Remember Me - Kapitel 74

Det kändes som att jag inte kunde sluta le vid det tillfället. Men jag försökte bli seriös snabbt.

- Jag har en sak att berätta.
- Vadå? frågade hon och tittade oroligt på mig.
- Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta..
- Bara säg det Tay!

Jag tystnade ett tag och tog ett djupt andetag.

- Om fem dagar ska jag åka till Canada för att spela in Breaking Dawn.. började jag.
- Aha okej?
- Sen åker jag till England.
- Jaha?
- Jag är borta i 6 månader..

- 6 månader? frågade hon.

Jag nickade till svars.

- Du kommer väl hem emellanåt va?
- Jag hoppas det. sa jag och sänkte huvudet. - Jag önskar du kunde följa med.
- Vadå önskar? Kan jag inte göra det?
- Vi får inte ta med någon.. Och du har skola, så hade hade ändå inte fungerat.
- Men jag har ju 2 månaders lov nu!
- Jag är jätteledsen Leah.

LEAH'S PERSPEKTIV -
Detta var inte direkt det välkomnande jag hade hoppats på. 6 månader är lång tid, speciellt när man inte kommer kunna träffas och antagligen inte får prata så mycket över telefon osv.

- Det kommer inte hålla, Taylor. sa jag med allvarlig ton.
- Vad kommer inte hålla?
- Vi..

Han tittade chockat upp på mig, han väntade sig nog inte att jag skulle säga så.

- Varför säger du så?
- Vi kommer inte träffas på 6 månader, fattar du? 6 månader! Det är väldigt lång tid. Dessutom, du kommer säkert hitta någon som är snyggare och bättre än mig där.
- Du sa inte just det där.. sa han och tittade på mig, men nu såg jag en liten glimt av ilska i hans blick.
- Hur många snygga tjejer finns det inte i Canada? Säkert hur många som helst. Och hur många tjejer är inte efter dig? Jo, hur många som helst! Inse Taylor, det kommer inte hålla.

Han ställde sig nu upp och gick stressat fram och tillbaka framför mig. Strax därefter stannade han upp och tittade ner på mig.

- Du VILL inte att det ska hålla, eller hur?
- V-va?
- Alla timmar sittandes bredvid dig på sjukhuset var förgäves märker jag nu. Jag kan gå hem nu med det samma. Du vill inte, jag förstår. sa han och började sakta gå mot hallen.

Jag ställde mig snabbt upp och gick efter honom.

- Taylor, sluta.

Han vände sig hastigt om så att han stod med sitt ansikte mot mitt.

- Ska jag sluta? Det är du som ALLTID ser negativt på ALLT. sa han kaxigt.
- Taylor.. Jag menade inte att..
- Det är okej, jag förstår. Jag går hem nu.

Jag tog tag i hans arm innan han hann vände sig om mot dörren. Jag ställde mig på tå och omfamnade hans nacke, och drog honom närmre mig. Han besvarade kramen och då kunde jag höra en liten snyftning.

- Jag vill bara inte förlora dig, det har hänt för många gånger nu. sa han kvavt medan han försökte dölja klumpen i halsen.

Jag släppte taget om honom och stod nu framför honom igen. Hans ögon var glansiga, men jag försökte inte bry mig om det, mest för Taylor's skull. Jag tog hans hand och tog ett steg in mot vardagsrummet.

- Kom. sa jag och drog honom med mig till soffan.

Vi satte oss ner i den igen. Vi tittade in i varandras ögon och släppte inte blicken på ett långt tag.

- Jag är bara orolig Taylor, jag menar inget illa.
- Jag vet.
- Jag är så dum. viskade jag fram.

Taylor skakade på huvudet och tog min hand.

- Du är inte dum. Du är världens finaste.
- Man kan vara dum ändå. sa jag och fnissade till lite.
- Shh.

Taylor lutade sig fram och gav mig en kyss på munnen. Jag besvarade den och la mina armar om hans nacke. Kyssen vart allt mer intensivare för varje sekund som gick, jag lutade mig bakåt så jag nu låg ner i soffan med Taylor över mig. Mina fingrar lekte runt i hans hår.

- Hrm.. harklade någon fram bakom oss.

Vi avbröt kyssen snabbt och satte oss upp för att se vem det var. Och det var ingen mindre än min pappa.

- Oh, this was awkward. sa jag och tittade först på pappa sen på Taylor. - Vi kanske ska gå upp, hehe, på mitt rum? sa jag och tog Taylor's hand. Han följde med mig upp för trappan och in på mitt rum.

Jag stängde dörren tyst bakom mig och stod och tittade ett långt tag på Taylor som satt i sängen.

- Så, vart var vi? frågade han plötsligt och ställde sig upp.
- Jag är inte på humör längre, förlåt. Pappa förstörde, hehe.

Taylor suckade och satte sig ner på sängen igen. Han plockade upp sin iPhone ur fickan och började fingra på den. När den vibrerade hoppade Taylor till av rädsla, vilket jag inte kunde låta bli att hålla mig för skratt från.

- Vem är det? frågade jag.
- Logan.. Vänta! Logan?!
- Så du och Logan har blivit vänner?
- Inte alls.. sa han och räckte fram telefonen till mig.

"Så, jag hörde att du ska bort i 6 månader, ha en härlig resa.. Utan Leah.. ;)" stod det i smset han hade skickat.

- Att han aldrig ger sig, han är så töntig. sa jag och gav tillbaka telefonen till Taylor.
- Lova mig att du inte får ihop det med Logan, okej Leah?

Jag tittade på Taylor och rynkade pannan.

- Sluta larva dig.
- Lova mig Leah!
- Jag lovar. sa jag och gav honom en kyss.

Bråk mellan Logan och Taylor igen? Hope not!
KOMMENTERA!

weheartit är bajs, så jag kan inte fixa någon bild för tillfället.

Kommentarer
Postat av: alicia

meeeeeeeeeeeer ! du skriver så grymt bra ! =)

2011-06-01 @ 22:35:50
URL: http://mittlivsomalicia.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer snälla ett till i kväll snäääääälla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-01 @ 22:48:37
Postat av: emma

helt GRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYMGRYM!

2011-06-02 @ 15:58:01
URL: http://emmagylesjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer nästa i dag ? =)

2011-06-02 @ 21:44:34
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMER! :D

2011-06-02 @ 23:52:46
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: hannah

Snälla Leah, håll vad du lovar nu!

Mer :D

2011-06-03 @ 15:17:15
Postat av: Anonym

Kommer nästa i kväll ? eller snart ?? =D snälla

2011-06-03 @ 21:11:19
Postat av: elin

Sjukt bra! Mera! :)

När kommer nästa kapitel? ;)

2011-06-03 @ 23:06:34
URL: http://beestisfestis.blogg.se/
Postat av: alicia

komigen mer orkar int vänta ! :)

2011-06-05 @ 13:41:19
URL: http://mittlivsomalicia.blogg.se/
Postat av: e

SJUKLIGT BRA! när kommer nästa kapitel!?!??!? :DDD

2011-06-05 @ 23:51:58
URL: http://elunz.blogg.se/
Postat av: hanna

sjuuukt braaa!!!

mermermermer !!!!!!!!!!!!!!:D

2011-06-06 @ 09:54:56
URL: http://hannpann.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Meeen ha inte så långsam uppdatering! Vi väntar på mer här borta! :)

2011-06-09 @ 16:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0