Remember Me - Kapitel 6

Snabbt där efter ringde Paige.

- Vad ska jag göra? Svarade jag.
- Men skriv ett brev till honom också, säg förlåt för att du inte kom och lämna ditt nummer. Så, klart!

Vi la på och jag gick till mitt rum för att hämta papper och penna. Jag började skriva;

"Taylor,
Lyssna nu ..


LOGAN


"Taylor,
Lyssna nu, förlåt så jättemycket för att jag inte kom idag.
Jag tog fel på tiden och trodde det var en timme tidigare, och jag skäms så mycket för detta.
Här är mitt mobilnummer, +1 387 259 00 99, så du kan väl höra av dig om du vill träffas.
Kram Leah!"

Jag smög ut till hallen och drog på mig mina bruna uggs och sedan gick jag tyst ut genom dörren. Jag sprang över till Taylor's hus. Jag la ner brevet i hans brevlåda och sedan sprang jag tillbaka hem. När jag kom hem gick jag till mitt rum, jag la mig i sängen och slog på TV. Och jag såg till att mobilen låg i närheten av mig ifall jag skulle få ett sms från Taylor.

Dock gick dagen och jag somnade och vaknade inte förens morgonen efter. Jag kollade på mobilen. Men inget sms. Vilket gjorde mig aningens ledsen. Klockan var bara 10, och det var lördag. Så jag kunde lika gärna ligga kvar i sängen ett tag. Plötsligt somnade jag om. Och jag drömde;

Det hela utspelade sig på stranden. Jag hade på mig en förskräcklig klänning som jag aldrig någonsin skulle välja att ha på mig. Bredvid mig stod Paige, hon hade på sig den finaste klänning jag någonsin skådat. Plötsligt såg jag Taylor komma gående mot oss. Jag var glad över att se honom men kände att någonting var fel. Och ja, jag hade rätt, när Taylor var ungefär två meter framför mig vände han av. Han siktade in sig på Paige. Han gick fram till henne satte händerna på hennes huvud och närmade sig henne med sitt ansikte. Och det slutade med att de stod där och kysste varandra. Jag vart så hemskt ledsen att jag sprang där ifrån gråtandes. Paige skulle aldrig göra så mot mig.


Jag vaknade upp ur drömmen när mamma knackade på dörren.

- Jaa .. Sa jag nyvaket.

Hon öppnade dörren och kom in i mitt rum.

- Oj förlåt väckte jag dig? Frågade hon.
- Mm.
- Förlåt. Men din bror ringde nyss. Han sa att du kommer få en överraskning imorgon!
- Åååh, vad är det för något?! Frågade jag exalterat.
- Jaduu, det vill du allt veta va? Sa mamma och sedan gick hon ut ur mitt rum.


Jag satt länge och försökte lista ut vad denna överraskning skulle vara. Och det enda jag kunde komma på är att Sam skulle komma upp och hälsa på. Men det kändes rätt orealistiskt eftersom att han inte hade semester än.


Jag gick upp ur sängen och gick in i mitt badrum, plockade upp min svarta hårborste och borstade igenom mitt blonda, toviga hår. Det hade verkligen växt mycket sen i höstas då jag klippte page. Dock passade jag inte alls bra i det, så jag lät det växa ut igen.


När jag var klar i badrummet gick jag ut till köket där mamma satt och tog hemtelefonen, jag knappade in Sam's nummer och det ringde. Efter några signaler svarade han.


- Sam Anderson.
- Hej Sam! Det är Leah!
- Tja! Det var ett tag sen hörru!
- Ja, verkligen! Men du, jag hörde om överraskningen .. Vad är det för något, hehe .. Frågade jag lite oskyldigt.
- Leah, seriöst! Om jag berättar är det ingen överraskning! Hejdå. Sa han och la på innan jag hann säga något.


Jag kunde inte hjälpa att jag kände mig lite sur på att jag inte fick veta eftersom att jag faktiskt hatar överraskningar, men det var ju bara en dag kvar. Så jag fick väl vänta på det.

Timmarna gick och jag hade ännu inte fått något sms från Taylor. Jag kände mig rätt bort glömt. Okej, han måste också känt sig så igår efter som att jag faktiskt inte kom för att träffa honom. Men jag har ju faktiskt lämnat ett brev till honom.

Plötsligt plingade min mobil till. Yes, äntligen! Tänkte jag. Jag plockade upp den men såg att det var ett sms från Logan.


"Joggingtur?"

Klockan var ju faktiskt redan tre, och jag har inte hunnit göra något idag. Så varför inte.


"Utanför om 10!"


Var mitt svar. Jag gick in i min garderob och plockade fram mina joggingkläder. Jag klädde på mig och satte upp mitt hår i en hästsvans. Sedan gick jag ut till hallen för att sätta på mina joggingskor.


När jag kom ut stod han där och väntade på mig.


- Det tog tid. Sa han lite kaxigt när jag kom utanför dörren.
- Du kom precis, sluta kaxa. Sa jag och blinkade till honom.


Sedan började vi springa. Vi sprang ner till stranden, på strandpromenaden och till kiosken.


- Kan vi inte stanna här ett tag? Frågade jag när vi kom fram.
- Jo ska du ha något ? Frågade Logan.


Jag skakade på huvudet och hukade mig ner för att knyta upp mina skor.


- Vad gör du? Frågade Logan strax därefter.
- Jag tänkte ta ett dop, är du på?
- Jag har inga badkläder ..
- Men du har kalsonger .. Hoppas jag .. Sa jag och började skratta.


Han flinade åt mig. När jag fått av mig mina gympaskor drog jag av mig mina byxor och min tröja. Jag hade ju självklart tänkt på detta innan så jag hade på mig en bikini under. Och jag kunde inte låta bli att se hur Logan faktiskt kollade in mig när jag stod där i bara bikini.


- Ska du med eller? Frågade jag.
- Jaja, vänta på mig.


Han slängde av sig sina skor och kläder och sedan sprang vi ikapp ner i vattnet. Det var underbart att få svalka av sig efter den långa joggingturen. Vi badade ett tag och sedan gick vi upp igen till våra kläder. Vi soltorkade, och sedan blev vi tvungna att sätta på oss våra kläder ovan på våra blöta kroppar. Dock inte så skönt.


Vi skyndade oss hem, för jag klarade inte av att ha på mig min blöta underdel. Kändes verkligen som att jag hade kissat på mig eller något liknande. När vi kom fram till mitt hus kramade vi varandra, sa hejdå och sedan gick jag in. Jag sprang fort in i duschen och tog en snabbdusch.


När jag kom in i mitt rum igen kollade jag min mobil. Jag hade fortfarande inte fått något sms. Det kändes verkligen inte bra. Klockan var trots allt fem på eftermiddagen. Min mobil började plötsligt ringa och det var Paige.


- Tja, ska du med mig, Logan, Sally och Leo till centrum? Vi tänkte käka och sedan gå och se en film.
- Ja absolut, när tänkte ni gå? Frågade jag Paige.
- Om en timme ungefär. Logan berättade att ni varit ute och sprungit så jag antar att du vill hinna fixa dig. Haha.


Vi bestämde tid och plats och sedan gick jag in i min garderob och valde ut lite finare kläder till kvällen. Sedan flätade jag håret och fönade det torrt så det skulle bli vågigt. Det gjorde jag ofta, jag tyckte det kändes som en fin touch. Jag sminkade mig också och sedan blev klockan kvart i 6.


- Oh shit! Sa jag tyst för mig själv när jag såg att klockan redan var kvart i 6. Det tar ju en halvtimme att gå till busshållplatsen.



Min mobil plingade till och jag fick ett sms från Logan.


"Jag kan plocka upp dig med bilen, så slipper du gå till bussen."

Wow, räddaren i nöden. Tänkte jag när jag precis lugnat ner mig. Jag kollade ut genom fönstret och såg att Logan kom körandes och stannade precis utanför huset. Jag sprang ut och hoppade in i bilen. Sedan åkte vi vidare in till centrum och träffade Sally och Leo.


FYRA TIMMAR SENARE:
Kvällen gick mot sitt slut och det var dags för oss att gå hem. Jag fick åka tillbaka med Logan också, vilket jag tyckte var riktigt schysst. Vi kom fram till mitt hus, jag tackade för skjutsen, hoppade ur bilen och gick in i huset. Och jag möttes av pappa när jag kom in.


- Skönt att du är hemma så tidigt. Sa han och pussade mig på pannan.


Jag gick in på mitt rum och bytte om till pyjamas. Jag var trött och ville gå och lägga mig tidigt idag igen. Så jag gick in i badrummet för att tvätta bort mitt smink och borsta tänderna.


Jag var fortfarande besviken på att Taylor inte hört av sig. Men jag försökte tänka så positivt som möjligt på saken. Som Paige brukar säga så finns det oftast en logiskt förklaring till det mesta.


Jag gick tillslut och la mig, och jag somnade utan några svårigheter.


Nästa morgon vaknade jag ungefär vid 10, precis som igår. Jag gick upp, tog på mig min morgonrock, gick ut till köket och tog mig en kopp té. Strax därefter plingade det på ytterdörren. Jag gick och öppnade och möttes av en budbärare.


- Jag har paket till Leah Anderson.
- Ja det är jag, svarade jag ..


Vad tror ni ligger i paketet? En väska? En hund? En gitarr? Kommentera vad ni tror!

Och förlåt för den kassa uppdateringen, men jag har haft mycket och göra. :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kanske är något från Taylor?????



SKRIV MER NUUU! MERMERMERMERMER

2011-01-23 @ 13:48:32
Postat av: Malin

Wow, den där logan var ju assnygg fan!

2011-01-23 @ 13:55:18
Postat av: Anonym

åh vad bra!! :D :D ett till nu idag? :)

2011-01-23 @ 14:09:45
Postat av: josephine-fixar din design gratis!

Sv. kul att det finns en sådan blogg! ska läsa den från början :) Snygg header har du oxå ;)

Kolla in snart igen när våran ur snygga vårdesign kommer upp!

2011-01-23 @ 14:19:14
URL: http://twinblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är jättebra att det finns en taylor novell. alla andra handlar ju om justin bieber, det är inte kul!



jättefin blogg btw! :)

2011-01-23 @ 14:32:30
Postat av: Bob

oj, jag blev helt fast i novellen. asbra verkligen!

2011-01-23 @ 14:50:00
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: Moa

Den är väldigt spännande :D

2011-01-23 @ 14:56:32
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra asbra! :)

2011-01-23 @ 15:16:03
Postat av: jessica

Jätte fin blogg :D

Din header är awesome! :)

2011-01-23 @ 15:24:43
URL: http://vampireslove.blogg.se/
Postat av: Natalia

åååh, jag är bokstavligen besatt !!!!!

2011-01-23 @ 15:25:54
Postat av: Amanda

SV: Gud vilken bra, jag fastnade verkligen för sättet du skriver på!

Keep up to good work tjejen!

2011-01-23 @ 15:44:47
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Kristin

Jätte bra, fiin Header!<3

2011-01-23 @ 15:53:11
URL: http://cryyystaaalll.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: Okej, vad heter han du skriver om?

2011-01-23 @ 16:08:55
URL: http://rilfarna.blogg.se/
Postat av: Kristin

Varsogod :)<3<3

2011-01-23 @ 16:12:48
URL: http://cryyystaaalll.blogg.se/
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

sv; jag har läst hela, den var ju as bra ;) Tänkre fortsätta läsa den

2011-01-23 @ 16:13:43
URL: http://thethirdwife.blogg.se/
Postat av: tess

SV; Novellen verkar jättebra, ska nog läsa sen när jag blivit frisk, just nu orkar jag inte :( Kram.

2011-01-23 @ 16:36:16
URL: http://theresetornkvist.blogg.se/
Postat av: A L M A S F O T O ♥

sv; hej tack detsamma :)

2011-01-23 @ 17:20:58
URL: http://HTTP://ALMASFOTO.BLOGG.SE
Postat av: Laura

Asbra mer :D

2011-01-23 @ 18:09:27
URL: http://biebersmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0