Remember Me - Kapitel 21

Plötsligt knackade det på dörren, och pappa kom in och satte sig på min sängkant.

- Hej, hur är det med dig, jag ser på dig att något är fel.
- Äsch nä, det är okej. Jag är trött, that's all.

Okej det var en lögn. Men jag orkade inte berätta HELA sanningen.

- Du vet att du kan prata när som. Sa han och pussade mig på pannan, sedan gick han ut från mitt rum.

Jag somnade strax därefter och sov gott genom hela natten, nästa morgon vaknade jag klockan 10 av att någon knackade på min dörr.



- Kom in .. Sa jag och gnuggade mig i ögonen. Och in kom Logan.

Jag satte mig hastigt upp i sängen.

- Vad gör du här?!
- Oj gud. Förlåt, jag kan gå om du tog det så hemskt. Sa han och vände om.
- Nejnej! Vänta. Förlåt. Vi gör om. Sa jag och log.

Han gick ut från mitt rum och stängde dörren och sedan knackade han på igen.

- Kom in! Sa jag glatt.

Han öppnade dörren och stod där med världens leende.

- Vad gör du här? Frågade jag och klappade på min säng för att visa att han kunde sätta sig bredvid mig.

Han kom och satte sig bredvid mig i sängen och kollade på mig. Jag skämdes lite smått när jag kom på att jag var precis nyvaken och antagligen såg hemskt ut. Men det verkade inte som att Logan brydde sig.

- Jag tänkte att jag skulle komma och väcka min favorit tjej. Sa han och log.

Jag blev helt varm i kroppen av hans leende och jag kunde inte låta bli att bli generad. Jag hoppade upp ur sängen och började gå in mot mitt badrum.

- Leah, jag hoppas du inte har några planer idag, för jag tycker vi ska hitta på något roligt!

Jag vände mig om och log och sedan skakade på huvudet. Sedan fortsatte jag in i badrummet, jag stängde dörren om mig och gick in i duschen. Jag duschade snabbt av kroppen och sedan lindade jag en handduk runt mig. Jag gick ut från badrummet förbi Logan och jag kunde se hur han kollade. Jag log lite för mig själv och sedan fortsatte jag in i min garderob för att dra på mig något. Jag tog fram min blåa kortklänning, min ljusa jeans jacka och ett par svarta boots. Jag stängde garderobs dörren om mig och började byta om. När jag blev klar gick jag ut och ställde mig framför Logan.

- Kan jag ha på mig detta? Frågade jag.
- Va? Är det ens en fråga? Du är ju skit snygg!

Jag kände hur jag blev allt mer generad, så jag kollade ner i golvet och log. Han ställde sig upp och kom fram till mig och gav mig en stor kram, jag kände mig så trygg i hans stora famn. Men när jag kramade om Logan kom jag på att det var Taylor jag hade bestämt med idag. Vad skulle jag nu säga? Logan hatar ju Taylor. Ska jag ljuga? Jag vill ju inte såra honom, igen. Tänkte jag. Jag släppte Logan och kollade ner i golvet.

- Vad är det? Frågade han mig sorgset.
- Jag kom på .. Emh ..
- Du kom på vadå?

Jag såg hur hans ansikte ändrades från glad till ledsen och han kollade på mig. Vad skulle jag säga?! Jag fick panik, jag måste komma på något snabbt!

- Jo, alltså. Jag kom på att jag skulle till .. Min kusin idag ..
- Jaha, men det är okej. Jag kan gå nu.
- Nej! Det är i eftermiddag, vi kan hitta på något nu. Okej?

Jag såg på honom att han vart glad, han igen log mot mig och gav mig en varm kram. Jag tryckte mitt öra mot hans bröst och jag kunde höra hans hjärta dunka fortare. Logan släppte mig och log än en gång till mig.

- Jag har en idé!
- Vadå för id..

Han satte sina fingrar på min mun och tystade mig, sedan tog han min hand och drog ut mig från mitt rum ut till hallen.

- Stanna här! Sa han.

Han öppnade ytterdörren, gick ut och stängde den efter sig. Sedan försvann han. Jag ställde mig på tå för att kunna titta ut genom fönstret som satt högt uppe på dörren, men jag kunde inte se honom någonstans. Plötsligt dök han upp i fönstret och jag skrek till av rädsla. Han öppnade dörren och höll upp en korg framför mitt ansikte.

- Jaha? Sa jag och ryckte på axlarna.
- PICNIC!

Jag började skratta, han såg så glad ut. Han tog min hand igen och drog ut mig till sin tandemcykel. Jag började le för mig själv, så gullig att han hittat på allt detta.

- Vill du sitta fram ? Frågade han mig.
- Hehe .. Du kan sitta fram. Sa jag generat.

Jag ville egentligen bara sitta bak på cykeln eftersom att jag inte har världens starkaste benmuskler, så jag kunde vila lite utan att han märkte det. Han log varmt till mig och hoppade upp på cykeln utan problem. Jag hoppade på bakom honom och vi cyklade iväg. Vi cyklade ett rätt långt tag tills vi kom fram till en äng. Den var helt grön, med störa gröna träd och en liten damm mitt på. Vi ställde ifrån cykeln och sprang ut på ängen, vi stannade vid den lilla dammen och vi satte oss ner på gräset och Logan kollade djup in i mina ögon. Jag kunde inte låta bli att le då.

- Leah .. Jag såg din tumblr. Och ja ..

Jag satt tyst och kollade allvarligt på honom och väntade på att han skulle fortsätta.

- I feel just like you. Tillade han och log.

NAAWWW. Hur tror ni Leah reagerar på detta dååå? :)

Btw så har blivit RIKTIGT dåliga på att kommentera. Så om ni kommenterar extra mycket på detta kapitlet få ni ett till ikväll! :)

SÅ KOMMMMMMENTTTTEEERRAAA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0