Remember Me - Kapitel 20

Jag suckade och ställde mig upp och gick ut till trädgården. Plötsligt ropar mamma;

- Leah! Din mobil ringer!!

Jag sprang in i huset och vidare till mitt rum och hann precis svara. Det var Paige.

- Omg, Leah .. Hörde jag Paige säga gråtandes.


Bilden på Logan Leah la upp på tumblr.

- Vad är det? Frågade jag Paige allvarligt.
- Det är Leo .. Han hade ihop det med en annan igår. Jag är helt förstörd.

Eftersom att jag redan var arg, så kunde jag inte låta bli att bli ännu argare. Att en kille skulle såra min bästavän fanns inte ens.

- Killen ska fan inte få bråka med dig! Sa jag och la på innan Paige hann svara.

Jag letade snabbt upp Leo i kontakterna och ringde upp honom.

- Hallå? Svarade han.
- Leo .. Det är Leah ..
- Tja!
- För i helvete Leo. Du är tillsammans med Paige, ingen annan jävla tjej.

Han tystnade men jag kunde höra att han var kvar i luren.

- Shit.. Sa han strax därefter.
- Nu ligger du nog riktigt risigt till. Fattar du inte att hon älskar dig. Nu har du fan krossat hennes hjärta, fattar du inte det?!
- Men shit förlåt.
- Och varför säger du förlåt till mig. Masa dig över till Paige och säg förlåt.
- K.
- Idiot .. Tjejen förtjänar inte dig. Viskade jag.

Jag orkade inte med alla just nu. Så jag la på.

TAYLOR'S PERSPEKTIV -
Jag förstår inte, Leah var så på innan, hon ville något. Men plötsligt har hon börjat skygga och försvinna. Hon är inte alls lika blyg längre som hon varit innan heller. Och nu har den där Logan kommit in i bilden. Jag menar, det är något nytt jag ser i Leah som jag inte sett förut, den där dagen när hon ramlade utanför mig och jag fick hjälpa henne var det som en sol sken upp ovanför henne.

Jag tog en promenad ner till stranden, jag ville få en stund för mig själv så jag bara kunde rensa tankarna och allting. Hela den här hektiska livsstilen tar kol på mig. När jag kommit en bit nerför stranden ser jag Leah, och Logan.. Jag ändrade riktning så jag skulle kunna krocka in i dem och säga hej. Men precis då ser jag hur de närmar sig varandra. Helvete! Tänkte jag när jag insåg vad de skulle göra.

- Leah! Ropade jag för att stoppa kyssen.

De kollade på mig båda två och Leah hejade på mig. Helt plötsligt förändrades Logan's ansikte från glatt till argt och jag förstod att det var mig Logan av ingen anledning blev arg på. Han började kaxa mot mig och Leah fick något plötsligt ryck och sprang där ifrån, jag hängde verkligen inte med.

Logan gav mig en arg blick och sedan sprang han själv iväg. Jag stannade kvar på stranden och tänkte. Jag plockade upp min mobil och letade upp Leah i mina kontakter. Jag funderade på om jag verkligen skulle skicka iväg ett sms, det kanske var för tidigt. Skulle jag vänta lite kanske? Eller ska jag inte skicka något idag alls? Till slut bestämde jag mig för att ändå skicka iväg ett sms.

LEAH'S PERSPEKTIV -
Jag hade precis lagt på samtalet med Leo och lagt ifrån mig min mobil när den vibrerade igen. Jag plockade upp den och den här gången var det Taylor. När jag såg namnet högg det till i magen. Tänk om han skriver något elak för han tyckte jag var elak innan, eller tänk om han säger förlåt för att han kom och störde. Ja, listan var lång. Jag öppnade smset;

"Hej"

Skrev han bara ett hej?! Hej, vad kan det betyda? Är det ett surt hej eller ett glatt hej? Kunde han inte lagt till en smiley eller någonting så man visste vad han ville? Vad ska jag svara nu då? Ska jag skicka ett hej tillbaka? Eller ska jag skriva hejsan? Eller kanske bara heej? Kanske ett hej med två J:n skulle funka? Då låter jag lite gladare än vad han gjorde, då kanske han förstår att jag inte är så arg längre. Fast han kanske tror att jag bara råkade sätta dit ett extra J? Äsch nä, hejj får det bli! Tänkte jag för mig själv.

"Hejj"

Jag fick inget svar på ett långt tag, så jag plockade fram datorn och gick in på tumblr. Jag hade precis skaffat det så jag kände mig inte riktigt hemma med det. Jag laddade iallafall upp en bild på Logan, hoppas han inte skulle hata mig efter den, eftersom att han endast hade på sig en t-shirt och pyjamasbyxor. Och så skrev jag under;

"You know, you're the one."

Förhoppningsvis skulle han se den, det var trots allt han som tipsade mig om tumblr. Plötsligt surrade mobilen till igen. Det var från Taylor;

"Hur är det? Du verkade lite sur innan. ;)"

Puh, han kanske inte var sur. Det kanske var ett glatt hej trots allt.

"Haha mjo, det vart lite för mycket bara.."

Vi fortsatte smsa ett tag, tillslut frågade han mig om vi skulle ses. Klart jag ville det, jag ville ju fortsätta vara kompis med honom. Jag ville inte att vår vänskap skulle förstöras på grund av Logan. Jag la ifrån mig datorn och stoppade ner mig själv i sängen. Plötsligt knackade det på dörren, och pappa kom in och satte sig på min sängkant.

- Hej, hur är det med dig, jag ser på dig att något är fel.
- Äsch nä, det är okej. Jag är trött, that's all.

Okej det var en lögn. Men jag orkade inte berätta HELA sanningen.

- Du vet att du kan prata när som. Sa han och pussade mig på pannan, sedan gick han ut från mitt rum.

Jag somnade strax därefter och sov gott genom hela natten, nästa morgon vaknade jag klockan 10 av att någon knackade på min dörr.

- Kom in .. Sa jag och gnuggade mig i ögonen. Och in kom ..

Vem tror ni kommer in och väcker henne?

Förlåt för sen uppdatering, men det tar tid att skriva ett kapitel. :)
KOMMENTERA OM NI VILL HA MER!

Kommentarer
Postat av: '

LOGAN ÄR SÅ JÄVLA SNYGG JAG DÖÖÖR!



MERMERMERMER :D

2011-02-07 @ 22:07:55
Postat av: Laura

Meeera :D

2011-02-07 @ 23:11:14
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: '

ÅÅHH DU ÄR SÅ JÄLVA DUKTIG

2011-02-08 @ 16:28:08
Postat av: bea

fettbraaa å mer mer

2011-02-09 @ 13:11:28
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: hanna

skiiiiitbraaa :D mermermer <3

btw, det går nt att kommentera kapitel 21, men du får skriva mer iaf !! :)))))

2011-02-10 @ 20:17:44
Postat av: E M E L I E

vart får du alla bilder ifrån? det är ju typ samma kille på alla bilder du lägger ut på Logan ^^

2011-05-29 @ 14:31:36
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0