Remember Me - Kapitel 19

- Det är en sak bara ..
- Vadå? Frågade jag fundersamt.

Han kollade djupt in i mina ögon och släppte inte blicken, sedan närmade han sig mig. När han var ungefär två centimeter från mitt ansikte slöt han sina ögon. Jag förstod vinken och gjorde det samma, sedan fortsatte jag den
sista biten. Men precis innan våra läppar möttes avbröts det.

- Leah! Hörde jag någon ropa.

Men gud, inte nu. Det var ju perfekt. Tänkte jag..



- Vem är det? Frågade Logan mig när han såg vem som kom.

- Nämen det är bara .. Taylor ..

Han rynkade pannan och kollade allvarligt på mig.

- Taylor? Din Taylor? Äh fyfan ..
- Vadå?

Han skakade bara på huvudet och blickade tillbaka på Taylor.

- Det är bara någonting med honom jag inte gillar .. That's all.

Jag visste att han ljög, jag visste att det var genom smset han läste som gjorde att han inte gillade Taylor. Taylor kom allt närmare och sedan stannade han framför oss.

- Tja! Sa Taylor.
- Hej!

Logan stod bara helt tyst och blängde på Taylor.

- Vad är det med grabben? Frågade Taylor och nickade åt Logan's håll.
- Pssh. Vad det är med mig? Frågan är väl vad det är med dig.

Både jag och Taylor blev chockade över det Logan sa och jag inte fram ett ljud.

- Vänta lite, va? Frågade Taylor.

Logan skakade på huvudet.

- Leah kom vi går. Sa han och tog min hand och började gå.
- Då följer jag med! Sa Taylor glatt och följde efter oss.

LOGAN'S PERSPEKTIV -
Men herregud, vad vill killen? Allt var så bra, så kommer han och förstör. Nu ska han tydligen med oss också. Efter att jag sett det där smset från Taylor på Leah's mobil var det verkligen något jag inte gillade med Taylor. Dessutom är han känd, och alla tjejer tycker han är snyggast i världen, det gör ju inte saken bättre.

- Varför gör han såhär? Viskade jag till Leah.

Hon ryckte på axlarna och viskade tillbaka;

- Jag kan ju inte direkt säga att han ska gå..
- Klart du kan? Sa jag lite högre.

Taylor reagerade och kollade förvånat på oss båda.

- Klart kan vem då? Frågade han.

Leah bara ryckte på axlarna och skakade på huvudet.

- Att DU kan gå. Sa jag och kollade allvarligt på Taylor.
- Men HERREGUD! Kan ni bara sluta?! Varför håller ni på såhär? Om ni ska fortsätta kan lika gärna jag gå! Sa Leah och började hastigt gå där ifrån.

Jag och Taylor kollade oroligt på varandra och sedan började vi gå efter Leah.

- Leah, stanna! Ropade jag efter henne.

Jag skulle dock inte sagt något, för så fort hon hörde min röst började hon springa istället.

- Du stannar! Jag har känt Leah längst, okej?! Sa jag till Taylor.

Sa jag verkligen det där? Det var det töntigaste jag sagt, "jag har känt henne längst". Herregud. Tänkte jag och började springa efter henne. Men Taylor lyssnade inte alls, han fortsatte springa och irriterade mig ännu mer. Plötsligt stannar Leah och vänder sig hastigt om.

- Men kan ni bara sluta?! Jag orkar inte! Så stanna! Skrek hon till oss.

Både jag och Taylor stannade upp och tittade förvånat på Leah. Jag hade aldrig sett henne så arg, vad var felet egentligen? Jag fattade ingenting.

LEAH'S PERSPEKTIV -
Jag kände hur det plötsligt började bubbla inom mig. Jag visste inte varför, men jag vart bara så arg så jag stannade plötsligt upp och skrek till dom att stanna, att sluta. Ja, ni förstår. När killarna stannat vände jag mig hastigt om igen och fortsatte springa. När jag kom tillbaka till min cykel drog jag på mig mina Converse igen och hoppade upp på cykeln och cyklade hem. Plötsligt burrade det till i fickan, så jag stannade cykeln och plockade upp min mobiltelefon. Det var ett sms från Logan.

"Förlåt, jag vet inte vad som flög i mig. Förlåt. <3"

Det kittlade till i magen när jag läste smset men jag orkade ändå inte svara, så jag stängde ner smset och la ner mobilen i fickan igen. Jag hoppade upp på cykeln igen och fortsatte den sista biten. När jag kom hem gick jag direkt in på mitt rum. Jag kände mig rätt ofräsch så jag hoppade in i duschen och duschade länge, jag tappade tiden och när jag kom ut ur duschen såg jag att jag duschat i en och en halv timme. Sjukt!

Jag ställde mig framför spegeln och började borsta igenom mitt hår. Jag kollade på mig själv och kände mig så tråkig, jag kände mig redo för en förändring. Håret! Jag måste färga håret! Tänkte jag och fortsatte borsta igenom det. Sedan gick jag tillbaka in i mitt rum och satte mig i sängen, som vanligt tog jag fram dagboken och började skriva;

"Jag vet nu, det är Logan som mitt hjärna slår ett extra slag för. Varje gång jag ser honom är det som att hela min värld stannar, det pirrar till i magen så fort han rör mig, och jag blir så oerhört glad så fort han ler till mig. Men det är konstigt, jag har aldrig känt såhär för Logan förut, det är något nytt med honom, men jag vet inte vad det är.

Och Taylor, jag vet inte .. Men det är en spänning i honom som jag gillar. Han är speciell. Men jag vet inte .."

Jag fortsatte skriva om massa annat onödigt och sedan stängde jag igen boken och la den under sängen som vanligt. Jag plockade fram mobilen och kollade vilket datum det var, 6 mars. Endast 18 dagar kvar tills jag ska till Sverige, jag var jättetaggad, på att se Oskar Linnros, på att träffa Sam och på att träffa Malin, henne har jag inte träffat sen jag var 12. Rätt länge sen.

Jag hoppade upp från sängen och gick ut till köket, där stod mamma och lagade mat.

- Vad blir det för mat idag? Frågade jag.
- Det blir köttbullar med potatismos, riktigt Svenskt. Sa hon och skrattade.

Jag log till henne och gick vidare till vardagsrummet, där satt pappa och kollade på TV, jag satte mig ner bredvid honom. Han kollade på något kasst program om grävskopor.

- Kollar du verkligen på detta?
- Ja?! Det är intressant! Sa pappa och hånflinade till mig.

Jag suckade och ställde mig upp och gick ut till trädgården. Plötsligt ropar mamma;

- Leah! Din mobil ringer!!

Jag sprang in i huset och vidare till mitt rum och hann precis svara. Det var Paige.

- Omg, Leah .. Hörde jag Paige säga gråtandes.

Vad kan ha hänt med Paige?

Juste, ska jag fortsätta att skriva hennes dagboks "inlägg"? Eller är det fett lame?

KOMMENTERA KOMMENTERA KOMMENTERA :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

jaaaaa Logan Logan. ja fortsätt skriva det är bra :D

2011-02-06 @ 01:05:37
Postat av: Laura

OMG! meer :D

2011-02-06 @ 02:56:31
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

fortsätt med dagboks grejerna, då får man ju veta hur leah känner liksom! MERMERMER :D

2011-02-06 @ 11:42:15
Postat av: Karoline

aa det är bra att du skriver hennes dagboksinlägg :) men har du gjort någon annan taylor lautner novell blogg? jag läste lautnerstory igår, as bra! så jag vill läsa mer!

2011-02-06 @ 12:31:50
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Nada

MER MER MER!!! Jätte bra men en sak bara när ska det börja handla om Taylor 

2011-02-06 @ 12:39:08
URL: http://Robstennoveller.bloggplatsen.se
Postat av: Katt

JÄTTEBRA, MERMERMERMERMER :DDD

2011-02-06 @ 13:45:31
Postat av: bea

jag tycket att di ska fortsätta med dagboksaken, vilket bra inlägg, jag längtar tills logan och hon möts igen.

2011-02-06 @ 14:48:08
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Anonym

men omg nu har jag väntat hela dagen! mERRR

2011-02-06 @ 21:10:15
Postat av: Abbie

MER MER MER!!<3 ÄLSKAR DET!!<3

2011-02-06 @ 21:20:59
URL: http://abbiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0