Remember Me - Kapitel 34

- Taylor jag ser dig inte som mer än en god vän just nu. Jag gillar Logan och jag vill få det att funka mellan honom och mig... Jag öppnade ögonen och såg Taylors sorgsna ansikte.
- Jag ger inte upp! Sa han helt plötsligt och såg på mig med allvarliga ögon nu.
- Det borde du göra. Jag börjar tro att det va fel utav dig att komma hit från första början. Sa jag och det högg till i magen.
Jag ville verkligen inte att han skulle bli ledsen men han förstod verkligen inte.
Han ställde sig upp och kom fram till mig och kollade mig i ögonen. Han böjde sig snabbt fram och det var
bara några cm mellan våra annsikten.
Jag såg honom i ögonen och innan jag skulle dra mig undan kysste han mig.
Till min förvåning besvarade jag kyssen och jag kände hur han log. Jag avslutade kyssen tvärt och
såg hur han log och såg nöjd ut. Han lutade sig mot mitt öra och viskade;

- I'm not the kind of guy who gives up. Han kysste mig på kinden och gick ut ur rummet





TAYLOR'S PERSPEKTIV

Vart fan är jag? Jag satte mig upp på soffan som jag sov på och kollade mig omkring i den stora lägenheten
jag satt i. Just det jag var ju i Sverige..
Jag la mig ner igen och försökte somna om. På klockan i vardagsrummet stod det att klockan bara var 06.10 vilket var alldeles för tidigt!
Men jag kunde inte somna om utan låg bara och tänkte på Leah och vad hon hade sagt igår...
Var det kanske fel utav mig att komma helt oinbjuden iallafall?
Jag kunde få vilken tjej som helst men den jag ville ha ville inte ha mig... Jag har aldrig känt såhär förut jag
skulle kunna skära av mina händer för henne!
Hela mitt liv har blivit som Twilight nu, som de säger lev in i rollen. Fast jag tänker inte misslyckas som
Jacob! Leah ska bli min om det så är det sista jag gör!

Jag kunde inte somna om så jag ställde mig upp och gick in i badrummet och låste efter mig.
Jag kollade mig själv i spegeln medans jag borstade tänderna. Vad hade Logan som
inte jag har? Jag gick ut ur badrummet och kom på en ide..
Försiktigt gick jag in i gästrummet som Leah sov i.

Hon låg och sov när jag kom in. Jag stod bara där ett tag och såg på henne. Hon såg ut som en ängel, det vackraste jag någonsin sett.
Jag gick iväg till min resväska som låg på golvet och öppnade den.
Jag tog fram ett par mörkbruna Jeans och en svart t-shirt. Jag satte på mig allt där inne för
jag brydde mig faktiskt inte om Leah skulle vakna och se mig, det hade jag inget emot.
När jag var ombytt gick jag ut ur rummet och satte på mig min jacka och mina skor ,öppnade yttedörren
och gick ut.


LEAH'S PERSPEKTIV;

RIIIIIIIIING, RIIIIING!!
Jag satte mig tvärt upp och kollade på min mobil som ringde. På dislpayen stod det Malin jag svarade och började prata med en sömnig röst;

- Hej det är Leah...
- Hej Leah det är jag Malin jag undrar bara om jag skulle kunna komma över? sa hon muntert.
- Aa visst ...
- Bra jag kommer över då ,hej då!

Hon la på och jag somnade om.

- LEAH?!
jag vaknade och kollade upp på Malins oroliga ansikte som var över mig.
- Hej ! Jag satte mig upp och sträckte på mig .
- Leah vet du vart Taylor är ? Malin kollade på mig med allvarliga ögon men jag förstod inte vad hon
menade.
- Ha? Han är väll här någonstans? Sa jag och kollade på Malin.
- Nej han är inte här och inte hans skor och jacka heller! Hon såg på mig med sina oroliga ögon och jag kunde
inte tro mina öron.
- Har han gått ut själv i stockholm?! Jag ställde mig upp och tog tag i Malins axlar och skakade henne.
- Ja tydligen han kommer inte hitta här och alla tjejer kommer attackera honom! Han backade bakåt så jag inte
kunde skaka om henne mer. Jag stod helt still och tänkte på igår...
- Han har åkt hem.. Sa jag och kollade på Malin.
- Nej för hans resväska är kvar! Malin nickade ner mot ena hörnet och jag såg
hans svarta resväska och pustade ut av lättnad.
- Men kom vad väntar du på vi måste hitta honom!? Jag sprang snabbt till min resväska och bytte om till ett
par gråa mjukisbyxor, en röd magtröja och en svart skinnjacka.
- Kom så går vi , sa jag och gick ut ur rummet.


Vi satt båda helt tysta i tunnelbanan och kollade ut genom fönstret. Första stället vi skulle leta på var stureplan
och vi visste exakt hur vi skulle hitta honom , leta efter hystesiska gråtande tjejer!
Jag kände mig skyldig över att han var borta, tänk om han gick ut pga det jag sa igår?
Samtidigt kände jag mig skyldig över kyssen. Även fast jag och Logan
inte var riktigt var tillsammans kände jag mig otrogen på något sätt..

- Vi ska av här. Malin ställde sig och det gjorde jag med.
- Vad sa du till honom igår då? Frågade Malin,
Jag berättade allt och hon lyssnade utan att avbryta en ända gång. Det var det jag gillade med henne man kunde
verkligen berätta allt för henne.
- Men det är ju bra , asså att du berättade men..

- OMMMMMMMMMMMMMMMG, JAG KAN INTE FATTA DET HAN ÄR HÄR!! En blond tjej sprang
fram till en stor mängd folkmassa där man hörde massa gråta och skrika.
Jag och Malin såg på varann och sprang fram till folkmassan.

Vi trängde oss förbi och knuffade bort massor med fans och i mitten hittade vi ingen mindre än Taylor
som såg väldigt stressad och nervös ut fast ändå glad .
Han tog bilder med alla fans men det kom bara fler och fler som ville ta bilder och började dra i honom.

- TAAAYLOOOOR!!! Ropade jag men han hörde inte pga alla fans så jag försökte igen.
- TAAAAAAYLOOOOOOOOOOOR!!!! Fortfarande ingen reaktion.
- Han kommer inte höra kom vi går ut ur folkmassan och ringer polisen. Sa Malin och viftade med sin
svarta blackberry. Jag kollade på Taylor och märkte att han verkligen behövde hjälp
så jag följde efter Malin.

Malin ringde till polisen och sa något på svenska som jag inte riktigt uppfattade.
- De kommer snart det var någon bil i närheten så det dröjer inte. Malin tittade oroligt mot folksamlingen
som bara blev större för varje sekund och jag förstod henne.

Efter ungefär 5 min så såg vi 2 polisbilar köra in och 4 poliser kom ut.
Malin sprang fram till de och föklarade vad händelsen var.
Jag stod bara helt still och såg på medans poliserna försökte få bort alla mänsikor från Taylor.
Ingen brydde sig om poliserna utan fortsatte dra i Taylor som helt enkelt fått panik.
Då hördes ett skott...

Vad hände nu har Taylor blivit träffad? Vad flög in i Taylor att gå ut från ingenstans? Aja baja Taylor!

Blev jätte glad av kommentarerna från förra inlägget awesome att ni gillar det :D
Fast detta blev inte så långt sorry :/
Tyckte ni att detta kapitlet också blev bra säg vad ni tycker och kom gärna med ideer ! ;)

Kommentarer
Postat av: josefine

Skit bra ! Meeeeer!!

Bättre uppdatering skulle inte vara fel, men bra !

2011-02-28 @ 22:35:39
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det är asbra! You go girl! :D

2011-02-28 @ 22:39:28
Postat av: Karoline

åh vad bra!

Jag vill inte att Taylor ska blivit träffad, men det skulle bli mer dramatiskt då XD aw, stackarn <33

2011-03-01 @ 13:35:32
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Madde (:

Meeeer !!

2011-03-01 @ 17:35:57
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMER!!!!<33333333333

2011-03-01 @ 21:57:00
URL: http://abbiem.bloggg.se
Postat av: hanna

meeeeeeeeeer ! :) skitbraa men han får inte bli träffad :(( men leah måste inse att han är den enda för henne! hihihih <3

2011-03-01 @ 22:06:33
Postat av: Anonym

JÄTTEBRA!! mermermernunununu :)

2011-03-02 @ 08:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0