Remember Me - Kapitel 56

Klampande steg hördes från trappan och upp kom hon igen, hon rusade in i badrummet och fixade klart sig. Sedan kom hon in i sovrummet igen och hämtade sina kläder. Det var en svart tubklänning och ett par svarta klackar som hon fått låna av mig.

- Och du kallar mig snygg? frågade jag henne när hon kom in och visade upp sig.
- Pssh..

Shelley gick försiktigt ner för trappan och öppnade dörren för en sista gång. Plötsligt kunde jag höra henne ropa utifrån, jag antog att hon ville att jag skulle gå ner nu. Så jag lyfte mig från sängen och gick spänt ner för trappan.

- I'm so excited, and I just can't hide it.. sjöng jag hör mig själv medan jag gick ner.


Jag tog sista steget ner för trappan och gick igenom den lilla korridoren som ledde ut till trädgården. Jag gick igenom den sista kröken och stod nu i dörren ut till baksidan.

- Hörrni, hon kommer nu! hörde jag någon ropa till de andra.

Alla gästerna vände sig om och stod nu mot mig.

- GRATTIS! ropade det och sedan sprang Shelley fram till mig, hon la armen om mina axlar och ledde ut mig i trädgården.

Hon presenterade mig för gästerna, men endast ett namn fastnade på mitt huvud. Tim. Det var en underbart söt kille med ljusbrunt hår. Han hade ett blått linne på sig och ett par jeans shorts. Det syntes verkligen att han hade snygg kropp också.

Jag tog Shelley åt sidan för att prata lite med henne.

- Du, den där Tim .. Har han .. emh ..
- Nej, han har ingen flickvän haha. sa Shelley och blinkade till mig.

Jag andades ut och gav Shelley tummen upp. Hon svarade mig med en egen tumme upp och sedan puttade hon till mig lite. Jag gick sakta fram till Tim som stod och pratade med två andra killar.

- Hej. sa jag när jag stod framför alla tre.
- Tja! sa dem i kör.
- Grattis igen. sa Tim och log. Det var nästan det finaste leende jag sett.
- Ja, Matt. Vi ska nog gå. sa den ena killen och drog med sig Matt där ifrån.
- Ska vi gå och sätta oss någonstans? frågade Tim.

Jag nickade och följde efter honom till ett litet bord som stod ensamt längre ner i trädgården. Det stod fyra stolar runt bordet och vi satte oss mittemot varandra på två av dem. Vi satt tysta ett tag, verkade inte som att någon av oss hade något att säga, rätt pinsamt faktiskt.

- Så, hur länge har du känt Shelley då? frågade jag efter en stunds tystnad.
- Vi har gått i samma klass i 5 år tror jag, så ja. 5 år.
- Okej.

Det vart tyst igen. Pinsamt tyst. Varför skulle detta alltid hända mig? Varför kunde jag inte vara en sån person som bara pratade på nonstop? Fast, det hade kanske också varit jobbigt? Plötsligt slog sig Shelley ner på stolen bredvid mig.

- När man talar om trollen .. sa jag och log retligt till Shelley.

Efter bara några minuter var vi mitt uppe i en diskussion som Shelley startade. Hon kunde verkligen bryta isen när det behövdes. Vi nämnde allt mellan himmel och jord, hur det var att bo i USA, hur det var att bo ute på landet, hur det var att inte kunna använda sig av internet m.m.

- På tal om mobiltelefoner, Leah. sa Tim och plockade upp sin sprillans nya iPhone 4. - Det här en den senaste modellen, den har ALLT .. Förutom ditt nummer .. han tittade på mig med hundögon och väntade på att jag skulle ta mobilen och lägga in mitt nummer.
- Haha! Det var den fulaste replik jag har hört. Men här ge mig!

Jag knappade in mitt nummer och nämnde mig själv till "Sötaste tjejen du någonsin träffat". Jättecheesy, men sån är jag. Jag gav tillbaka mobilen till Tim och log lite för mig själv.

- Så sant .. sa han tyst för sig själv.
- Vad sa du? frågade jag och tittade förundrande på honom.
- Sötaste tjejen jag någonsin träffat, sant!

Jag kände hur mina kinder hettade till och jag blev generad. Jag tittade ner på bordet för att dölja min rodnad, men jag tror inte jag riktigt lyckades.

- Aw, blev du generad? sa Tim med förträngd röst.
- Sluta .. jag viftade med handen och tittade fortfarande ner i bordet.

Det försvann allt mer och mer folk från festen desto senare det vart. Och till slut var det bara jag och Tim som satt kvar i trädgården. Jag hade en filt runt om mina axlar och vi satt nu bredvid varandra istället för mittemot varandra.

- Jag går upp på mitt rum, stanna så länge ni vill. ropade Shelley från dörren och sedan försvann hon in i huset.

- Kan inte du följa mig en bit på vägen sen när jag ska gå? frågade Tim och tittade menande på mig.
- Klart jag kan. jag log till svars.

Han tog min hand och höll den helt lagom hårt.

- Du verkar vara en fin tjej, Leah.

Jag svarade inte, istället tittade jag in i hans ögon och log. Han böjde sig fram och tryckte sina läppar mot mina. Allt omkring försvann ett tag och jag hade bara Tim i mina tankar..

Nejmen, nejmen, ser man på.

Jag känner mig lite fast, ge mig massa idéer på vad jag kan skriva! :)
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: josefine

Awww.. i think im in love :') haha jk.

Jättebra verkligen! Blir det något mellan tim och leah? vill veta ! Meeeer!!

2011-04-06 @ 23:21:21
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Laura

Omg, mermermermer :D

2011-04-07 @ 10:32:48
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: En snart f.d. läsare

Neej usch. D e meningen att man ska gilla o kunna känna igen sig i huvudpersonen. D gör jag inte längre. Hur ofta är en tjej - hur underbar hon än är - kär o på g m tre killar samtidigt? Skärp dig nu om du inte vill förlora läsare. Tänk igenom lite innan du skriver.

2011-04-07 @ 14:19:56
Postat av: Hannah :D

iaeugbdfgö

Gaaash :O

2011-04-07 @ 14:32:57
Postat av: Anonym

kan inte han vålta henne eller något så kommer taylor eller logan och slår ner honom hahah :P

mer mer mer ! :) :)

2011-04-07 @ 15:48:49
Postat av: Karoline

AH! Och så kommer ju typ Taylor dit? XD hur bli det då? :o :p :) :D Smileys FTW!

2011-04-07 @ 15:56:40
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte bra! tom och leah ska träffas ett tag men sen åker hon hem till taylor :)

2011-04-07 @ 16:05:20
Postat av: Anonym

Okej, den där Tim var då JÄTTESNYGG. Jag dör lite här borta, haha!

ASBRA YOU GO GIRL! :)

2011-04-07 @ 16:54:14
Postat av: Linnea

Precis som någon ovan sa, så kan inte Tim typ våldta henne elleer typ kidnappa henne eller nått. Då skulle det ju bli drama! :)

2011-04-07 @ 20:49:53
Postat av: Anonym

aaa håller med! sen kommer taylor och räddar henne! :)



en fråga också: hur många mer kapitel kommer det vara ungefär? för snart måste väl hon och tay få varann, huh? <3

2011-04-07 @ 21:13:35
Postat av: Anonym

mohahah min idée gillas xD



fick bara lust :P älskar din blogg =)

2011-04-07 @ 21:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0