Remember Me - Kapitel 55

Jag tvekade först på om jag skulle säga att det var Taylor Lautner, men hon var ju trots allt min kusin.

- Taylor Lautner.
- Okej, jag har ingen aning om vem det är. Haha.
- Va? Ofta?! sa jag chockerat.
- Ja, vadå skulle han vara känd eller något?
- Alltså, faktiskt, ja..

Shelley sänkte ögonbrynen och tittade underligt på mig. Jag spände ihop mina läppar och nickade.




Vi var inne i affären rätt länge, jag ville hitta den perfekta outfiten till festen. Och till slut gjorde jag verkligen det, jag hittade en blommig bustier och en svart hög kjol. Visst, det var inte så mycket. Men jag gillade det. Vi tog oss ur butiken när vi båda var klara.

- Är det något mer vi ska göra? frågade jag Shelley när vi stod mitt i så kallade centrum.
- Hmm nä, något du saknar?

Jag stod och tänkte en kort stund, och kom på att jag gärna ville göra något med mitt hår. Jag kände mig så otroligt trött på mitt blonda slitna hår som jag levt med hela livet.

- Finns det någon frisör här?
- Ja, där borta! sa Shelley och pekade mot ett litet hus, det hängde en stor skyllt ovanför dörren som liknade en stor sax, i saxen stod det Barney's.
- De är bra där va?

Shelley nickade och gjorde armkrok med mig, sedan gick vi tillsammans mot den lilla frisörsalongen. Vi stod nu utanför och Shelley öppnade dörren åt mig.

- Hej Shelley! hördes en röst inifrån säga.
- Tja Barney! svarade Shelley. - Det här är Leah, hon vill gärna fixa till sitt hår.
- Hej Leah, Barney heter jag. sa Barney och skakade hand med mig.
- Hejsan.
- Sätt dig här så ska jag bara hämta verktygen.

Jag satte mig ner i stolen Barney sa åt mig att göra. Sedan kom han ut med saxar, borstar och andra tillbehör som möjligtvis behövde användas.

- Vad har du för önskemål då? frågade Barney och klippte med saxen i luften.
- Jag vet inte riktigt, jag vill ha en förändring. Överraska mig!

Barney log med ena mungipan och nickade sedan mystiskt mot mig. Jag ryckte på axlarna och sedan vände han bort stolen från spegeln så jag inte kunde se något. Han började klippa hastigt och det föll massa hår på golvet. Det enda jag hoppades på nu var att han inte klippte av ALLT mitt långa hår.

En timme senare vände Barney på min stol igen, men jag satt nu med en tidning framför mig, så jag fortfarande inte skulle kunna se mig själv i spegeln.

- Voila! sa han och jag sänkte ner tidningen.
- Wow.. mina ögon öppnades allt mer och jag kunde inte sluta kolla på mitt hår.

Det var nu mörkbrunt och 10 centimeter kortare. Otroligt nog passade jag oerhört bra i det.

- Wow.. Tack så mycket!
- Gillar du det? frågade Barney och tittade undrande på mig.
- Om jag gillar det? JAG ÄLSKAR DET!


- Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år ..

Jag vaknade av att Shelley och hennes gammelföräldrar sjöng för mig tidigt på morgonen den 4 maj. Jag satte mig sakta upp i sängen och sträckte på mig. De fick sjunga klart medan jag log stort mot dem.

- Åh, tack! sa jag medan jag satt i sängen.
- Grattis på 18 års dagen. sa Shelley och gav mig ett litet paket.
- Du behöver inte .. sa jag och log menande till henne.
- Du är min kusin, klart jag behöver!

Jag tog artigt emot paketet och öppnade det ivrigt. Det var en vit liten ask med en rosa rosett, jag skakade den lite försiktigt och det skramlade inuti. Jag öppnade sedan asken och träffades av ett vackert armband med berlocker.

- Det är vittguld. sa Shelley och log sedan till mig.

Jag hoppade upp ur sängen och kramade hårt om Shelley.

- Tack, tack, tack. Det är superfint! sa jag i hennes famn.
- Hehe, jag trodde väl att du skulle gilla det!

Klockan slog 4 på eftermiddagen och gästerna skulle komma om ungefär tre timmar.

- Du kan gå och fixa dig, så fixar vi resten. sa Shelley. - Det är ju trots allt din fördelsedag, så du ska inte behöva fixa allt.

Jag tackade och sprang upp för trappan in till Shelley's rum. Jag plockade fram kjolen och bustiern jag köpte och hängde upp det på en galge. Sedan rotade jag i resväskan och hittade en grå kavaj/kofta, även ett par svarta klackar och en kuvertväska. Med necessären i handen gick jag in i badrummet och började sminka mig. Det fick bli en enkel svart sotning. Jag lockade även håret och satte upp det i en hög hästsvans där bak. Plötsligt hörde jag min mobil plinga till inifrån Shelley's rum. Som en blixt slängde jag mig in i hennes rum och plockade upp mobilen. Det var ett sms från Logan.

"Grattis på födelsedagen! Ha en grym dag! Jag älskar dig vad som än händer."

Jag suckade för mig själv, stängde smset och la ner mobilen bredvid min säng igen. Jag kände hur tankarna på Logan kom upp i huvudet, var mitt beslut om att dumpa honom verkligen rätt? En tår rann ner för min kind men jag torkade bort den snabbt och gick in i badrummet igen. Den här gången hade jag med mig kläderna. Jag bytte snabbt om och tittade på mig själv i spegeln. För en gång skull kände jag mig faktiskt snygg.

Jag hörde steg i trappan och i nästa sekund stod Shelley vid dörren in till badrummet.

- Ojojoj, någon är snygg? sa hon och gjorde tummen upp.
- Man tackar, man tackar!
- Btw, du får inte gå ner förens alla har kommit okej?
- Okej!

Än en gång plingade min mobil till och jag gick in i Shelley's rum, jag hoppades att det inte var Logan igen. Jag satte mig ner i sängen och plockade upp mobilen, det var från Taylor den här gången.

"Grattis! Nu är du 18, dock lär jag alltid vara äldre än dig, mohaha! Önskar du var här nu iallafall. <3"
"Tack! Inte mitt fel att du föddes ett år tidigare än jag.. Yeah, but I'm not.." Svarade jag.

Plötsligt ringde det på dörren.

- Fan! Jag är ju inte klar än. Och du kan inte springa ner ju, fan! ropade Shelley inifrån badrummet.

Hon sprang iallafall ner halv klar och öppnade dörren.

- Ni kan gå ut i trädgården så kommer vi sen. kunde jag höra Shelley säga.

Klampande steg hördes från trappan och upp kom hon igen, hon rusade in i badrummet och fixade klart sig. Sedan kom hon in i sovrummet igen och hämtade sina kläder. Det var en svart tubklänning och ett par svarta klackar som hon fått låna av mig.

- Och du kallar mig snygg? frågade jag henne när hon kom in och visade upp sig.
- Pssh..

Shelley gick försiktigt ner för trappan och öppnade dörren för en sista gång. Plötsligt kunde jag höra henne ropa utifrån, jag antog att hon ville att jag skulle gå ner nu. Så jag lyfte mig från sängen och gick spänt ner för trappan.

- I'm so excited, and I just can't hide it.. sjöng jag hör mig själv medan jag gick ner.

Yesyesyes, vad tycker ni om novellen hittills? Ni får gärna komma mer idéer hela tiden. Det för storyn bara bättre! :)

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Laura

mermermer! :D

2011-04-05 @ 07:31:52
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Hannah :D

Hehe..MERA :D

Det skulle vara bäst om hon typ..det hände nått med henne (:

2011-04-05 @ 15:31:05
Postat av: Anonym

mer mer mer :)

2011-04-05 @ 15:52:50
Postat av: Anonym

omg så bra!!!!

2011-04-05 @ 16:53:43
Postat av: Abbie

Good, good, good! :D Älskar den! <3

2011-04-05 @ 20:00:22
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Karoline

Awesome!!!

Och jag vill bara tipsa om att du kan tävla om Scene dimonds på min blogg :)

2011-04-05 @ 21:39:10
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: denise

denisestonhamm.blogg.se titta jätte gärna in och följ :) <3

novellen äger! <3

2011-04-05 @ 22:51:30
URL: http://denisestonhamm.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH BRA MERMERMERMERMER !!!

2011-04-06 @ 17:01:56
Postat av: Anonym

superduper, kan det inte typ finnas någon kille där som hån börjar "hålla på" med och grejer, det hade varit kul. så kanske taylor får reda på det av någon anledning och då blir det kaos. Jag menar att Taylor kaksne kommer ner till Leah, precis som han sa innan att han skulle? (:

2011-04-06 @ 17:03:04
Postat av: Anonym

MEEER :D =)

2011-04-06 @ 19:15:44
Postat av: Annie

Hej!
älskar denna berättelsen men jag har en fråga. Jag älskar de skorna du har på bilden till detta kapitel och jag undrar var du har hittat de. Vill gärna ha de!
Tacksam för svar

2014-04-19 @ 17:02:25
Postat av: Annie

Hej!
älskar denna berättelsen men jag har en fråga. Jag älskar de skorna du har på bilden till detta kapitel och jag undrar var du har hittat de. Vill gärna ha de!
Tacksam för svar

2014-04-19 @ 17:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0