Remember Me - Kapitel 64

Efter ett tag satt vi båda utmattade under det stora trädet. Taylor hade sin arm runt mina axlar och jag lutade mitt huvud mot hans axel. Vi sa ingenting till varandra, istället njöt vi utav varandras sällskap.

- Det är du och jag nu va? frågade Taylor efter en stunds tystnad.

Jag lyfte mitt huvud från Taylor's axel och tittade på honom.

- Ja. sa jag och log till honom.



Det hade gått exakt en vecka sen Taylor och jag blev ett par, på riktigt. Det var dags för oss att åka hem från Portsmouth till Los Angeles. Det kändes på flera sätt tråkigt och ganska ledsamt, men samtidigt kändes det skönt att få komma hem. Jag saknade mina vänner i LA, speciellt Paige, även Logan faktiskt.

- Har du packat ner allt nu Leah? frågade Sophie.
- Ja, eller det tror jag i alla fall. I värsta fall får ni väl ge mig det nästa gång vi ses.
- Och det är snart! sa Shelley.

Jag skrattade och log menande till henne. Jag stod i hallen fullt påklädd i väntan på att Taylor skulle bli klar med sin packning. Såklart började han alltid packa i sista minuten, och snabb var han inte.

- Taylor. Vi måste åka nu! ropade jag.
- Ja, jag kommer! ropade Taylor tillbaka.

Taylor kom springande med sin bag hängandes på axeln och han stannade andfådd framför mig. Han släppte ner bagen på golvet så det blev en stor duns. Sophie tittade oroligt på bagen och sedan på Taylor och det syntes klart och tydligen att Taylor blev generad. Han knöt på sig sina vita Converse och hängde sin svarta skinnjacka runt armen.

Vi slängde upp vårt bagage på traktorsläpet och sedan sa vi hejdå till Shelley och Sophie.

- Jag kommer sakna dig massor! sa Shelley snyftandes medan vi kramade om varandra.
- Och jag kommer sakna dig Shelley.

Jag gav Sophie en kram, det gjorde även Taylor, sedan hoppade vi upp i släpet och Karl körde iväg oss till busshållplatsen.

- Det tog tid. sa jag till Taylor och puffade honom lite lätt på armen.
- Ey, sluta retas!

Taylor puffade tillbaka mig lite lätt på armen men sedan slutade han och blev snabbt seriös igen. Han satte två fingrar under min haka och höjde upp mitt huvud med hjälp av fingrarna. Sedan pressade han sina läppar mot mina.

- Fine? sa han sedan och tittade seriöst på mig.
- Fine!

Jag gav honom en snabb kyss till och sedan lutade vi oss tillbaka på släpet och njöt av den sista biten.

TAYLOR'S PERPEKTIV -
Att Leah äntligen var min var någonting jag jagat efter ett långt tag nu. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Det enda jag är rädd för just nu är Logan. Efter hans hotbrev vart jag riktigt rädd. Jag vet inte om jag vågar riskera att något händer Leah på grund av att vi är tillsammans nu. Hela min värld kommer falla då.

Planet hade precis lyft och vi räknade med att vara framme om drygt 9 timmar. Det var en lång resa jag inte alls såg fram emot. Jag hade helst stannat kvar i England. Leah satt bredvid mig och log, jag tror hon längtade hem rätt mycket. Hon visste ju trots allt inte vad Logan hade planerat. Det kanske är fel av mig att inte berätta, men jag vill inte förstöra något. Inte nu vartfall. Hon tog min hand och höll den rätt hårt, men hon släppte den rätt fort och höll den framför munnen när hon gäspade.

- Är du trött gumman? frågade jag och tog hennes hand igen.
- Ganska ja, det blev rätt sent igår.
- Sov om du vill.

Jag la min arm runt hennes axlar och hennes huvud föll ner på min axel. Hon gäspade igen och strax därefter kunde jag höra hennes tunga andetag, hon hade alltså somnat. Jag pussade henne på pannan och tittade sedan ut genom fönstret. Vi var nu ovanför molnen, så det fanns inte så mycket att titta på. Med endast en hand försökte jag plocka upp min iPhone ur väskan, jag lyckades och satte i mina hörlurar i mina öron och satte på Liquor Store Blues med Bruno Mars. Strax därefter somnade även jag.

Jag vaknade av en stor duns, vi hade precis landat. Solen sken som vanligt i väldigt varma Los Angeles.

- Leah? Leah, vi har landat. viskade jag till henne.

Hon satte sig sakta upp och sträckte på armarna.

- Godmorgon. sa hon och gav mig en snabb kyss.
- Hej du. Skönt att sova?
- Väldigt, kommer dock inte kunna sova i kväll skulle jag tro.
- Det gör inget. sa jag och blinkade.

Vi ställde oss upp från våra platser och gick sakta ut från planet. Vid gaten mötte vi Leah's föräldrar. De gav oss båda varsin kram.

- Hej! Hur har ni haft det? frågade Olivia, Leah's mamma.
- Helt perfekt. sa Leah och tog min hand.
- Jaså, där ser man. sa Olivia och puffade mig lite lätt på armen.

Vi följde med Leah's föräldrar ut till deras bil och jag följde med dem hem. Vi gick in med vår packning och satte oss sedan i Leah's säng. Hon plockade fram sin gitarr och spelade lite på den. Plötsligt känner jag hur det vibrerar i fickan. Jag plockade upp min iPhone, det var ett sms från ett okänt nummer. Jag öppnade det och läste;

"Jag vet inte vad du och Leah håller på med, men jag vet att det inte kommer pågå länge till.."

Jag rös till och svarade;

"Du ska ge fan i oss."

Jag la ner telefonen i fickan igen och när jag tittade upp igen tittade Leah frågandes på mig.

- Vem smsar du med? frågade hon oskuldsfullt.
- Ingen.
- Okej. sa hon och fortsatte spela.

Ojojojojdå. Vad händer nu? Och vad kommer Logan göra?

Jag har bestämt mig för att jag ska skriva klart denna novell, och sedan ska jag påbörja en ny. Precis som ni ville! :)

KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeer!!! snälla skiv ett i dag oxå (lördag asså :D )

2011-05-07 @ 00:38:04
Postat av: Anonym

NEJ! Det ska vara Logan och Leah.

2011-05-07 @ 10:06:52
Postat av: Anonym

jag tycker den som skrev det kl 10.06 har feeel det ska vara tay och leah =)

2011-05-07 @ 18:24:36
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMER!! :D <3 Vill veta vad det stog i brevet till Taylor, från Logan. ;)

2011-05-07 @ 20:22:21
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa linnea! Fortsätt skriva

2011-05-07 @ 21:00:02
Postat av: W I L M A ! ! : D

JAA !! fortsätt ! (:

2011-05-07 @ 23:13:04
URL: http://http://willielove.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer nästa kapitel i dag ? och när i så fall ? =)

2011-05-08 @ 20:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0