Remember Me - Kapitel 45

Han höjde ögonbrynen och vände bort ansiktet.

- Fegis. Kunde jag höra honom säga.
- Fegis? Kallar du mig fegis? Hur vågar du?
- Japp, du är en fegis. Sa han igen och kollade på mig.
- Du, jag ska allt visa dig vem som är fegis!

Jag ställde mig upp från stolen och försökte ta mig fram till scenen. Jag gick upp och skakade hand med Graydon. Och sedan ställde jag mig framför mikrofonen. Jag kollade ut över publiken som satt helt knäppt tyst. Jag kunde inte ens höra en viskning. Jag kollade ner på Taylor, han gjorde tummen upp åt mig, och jag kunde inte låta bli att le.

Plötsligt började Firework med Katy Perry spela. Och man kunde höra Katy ropa "Woho", så det ekade i hela arenan. Det vart tyst igen. Jag tog ett djupt andetag och började sjunga..


"Do you ever feel, like a plastic bag, drifting through the wind .. " Sjöng jag och det flöt på hur bra som helst. Fram tills refrängen kom, det var nu jag skulle ta de högsta tonerna. Och jag var så otroligt nervös eftersom jag inte klarat av att ta dem förrut.

Jag tog ett djupt andetag och jag satte refrängen perfekt. Jag sjöng klart resten av låten och när jag var klar ställde sig alla i hela arenan upp och applåderade. Jag stod kvar ett tag och kunde inte sluta le. Sedan gick jag sakta ner för scenen fram till Taylor som stod med armarna utsträckta. Jag nästan slängde mig in i hans famn och han kramade om mig. Han var så varm.

- Du var jätteduktig. Viskade han i mitt öra och hela jag blev varm.

Vi släppte taget och satte oss ner på våra platser igen. Galan avslutades och vi fick börja bege oss hemåt. Men innan vi gick ut från byggnaden hälsade Taylor på några fans och tog foton tillsammans med dem.  Vi fortsatte sedan ut mot garaget, men vi vart plötsligt avbrutna av att någon ropade på mig. Jag vände mig om och där stod Bruno Mars. Han kom fram till mig och skakade min hand.

- Bruno Mars. Sa han och log.
- Hehe.. Jag vet.. Sa jag generat.
- Haha, juste .. Iallafall, jag håller på att skriva en ny singel. MEN, det fattas en kvinnoröst, så ja. Det skulle vara en ära om du ville sjunga den delen?

Min mage vreds om och hela jag ville bara skrika. Utan att jag märkte det stod jag nu och tittade på Bruno med stora ögon.

- Leah? Sa han och viftade handen framför mitt ansikte.

Jag kom på mig och skrattade generat, sedan tittade jag på Taylor. Han nickade och log till mig.

- Ja, gärna. Sa jag till Bruno och log till honom.
- Awesome! Ge mig ditt nummer så ringer jag dig senare!

Jag gav Bruno mitt nummer och sedan gick jag och Taylor till hans bil.

- OH MY GOD!! SÅG DU VAD SOM JUST HÄNDE?! Nästan skrek jag till honom. Sedan började jag hoppa och klappa händerna. - Oh my god. Oh my god. Oh my god. Sa jag tyst för mig själv.
- Okejokej, ja jag såg. Grattis!!

Taylor gick sakta fram till mig som fortfarande hoppade och satte händerna på mina axlar. Han tryckte ner på mig marken så jag stannade upp.

- Ta det lugnt. Nu måste vi åka.

Vi satte oss i bilen och Taylor startade motorn. Sakta körde han ut från garaget och fortsatte hem till vår gata.

- Jag kan inte fatta det.. Viskade jag för mig själv flera gånger på vägen hem. Jag måste låtit som ett pshyko.

Vi kom allt närmre mitt hus och Taylor stannade sedan framför det.

- Jag hade verkligen jättekul ikväll. Sa jag när jag äntligen lugnat ner mig.
- Ja, du är inte den enda.

Vi satt ett tag och tittade varandra i ögonen, plötsligt lutade sig Taylor fram mot mig. Jag förstod snabbt vad som skulle hända, och fort satte jag handen på hans bröst och puttade försiktigt bort honom.

- Jag har fortfarande pojkvän, Taylor. Sa jag allvarligt.

Han tittade bort istället för att svara.

- Tack så mycket för att jag fick följa med dig. Vi hörs.

Jag öppnade bildörren och klev ur bilen. Han gasade snabbt iväg där ifrån innan jag ens hann ta en sista blick på honom. Blev han arg? Tänkte jag och gick in i huset.

OmgOmg, vad händer nuu ?

Kort inlägg jag vet, men det är allt jag hinner, nu måste jag fortsätta plugga NO som jag gjort hela kvällen.

KOMMENTERA! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh gud vad avundsjuk jag blir! Jag vill också sjunga med Bruno Marsssssss! :D



SUPERDUPER BRA MEER IKVÄLL!

2011-03-13 @ 19:48:10
Postat av: Karoline

Roligt för henne ;)

Lycka till med No:n, jag håller också på att plugga, till NO NP... HUR tråkigt som helst!

2011-03-13 @ 21:30:58
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Laura

Meeeer :D

2011-03-13 @ 22:54:39
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: hanna

meeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2011-03-14 @ 07:21:23
URL: http://cocos.devote.se
Postat av: D'

Meeeer! :D

2011-03-14 @ 09:02:08
Postat av: Jeanette

super bra! hoppas det går bra med pluggandet och vi får ett längre inlägg snart!

2011-03-14 @ 09:33:45
URL: http://flickansstudentliv.blogg.se/
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMER!!!<3<3<3

Skitbra verkligen!! :D <3 Bruno Mars äger också! <3

2011-03-14 @ 17:57:22
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Karoline

sv: Jag har Biologi på Onsdag, tror alla har det, sen har jag på fredag, och då ska jag köa till en konsert hela dagen så jag måste be någon hålla min plats! x3 inte kul! :p

2011-03-14 @ 21:12:56
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Karoline

åh stackars dig! jag är jätte glad att vi har biologi, jag suger på No, men jag kan Biologi bäst :)

Stort Lycka till! hoppas att det kommer gå bra för dig! :)

2011-03-14 @ 21:18:33
URL: http://aboutvampires.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0