Remember Me - Kapitel 35

Efter ungefär 5 min så såg vi 2 polisbilar köra in och 4 poliser kom ut.
Malin sprang fram till de och förklarade vad händelsen var.
Jag stod bara helt still och såg på medans poliserna försökte få bort alla människor från Taylor.
Ingen brydde sig om poliserna utan fortsatte dra i Taylor som helt enkelt fått panik.
Då hördes ett skott...





Allt stod helt still i någon sekund alla fans blev tysta och stod helt still.
Poliserna knuffade undan massa fans och sprang fram till Taylor. Jag stod fortfarande helt
still och bara såg på. Jag kunde inte tänka inte göra något alls, jag vågade inte gå fram.
Tänk om Taylor låg där helt orörlig, död och blodig?
Malin tog tag i min arm och sprang fram in i folksamlingen med mig.   Malin stannade framför mig och jag vågade
inte titta efter om han låg där. Jag tittade över Malins axel och såg Taylors bleka chockade ansikte på asfalten
Poliserna var samlade runt honom och fortsatte knuffa undan fansen som fortfarande var på honom. 
Jag trängde mig förbi Malin och satte mig ner på huk bredvid honom. Jag såg på honom och pustade ut, han hade inte blivit träffad.

- Hej Leah sa han och log ett osäkert leende mot mig. Jag svarade inte utan satt och blängde på honom medans han ställde sig upp igen. Jag ställde mig också upp och såg på Malin som stod och pratade med
en polis om någonting lite längre bort.. När hon fick syn på mig kom hon fram och förklarade vad polisen sagt;

- En polis sköt upp i luften för att få tyst på alla förklarade hon och log lite snett mot mig. Sen vände hon
sig mot Taylor och Blängde på honom.
- Bäst för dig att du har en jäkligt bra förklaring ! Röt hon och jag kunde inte låta bli att le.
-Förlåt mamma Sa han och skrattade lite.
- However, vi får åka hem i polisbilen kom sa hon och vi gick mot bilen.

Ingen utav oss sa något under hela bilresa utan satt bara helt tysta ända tills vi var framme.
Det var inte förrän vi kom in genom dörren som jag märkte att Taylor inte hade på sig
någon jacka.

- Varför har du inte på dig någon jacka? Sa jag utan att möta hans blick.
- Några fans drog av den det var därför jag inte hade på mig min mobil det har hänt ganska ofta sa han och log.
Innan jag hann svara hörde jag Sam ropa på oss från vardagsrummet;

- TAYLOR DU ÄR MED PÅ DE SVENSKA NYHETERENA! Ropade han och vi alla gick in i vardagsrummet.
- Vaa? Jag såg på Tv:n och såg hela folkmassan och poliserna. Sen såg jag mig och Malin springa
in i folkmassan. Nyhetskvinnan sa massa saker på svenska som jag inte förstod men så märkte jag
att Sam och Malin satt och skrattade åt det hon sa.
- Vad säger hon? Frågade Taylor och log.
- Att massa flickor springer överallt och gråter och försökt bryta sig in i massa hotell för att leta hitta dig. Sa Malin
och försökte hålla sig för skratt.
- Om jag var du skulle jag ta för mig varje tjej gråter ju efter dig! Sa Sam och kollade på Taylor med
en allvarlig blick.
- Ursäkta? Jag såg Emily komma in i vardagsrummet och blänga på Sam.
- Om jag så klart inte var tillsammans med dig! sa han och log ett stort leende mot henne.
- Men allvarligt syrran han kommer inte vara singel länge till det är bäst att du tar honom nu.
Sam log mot mig och blinkade med ena ögat.
Varför skulle varenda människa göra saken värre tänkte jag och log lite snett. Jag såg åt Taylors
håll och märkte att han log stort mot mig men jag vände mig bara mot Malin.
 
- Ska vi se på film? Sa jag och log mot Malin.

TAYLOR'S PERSPEKTIV

- Vi tar en skräckfilm , sa jag och log mot Leah. Om filmen var tillräckligt läskig skulle kanske Leah bli
så rädd att hon skulle krypa sig närmre mig.
- Ja det gör vi kom vi går in till Sams samling sa Leah och log mot mig för första gången på dagen.
Asså det va sjukt hur mycket hon påverkade mig jag blir knäsvag utav hennes leende.

Vi gick in till ett rum som Sam kallade filmparadiset och direkt när jag kom in
i rummet kunde jag inte göra mer än att hålla med namnet. Det fanns massa filmer överallt.
Det var säkert över 1000 tals filmer där inne och alla var prydligt uppsatta på hyllor som täckte alla väggar.

- Vart ligger skräckfilmerna? Frågade jag och såg mig omkring.
- Här ! Malin gick fram till en hylla med massa svarta DVD:er och tog fram en film,
- The Grudge! Sa hon och kollade hoppfullt på mig och Leah.
- Visst , jag har hört att den är skit läskig sa Leah och gick fram till Malin.
- Då tar vi den Sa jag och gick fram och la armarna runt båda.
- Men bara så ni vet så ska jag sitta i mitten jag blir skit rädd utav skräckfilmer sa jag och log.
Det var definitivt en stor lögn jag blev absolut inte rädd för såna filmer dessutom hade jag redan sett
den filmen.
- Hahah visst sa Malin och skrattade.  Leah sa inget utan bara kollade rakt fram.

När vi gick in i Leah rum för att sätta på filmen började Malin fråga varför jag igentligen gick ut;

- Varför gick du ut idag utan att säga något? Sa Hon och höjde sina ögonbryn.
- Jag ville träffa mina fans make their day you know sa jag och log...
Hon såg på mig och sa inget mer för det lät rätt rimligt.  Fast igentligen gick jag ut för att jag ville
att Leah skulle se hur många tjejer jag har på mig varje dag. Få henne att
förstå att jag kunde välja vem som helst men att jag bara vill ha henne! Fast istället blev
hon bara sur..

Halvvägs in i filmen då det läskiga började på riktigt märkte jag att Leah kröp sig lite närmre mig.
Jag log och låtsades också bli rädd så jag tog tag i hennes hand.
Mitt hjärta började slå snabbare och jag såg inte på filmen längre utan på henne. Hon tryckte till min
hand varje gång något läskigt hände och mitt hjärta slog bara hårdare och hårdare..
Helt plötsligt såg hon upp mot mitt ansikte och våra blickar möttes vi såg på varann
ett tag. Det pirrade till i magen och jag böjde mig ner mot hennes ansikte hon backade inte undan
den här gången. Jag kysste henne och hon besvarade kyssen...

LEAH'S PERSPEKTIV

Jag såg på Taylors ansikte och kunde inte låta bli att än en gång undra hur han blev så snygg.
Mitt i filmen hade han tagit ett grepp om min hand  och helt ärligt kändes det bra.
Jag märkte hur han försiktigt böjde fram sitt huvud och hur nära våra läppar var. Jag backade inte undan utan
satt helt still. Våra läppar mötter och han kysste mig. Till min förvåning kände jag att det
pirrade till lite långt nere i magen och jag besvarade kyssen.
Han avslutade kyssen och såg på mig med ett leende, jag log inte tillbaka utan vände mig mot tv:n igen.
Jag kände hur han la sin arm runt mina axlar och det kändes bra, fast det var helt fel...
Det var något där mellan mig och Taylor men det som var mellan mig och Logan är mycket starkare.
När jag kysste Logan så kändes det som om min mage skulle explodera utav alla fjärilar
där inne. Det är Logan jag vill ha och det är honom jag ska satsa på!
Imorgon så ska jag och Taylor åka hem igen och jag kommer vara tvungen att sitta
i ett plan med honom i flera timmar då ska jag prata allvar med honom!

Efter filmen bestämde vi oss för att sova klockan var ändå rätt så mycket.
Malin sov över och Taylor gick och la sig på luftmadrassen på golvet.
Jag kunde inte sova utan satt nästan uppe halva kvällen och tänkte bara på en person..
Logan.
Jag saknade honom enormt och tänkte på vad han skulle säga när han fick reda på
att Taylor följt med till Sverige.
Tillslut blev jag för trött och somnade...

Har Leah fått känslor för Taytay? Vad kommer Logan göra när han får reda på att Taylor följ med till Stockholm,
kommer han fortfarande vilja ha henne? Vad mer tänker Taylor göra?

Hoppas ni gillade detta inlägget också! :D
Kom med gärna med idéer om ni vill ;)



Kommentarer
Postat av: hanna

suuuuuuuperbraaaa ! MERMERMER <33333333333



jaa hon har fått känslor för honom, logan blir sur och taylor och leach blir ihop istääääället :D

2011-03-02 @ 20:41:03
Postat av: Anonym

Ååååhhhhhh det är skiiiiiiiitbraaaaaa!!! Mermermermer !!

2011-03-02 @ 22:09:39
Postat av: Anonym

Jag tyckte att det var bättre innan, ärligt talat... :)

2011-03-02 @ 22:12:21
Postat av: D'

Måste bara påpeka att du skulle kunna tänka på stavningen lite mer. Annars är det bra. :)

2011-03-02 @ 23:21:57
Postat av: Anonym

nu tycker jag bara att leah och taylor ska bli tillsamans det har tagit så lång tid nu :P

2011-03-03 @ 11:47:06
Postat av: Karoline

åh va bra! mer mer mer!

2011-03-03 @ 13:50:46
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMER!!!!! <3<3<3

2011-03-03 @ 20:44:53
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skriv hellre kortare inlägg med kortare mellanrum än långa med långt mellanrum :)) (tänk lite på överförbrukningen av slang också, tack, variera språket lite. "Kollade" kan man istället skriva som "såg", "tittade", "sneglade", "kikade" osv. Använd synonymer så blir allt hundra gånger bättre med en gång! :D)

2011-03-03 @ 22:32:43
Postat av: W I L M A

Jag tycker Leah och Logan ska bli ihop!!! SLUTA RAGGA NU TAYLOR!!

2011-03-04 @ 14:42:48
URL: http://ddooea.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kanske ska läsa det innan du publicerar det

2011-03-04 @ 14:59:25
Postat av: Anonym

jag tycker att Leah och Taylor snart ska bli ihop :D

Meeer vill veta vad som händer !!

2011-03-04 @ 19:59:28
Postat av: Anonym

UPPDATERA ! :D :D

2011-03-04 @ 20:20:54
Postat av: Ivra<3

Jättebra novell men jag måste bara fråga, hette inte Sams flickvän Ellen?
För nu stod det att hon hette Emily! Väldigt tacksam för svar!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0