Remember Me - Kapitel 43

Logan sa fortfarande inget, istället ställde han sig upp och gick fram till mig, han la sina händer på mina kinder och torkade bort tårarna. Men jag slog snabbt bort dom och tog ett snabbt steg bakåt.

- Var det därför du hela tiden sa att det var ett missförstånd? Jag väntade på ett svar, men ingenting kom ut ur Logan's mun. - Men säg nått! Säg bara sanningen, jag står inte ut längre!
- OKEJ! Ja, det var jag. Jag ville spela dig ett spratt, jag ville skrämma dig lite. Men jag insåg sen att det vart för mycket, så jag ville inte säga något. Förlåt ..
- Nej. Jag går hem nu.

Jag började snabbt gå ut ur huset med Logan bakom mig. Och när jag stod precis utanför dörren vände jag på mig och kollade allvarligt på Logan.

- Låt mig vara, jag vill inte ha med dig att göra mer. Hejdå.



Jag gick med snabba steg och jackan i handen hem till mig. När jag stod utanför huset såg jag att pappas bil nu stod på uppfarten, äntligen var dom hemma. Istället för att gå in stod jag länge och beundrade det fina huset pappa köpt till oss för 7 år sen. Det var creamvitt med stora fönster runt hela huset. Det var det största fönstret längst till höger på ovanvåningen som var mitt rum. Mamma som var väldigt intresserad av trädgårdsarbete hade - när vi flyttat in - gjort rabatter på framsidan och satt ner olika buskar och blommor som lyste blått.

Jag gick sakta fram till ytterdörren och lyfte på dörrmattan, sedan la jag tillbaka nyckeln. Jag ställde mig upp igen och knackade på dörren. Jag hörde steg i trappan och bara några sekunder senare stod mamma i dörr öppningen. Med ett ryck hoppade hon på mig med en kram.

- Leah! Där är du! Herregud, var har du varit?! Jag och pappa har varit så oroliga!
- Jag var hos Logan ..
- Är något fel? Frågade mamma omtänksamt.

Jag skakade bara på huvudet och sedan försökte jag trycka mig förbi mamma in i huset. Jag slängde jackan på en pall som stod precis innan för dörren, jag drog av mig mina skor och sedan sprang jag in på mitt rum. Jag var fortfarande rädd för att någon var där inne, så jag tänkte taklampan, tog tag i första hårda föremålet jag kunde hitta och höll det högt i luften. Sedan gick jag in i min walk-in-closet, ingen där. Jag gick vidare till mitt badrum, ingen där.

- Skönt. Sa jag för mig själv och pustade ut.

Jag satte ner det jag höll i handen och sedan sprang jag ner till hallen igen för att hämta upp min väska. När jag väl var inne på mitt rum igen slängde jag väskan på min säng. Jag plockade upp min iPhone, precis då kom jag på att någon faktiskt ringt till den när jag stod utanför dörren och hmm, Logan, svarade. Jag gick in på telefon och vidare till senaste. Taylor .. Det var Taylor som ringde .. Snabbt klickade jag på hans namn och det ringde upp.

*Hallå?* Hördes på andra sidan linjen.
- Hej Tay, det är Leah ..
*Ja, jag vet ..*
- Du ringde innan, tror jag.
*Ah jo, det var dock inte du som svarade.*
- Jag vet, det var Logan, tror jag, än en gång haha. Iallafall, vad ville du när du ringde?
*Sa han inte det? Jag bad honom göra det.*
- Nope, ingenting ..
*Vilken jävel* Sa Taylor och skrattade.
- Haha, ja det kan man kalla honom..

Jag kände på min röst hur den blev allt svagare, och nu började tårarna rinna igen. Och ett snyftande hördes.

*Gråter du?!* Frågade Taylor allvarligt.
- Nä. Sa jag och försökte dölja min svaga röst och mitt snörvlande.
*Sluta, det gör du visst! Vad har hänt?*
- Inget, berätta bara vad du ville säga innan, okej?

Jag orkade verkligen inte sitta och förklara allt som hänt. Då skulle jag bara tappa allt och börja gråta ännu mer.

*Är du säker? För om det är nått, ja du vet.*
- Det är okej ..
*Iallafall, jag tänkte bara säga förlåt för samtalet du fick innan. Det var från min dumma kompis, hoppas du inte blev ledsen eller något.*
- Taylor, du är så gullig. Det är helt okej, jag förstod att det var på skoj, eller nått. Haha.

Jag kunde höra lite små fnitter från Taylor, men sedan vart det tyst en liten stund.

*Leah ..*
- Tay?
*Jag saknar dig, det hoppas jag du förstår.*
- Jag saknar dig. Sa jag och kunde inte låta bli att le.
*Jag ringer dig imorgon, för jag måste gå nu. Puss!*

Jag svarade inte, utan la på och höll mobilen hårt mellan mina två händer. Jag höjde upp dom så dom nu lutade mot min haka, jag slöt ögonen och tänkte på Taylor. Min fina Taylor. Jag förstod verkligen inte hur vi kunde tappa kontakten sådär..


Nästa morgon vaknade jag med ett ryck. Det var mardrömmen jag drömt 3 gånger tidigare samma natt som väckte mig. Jag pustade ut när jag såg på klockan att den redan var 10 på morgonen. Så jag kunde lika gärna gå upp, jag gick in i mitt badrum, ställde mig framför spegeln. Jag stod där länge och bara kollade på mig själv, jag kände mig så ofräsch. Sedan plockade jag upp en borste och borstade ur mitt hår, men det gjorde inte saken bättre, nu såg mitt hår helt jättefettigt ut. Jag la ner borsten igen och började dra av mig mina kläder, sedan hoppade jag in i duschen.

En halvtimme senare steg jag ur duschen och virade en handduk runt mig. Jag ställde mig framför spegeln än en gång och borstade igenom mitt hår igen. Sedan virade jag in håret i en annan handduk. Jag gick ut från badrummet in i min walk-in-closet och började rota bland kläderna. Men även om jag hade hur mycket kläder som helst kunde jag inte hitta någonting att ha på mig. Plötsligt blev jag avbruten av att min iPhone började ringa. Jag gick ut från garderoben och plockade upp telefonen från nattduksbordet. På displayen stod det Taylor.

- Hej!
*Hej Leah. Jag tänkte bara fråga om du vill hitta på något ikväll?*
- Ja, jättegärna. Vad hade du tänk att vi skulle göra? Frågade jag nyfiket.
*Det får du inte veta! Sätt på dig något fint bara, typ en klänning eller något. Jag hämtar dig halv 7!*
- Jaha okej. Vi ses då!

Jag gick tillbaka in i min garderob och letade efter en klänning bland mina kläder. Men jag hittade ingen bra alls, alla var redan använda. Och jag kan inte använda en klänning fler än en gång, det bara går inte. Jag fick snabbt panik och ringde Paige.

*Hallå?*
- Hej! Paige, snälla snälla snälla snälla!
*Ja, vad vill du?*
- Snälla snälla snälla följ med mig och handla klänning, snälla!
*Varför sa du inte det från början! Klart jag följer med! När ska du åka?* Frågade Paige ivrigt.
- Om en timme kanske, jag skickar iväg ett sms.

Än en gång gick jag in i min garderob för att dra fram något jag kunde ha på mig nu under dagen, det fick bli en vit långärmad baströja och en olivgrön högkjol. Det var rätt varmt ute så man behövde inte gå omkring med långbyxor. Jag gick tillbaka in i badrummet och blåste mitt hår, sedan satte jag upp det i en slarvig bulle. Jag sminkade mig även lite lätt.

När jag var klar smsade jag Paige, vi bestämde när och var vi skulle ses och sedan bar det av intill centrum.
Vi möttes vid ingången till gallerian, vi kramade varandra och sa hej. Hastigt gick vi in och kollade runt efter affärer, vi hittade massor av affärer, dock inte lika mycket bra klänningar.

Klockan närmade sig halv 4 och jag var rädd att jag inte skulle hitta någon bra klänning. Men vi bestämde oss för att kolla in i en sista affär. Jag kollade runt bland galgarna och plockade på mig några klänningar som jag tyckte såg fina ut. Paige gjorde det samma, vi hängde in dom i ett av båsen och jag följde efter in. Jag provade först en purpurfärgad klänning, den var rätt lång, slutade ungefär vid anklarna, hade axelband och detaljer vid bröstet. Jag gick ut och snurrade runt framför Paige, men jag kunde direkt se på henne att hon inte gillade den. Nästa klänning var mer åt det blåa hållet, den var rätt kort, hade en stor kjol, såg nästan ut som en ballerina kjol. Den hade inga axelband och var nästan rygglös. Än en gång gick jag ut och ställde mig framför Paige, hon snurrade med fingret och jag förstod att hon ville att jag skulle snurra framför henne.

- Jag gillar ryggen.. Men inte resten, hehe. Sa Paige och gjorde tummen ner.

Jag suckade och gick in i båset igen. Den här gången provade jag en klänning som var mer åt det röd-bruna hållet, nästan lite orange till och med. Den var slank och smal, hade inga axelband, hela var täckt med orange-bruna paljetter, högst upp och längst ner satt det små vita stenar. Riktigt fin var den. Jag gick ut till Paige igen, och jag hela hon sken upp. Den här gillade hon, det såg man direkt.

- Wow. Den är helt. Wow.. Sa Paige och ställde sig upp. - Snurra!

Jag snurrade nästan så jag blev snurrig, och Paige tog tag i min arm, hon kollade allvarligt på mig.

- Den här klänningen är p-e-r-f-e-k-t. Seriöst. Ta den!

Jag ställde mig framför spegeln och kollade in klänningen, den var verkligen perfekt. Jag gick in i båset igen och bytte om till mina andra kläder, sedan gick jag ut och betalade klänningen på direkten. Jag köpte även ett par armband och en kuvert väska.

När jag kom hem igen var klockan redan halv 5. Jag kände mig rätt stressad, det var ju faktiskt bara 2 timmar kvar tills Taylor skulle hämta mig. Jag skyndade mig upp på mitt rum, slängde påsen med klänningen på sängen och sedan gick jag in i mitt badrum. Jag släppte snabbt ut mitt hår och tog bort mitt smink. Jag sminkade om mig, det fick bli en fin sotning, inte för mycket och inte för lite. Efter det gjorde jag en fin uppsättning i mitt hår. När jag var klar med det var klockan redan 6.

- Herregud, hur kunde det ta så lång tid? Sa jag till mig själv när jag kollade på klockan.

Jag drog försiktigt på mig klänningen, kollade mig snabbt i spegeln för att se att den satt perfekt, vilket den gjorde. Jag letade sedan fram ett par beiga pumps som skulle passa till min outfit jättebra. Plötsligt plingde det på dörren, jag plockade upp min kuvertväska och satte på mig mina armband. Försiktigt gick jag ner för trappan, jag ville inte ramla liksom. Och därefter öppnade jag dörren. Där stod Taylor, han var riktigt fin i sin svarta kostym och svarta slips.

- Wow. Vad fin du är! Sa Taylor och kollade på mig från topp till tå.
- Ska du säga! Fnittrade jag. - Känns nästan som att vi ska på bal, haha.

Taylor höll med och sedan följde han med mig ut till sin svarta BMW. Han öppnade passagerardörren och lät mig kliva in i bilen innan han själv hoppade in.

- Du får du faktiskt berätta vart vi ska! Sa jag otåligt till honom.
- Haha vänta. Du får se när vi kommer fram!

Taylor körde i en evighet, kändes det som. Innan vi kom fram till en stor byggnad.

- Omg. Du kan inte mena allvar! Ska vi in där?!

GO TAYLOR! Vart har Taylor tagit Leah tror ni? :)

Långt inlägg, är inte det awesome? ;)
KOMMENTERA! Minst 20 för nästan, haha flåt om jag pressar er, hihi!

PS: Glöm inte att ni kan gilla bloggen på facebook. :)
KLICKA HÄÄÄÄR FÖR ATT KOMMA TILL SIIIDAAAANNN!

Kommentarer
Postat av: Anonym

joo asså jag tror.. vita huset? hahaha

2011-03-12 @ 21:50:59
Postat av: Anonym

MER MER MER :D

2011-03-12 @ 22:07:04
Postat av: Anonym

det var jätte bra så nu vill jag bara ha meeer!

2011-03-12 @ 22:10:05
Postat av: Anonym

Mer! Dock gillar jag inte att du bestämmer dig för att inte skriva mer förrän du uppnått ett visst antal kommentarer, du skriver väl inte för att så många som möjligt ska läsa utan för att det är kul att skriva och du vill dela med dig av din berättelse och glädja andra? Eller har jag fel? I vilket fall som helst tycker jag att de som nu läser, tycker om det men inte kommenterar ändå ska få mer. Annars tappar du läsare bara på det, så att du vet. Förresten så undrar jag om ditt mål på ett visst antal kommentarer egentligen handlar om att du vill visa andra att så och så många gillar det du skriver genom att be om mer, och det i sin tur bottnar i en osäkerhet att du vill vara älskad men inte alltid vet hur du ska göra. Och det måste du jobba på, om så är fallet. Lycka till med ditt skrivande - och ditt självförtroende. Och snälla skriv bara när du har lust och inte för att du uppnått ett visst antal kommentarer och därför måste skriva vid ett speciellt tillfälle. Det blir aldrig bra.

2011-03-12 @ 22:10:33
Postat av: Karoline

Nu börjar det likna något! mer Taylor! <3

2011-03-12 @ 22:14:29
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Anonym

MERMERMER

2011-03-12 @ 22:22:25
Postat av: Anonym

MERMERMER

2011-03-12 @ 22:22:31
Postat av: Anonym

TAYLOR TAYLOR <3 MER

2011-03-12 @ 22:22:40
Postat av: Anonym

MERAAAA

2011-03-12 @ 22:22:47
Postat av: Anonym

DU ÄR ASBRA MER

2011-03-12 @ 22:22:54
Postat av: Anonym

Haha jag älskar att jag har skickat typ 5 kommentarer nu, MEEER

2011-03-12 @ 22:23:12
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

Ska dom på en premiär för en film elr nåt?! MERMERMERMEMRMER!!

2011-03-12 @ 22:44:53
URL: http://thethirdwife.blogg.se/
Postat av: hanna

ååh meeeeeeeeera ! :D

2011-03-12 @ 23:15:43
URL: http://cocos.devote.se
Postat av: josefine

Awesome inlägg !!! meeer snälla ! du är jätteduktig !

2011-03-12 @ 23:56:19
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: D'

Meeeeer!

2011-03-12 @ 23:56:41
Postat av: Laura

Så himla bra jag dör!

2011-03-13 @ 00:11:49
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: sofie

så bra!!! :D

2011-03-13 @ 00:47:15
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Emma

Meer! as bra! GO TAYLOR!! <3

2011-03-13 @ 00:52:45
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Anonym

BRAAA MEEER

2011-03-13 @ 01:19:04
Postat av: Anonym

Han kanske tar med henne på någon premiär, kanske till hans nya film eller nått :)

2011-03-13 @ 01:19:31
Postat av: Anonym

Superduperbra! :D

2011-03-13 @ 01:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0