Remember Me - Kapitel 12

Jag gick tillbaka till henne, men oförberedd som jag var hoppade hon på mig så båda vi ramlade ner i sanden. Då hör vi någon ropa.

- Hej tjejer!



Vi kollade upp och vi ser tre killar komma gående, en av dom var Taylor. En av killarna vinkade och såg otroligt glad ut. Jag och Paige kollade på varandra med "vad-i-helvete" blicken. Killarna och Taylor kom fram till oss och satte sig i den varma sanden.

- Tja! Sa killen som hade vinkat till oss.
- Hej .. Svarade Paige.

Jag kollade på Taylor och jag kunde se hur han skämdes lite grann över sin översociala kompis. Han kollade tillbaka på mig och vi fick ögonkontakt. Men av någon konstig anledning kände jag ingenting när jag kollade på honom. Taylor log mot mig men jag bröt ögonkontakten och kollade ner i sanden istället. Paige petade på mig och nickade mot våra handdukar. Sedan ställde vi oss upp och började gå dit.

- Tjejer? Vad ska ni? Sa den andra killen.
- Är vi sååå irriterande? Tillade den första killen.
- Men låt oss vara .. Sa Paige och himlade med ögonen.

Än hade Taylor inte sagt ett ljud. Jag kollade bak en gång och såg att dom kom gående bakom oss. Så jag tog tag i Paige's arm och började springa. Och efter oss kom dom. Vi kom fram till våra handdukar och satt oss ner. Några sekunder senare kom killarna fram också.

- Är det okej om vi hänger lite med er? Jag vet någon som gärna vill det.. Sa den första killen och blinkade till mig.

Jag himlade bara med ögonen och sedan tog jag av mig mina kläder eftersom att jag inte hunnit göra det än. Jag plockade fram min solhatt och min plånbok och sedan ställde jag mig upp.

- Paige jag tänkte gå till kiosken, ska du ha något?
- Jaa, en cola tack. Svarade hon.
- Och jag vill ha en Magnum Classic, en cola, en fanta och en choklad. Sa den andra killen och hånflinade till mig.

Jag skakade på huvudet och gick till kiosken. Plötsligt är det någon som tar på min axel och jag hoppade till av rädsla.

- Oj förlåt, det var inte meningen att skrämma dig. Sa Taylor som precis satt sin hand på min axel.

Jag log och fortsatte gå.

- Snälla, jag har redan sagt förlåt .. Tillade han.
- Ja, jag har förlåtit dig. Det är inte det.
- Men vad är det då? Frågade han.
- Du kommer aldrig förstå.. Jag skakade på huvudet.

Jag förstod inte vad som hade hänt med mig. Jag har ju gillar Taylor i alla dess år, men nu .. Så har känslorna försvunnit? Allt var helt omvänt.

Taylor vart tyst och fortsatte gå mot kiosken med mig. Men han bröt tystnaden snabbt.

- Jag förstår inte..
- Precis, jag sa ju det .. Sa jag lite små kaxigt till honom.
- Chilla. Sa han och tittade surt på mig.

Vi kom fram till kiosken och jag köpte en Cola till Paige och en Sprite till mig. Sedan gick jag tillbaka.

- Du kan ju vartfall vara LITE snäll och vänta på mig.. Fräste Taylor till mig när jag gick ifrån honom.

Jag stannade upp och kollade på honom. Han kom strax där efter med händer fulla av Cola, Fanta, en choklad och en Magnum Classic.

- Var din kompis seriös med det han ville ha? Sa jag och skrattade.
- Haha, jaa .. Inte den hälsosammaste grabben ..

Vi kom tillbaka till Paige och killarna och jag kunde se på Paige hur hon inte gillade sällskapet. Jag gav henne sin Cola och jag satte mig ner bredvid henne.

- Okej, vi har ju faktiskt inte presenterat oss än. Men jag är Liam och det där är Mike, och Taylor. Sa den första killen och pekade på Mike och Taylor.
- Taylor vet nog alla vem han är. Sa Paige och blinkade till mig.
- Ha-Ha.. Sa Taylor och hånlog till Paige.
- Och ni heter? Frågade Liam.
- Leah och Paige. Sa jag.
- Hej Leah, hej Paige. Sa Liam och Mike i kör.

Jag och Paige skrattade och sedan fortsatte vi prata med killarna. Efter ett tag blev det faktiskt väldigt trevligt. En halvtimme senare fick Mike för sig att vi alla skulle ta ett bad. Alla tyckte det var en bra idé, förutom jag. Jag hade ingen lust alls att bli helt dyngsur. Men jag gick med på det iallafall. Killarna drog av sig sina kläder och jag kunde inte ungå att kolla in Taylor när han drog av sig sin tröja. Hans mage måste vara den snyggaste jag någonsin sett. Men det pinsammaste var ju att min blick fastnade på den.

- Leah ? Sa Taylor och viftade med sin hand framför mina ögon.
- Oj .. Hehe .. Förlåt ..
- SISTEN I ÄR ETT RUTTET ÄGG! Skrek Liam och började springa.

Alla började springa och hoppade i vattnet. Dock kom jag sist eftersom att jag knappt hann reagera.

- HAHA! LEAH DU ÄR ETT RUTTET ÄGG! Skrek Liam till mig och började skratta så att han nästan tappade andan.
- Omogna unge.. Sa jag och gav honom mördarblicken.

Han fortsatte skratta och skvätte sedan vatten på oss allihopa. Vi badade tills det började skymma och vi blev russin allihopa. Så vi gick upp och la oss utmattade på våra handdukar. När jag landade på min handduk plockade jag upp min mobiltelefon och ser att jag har fått 9 missade samtal från ..

Hmm vem är det dom har ringt? Och har Leah tappat sina känslor för Taylor?

En fråga bara, vad gillar ni; Längre kapitel men bara 1 om dagen, eller kortare kapitel men fler om dagen?

KOMMENTERA OM NI VILL HA MER :D

Kommentarer
Postat av: Julia

skit bra novell alltså! :) skriv mer mer! :D

2011-01-30 @ 16:07:23
URL: http://www.foto.devote.se
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

1 om dagen :)

2011-01-30 @ 16:18:48
URL: http://thethirdwife.blogg.se/
Postat av: Anonym

kortare och många

2011-01-30 @ 18:03:58
Postat av: Sofia

Kommer det någon mer imorrn ??

Längtar !!

Älskar din novell !

Världens bästa jag !

2011-01-30 @ 18:57:28
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: petra

meeeer linnea! :D

2011-01-30 @ 19:07:14
Postat av: hej

många långa :D

2011-01-30 @ 19:52:10
Postat av: Bob

en om dagen fast längre :)

2011-01-30 @ 21:10:33
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: amelia

mångaaaaaaaaaaaaa :D ahha

2011-01-30 @ 21:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0