Remember Me - Kapitel 11

Han blev väldigt koncentrerad och läste smset för sig själv. Plötsligt blev han stel och kollade på mig. Jag kunde verkligen se hur ledsen han blev. Han gav mig min telefon och satte sig ner bredvid mig.

- Alltså, Loga .. Var allt jag hann säga innan han avbröt mig.
- Det är okej, jag förstår. Jag ska nog gå..
- Men! Det är inte som du tr..
- Det är okej!! Fräste han åt mig och sedan gick han ut från mitt rum.

Det fanns ingen mening med att springa efter honom så jag satt kvar i min säng och kollade på min dörr. Då hör jag hur han smäller igen ytterdörren, hårt..



LOGAN'S PERSPEKTIV -
Av någon konstig anledning blev jag så otroligt ledsen när jag läste smset från den där Taylor. Det var något nytt och spännande med Leah som gör mig bli så intresserad av henne. Jag förstår inte riktigt.

Jag hade precis stängt Leah's ytterdörr bakom mig och jag gick snabbt där ifrån. Jag började springa hemåt och kom hem inom bara några minuter. Jag stod utanför det fina vita huset. Men det var dock bara utsidan. När man kom in var det helt förstört. Möblerna stod huller om buller, tapeterna var nerdragna. Helt förskräckligt. Efter bråket mellan pappa och det där gänget har min familj blivit helt upp och ner.

Jag ryckte i dörren, det var olåst. Nej. Pappa är redan hemma. Fan.. Tänkte jag. Men jag smög in ändå. Jag kom in i köket och där satt pappa, som vanligt höll han i ett glas. Innehållet såg ut som vatten men, det var långt ifrån vatten. Sprit. Jag hoppades att han inte såg mig och smög förbi. Men då hör jag.

- Logan. Var FAN har du varit?

Jag stannade upp och stod som fast frusen i golvet. Han är berusad.

- Logan! För i helvete! Svara mig.

Då hör jag hur han ställde sig upp från sin stol och kommer ut från köket. Jag vände mig om.

- Jag var hos en kompis ..
- Du ska komma hem DIREKT efter skolan. Det vet du mycket väl!

Jag stod där helt tyst och kollade på min ilskna pappa.

- Jag går upp på mitt rum!

Jag vände mig om och tog ett steg, men jag hann inte ta fler innan pappa tog tag i min arm och drog mig bakåt.

- Du måste börja ta ditt ansvar, annars vet du vad som händer. Viskade han i mitt öra och sedan släppte han mig och gick tillbaka till köket.

Jag sprang snabbt upp för trappan och gick förbi min lillebrors rum. Det var som vanligt låst och jag kände en tår rinna ner för min kind. Han kommer inte tillbaka, det är bara att förstå Logan! Tänkte jag och torkade bort tåren. Sedan fortsatte jag till mitt rum. Mitt rum var egentligen det enda rum som såg hyfsat bra ut i huset. Dock hade jag inte på den senaste tiden vågat ta hem någon kompis.

LEAH'S PERSPEKTIV -
Jag satt fortfarande med mobilen i min hand, Taylos sms var fortfarande uppe och jag läste det om och om igen. Vad ska jag svara?! Tänkte jag och fingrade med mobilen. Jag började skriva;

"Taylor .. Sluta. Jag vill bara inte att det ska gå för fort fram. Känns som att du gör det bara för att göra det liksom. Så jag vet inte."

Jag tvekade länge på om jag skulle skicka det eller inte, och till slut skickade jag det. Sedan la jag ifrån mig telefonen. Plötsligt plingade det till. Jag plockade upp min mobil igen och såg att det senaste smset var från Paige.

"Häng med till stranden och bada!"

Jag var egentligen inte taggad alls, men vad gör man inte för sin bästa vän? Jag smsade tillbaka och skrev att jag självklart skulle med, så jag snabbade mig att dra på mig min oranga bikini. Sedan stack jag iväg till stranden.

Jag kom ut från mitt hus och jag grabbade tag i min cykel, hoppade upp på den och cyklade snabbt iväg. Jag kom snabbt fram till stranden och såg Paige ligga på sin handduk. Så jag sprang ner till vattnet, fyllde mina händer med vatten och sprang upp till Paige. Jag stod ovan för henne och släppte snabbt ner vattnet på henne. Hon började skrika som en galning och satte sig upp. Hon kollade på mig och plötsligt ställde hon sig upp.

- Det går bra att springa nu. Sa hon och blinkade till mig.

Jag släppte ner min väska på sanden och sprang allt jag hade där ifrån. Och Paige kom såklart springande bakom mig. Dock har jag bättre kondition än henne så hon stannade upp efter ett tag.

- Jag ger mig! Du vinner! Ropade hon till mig när hon stannat.

Jag gick tillbaka till henne, men oförberedd som jag var hoppade hon på mig så båda vi ramlade ner i sanden. Då hör vi någon ropa.

- Hej tjejer!

Vem är det som ropar tror ni??? Och vad har hänt med Logan's lillebror?


KOMMENTERA ALLT NI HAR! :D

Kommentarer
Postat av: - nanna

svar: tack för att du sa till :D



grymt bra var delen, eller ja, hela novellen är jätte bra :D

2011-01-29 @ 20:14:10
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: amanda

neeej, säg inte att hans pappa typ har dödat hans lillebror det är ju fan hemskt såifall. det är säkert taylor hehe ^^ eller någon random kille :P du är grym på att skriva linnea :D

2011-01-29 @ 20:23:33
Postat av: Anonym

Meeeeer !!

2011-01-29 @ 21:00:34
Postat av: Emma

Taylor, kanske??

Men skit bra vill ha mer nu, och vill veta vad som har hänt med Logan´s lillebror. :D <3

2011-01-29 @ 21:55:38
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Nada

Jätte bra längtar tills nästa kapitel

2011-01-30 @ 08:40:13
URL: http://Mileytwilightlover.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

MER MER MER

2011-01-30 @ 11:58:30
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-01-30 @ 11:58:49
Postat av: Anonym

nej nu får du faktiskt ta och skriva mer, jag orkar inte vänta, hihihihihihihi !

2011-01-30 @ 11:59:43
Postat av: Laura

O-m-g! MEER :D

2011-01-30 @ 12:43:12
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Abbie

MER!<3

2011-01-30 @ 15:29:34
URL: http://abbiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0