Remember Me - Kapitel 10

"Leah, gud, jag mår så dåligt. Känns som att den här oförberedda kyssen har förstört allt. Jag vill inget du inte vill, så snälla förlåt mig. Vi kan väl prata iallafall.
Hejdå, ifall vi inte hörs på ett tag."


Nu kom verkligen skuldkänslorna fram. Han hade ju inte gjort något fel. Jag borde vara glad. Var det sista jag tänkte innan jag slumrade till och vaknade nästa morgon.

Leah's Outfitt.

Jag satte mig upp i sängen och plockade upp min mobiltelefon. Klockan var halv 7 på morgonen. Dags att gå upp.. Tänkte jag och reste mig upp ur sängen. Jag klädde på mig min morgonrock och gick ut till köket. Som vanligt hittade jag mamma där med en kopp te i handen. Jag tog fram en skål, en sked, ett glas, flingor, filmjölk och juice och jag satte mig mittemot henne vid matbordet.

- Godmorgon, vad tidig du är!
- Ja, jag kommer bara försova mig om jag sover den extra halvtimmen. Sa jag.

Jag börjar skolan klockan halv 9. Så jag går vanligtvis upp klockan 7 så att jag ska hinna. Men idag ville jag inte riskera att försova mig som jag ofta gör.

- Bra, då får jag lite sällskap! Sa mamma och log till mig.

TVn som stod i köket blev jag väldigt distraherad av, och plötsligt kom jag på mig själv med att ha suttit och ätit i ungefär 30 minuter. Jag plockade undan min mat och gick tillbaka till mitt rum. Jag slängde min morgonrock i sängen och gick in i min walk in closet, jag stod länge och kollade igenom mina kläder. Vad ska jag ha på mig idag? Tänkte jag för mig själv. Sedan hittade jag en gullig t-shirt med tryck på och ett par blåa höga shorts.

Jag drog på mig det och sedan gick jag in i badrummet och sminkade mig. Jag orkade inte fixa mig så mycket idag, så det fick bli lite av en slapp dag. Jag lät mitt platta hår vara utsläppt. Och jag tog även fram mina svarta nörd glasögon för att mixtra lite med outfitten.

Jag blev klar tidigt idag så jag kände att varför inte gå tidigare än vanligt, så kan jag ta det lugnt till skolan. Skulle behövas. Jag gick ut till hallen och drog på mig mina mörkblåa Vans med jordgubbsdetaljer.

Jag kom fram till skolan och mötte Logan och Paige. Logan kom direkt fram till mig.

- Hejsan! Sa jag och gav honom en snabb kram.
- Hej!
- Du snålar med kramarna. Sa han och blinkade till mig.

Jag började skratta lite smått och slog till honom lätt på armen. Sedan såg jag hur kan kollade ner på mina skor.

- Fyfan vilka coola Vans! Vart köper du alla dina skor ?! Sa han exalterat. Han var nämligen lite av en skonarkoman.
- Lite här och var. Sa jag och kollade kaxigt på honom. Och han langade blicken till mig.

Vi började skratta och då ringde det in till första lektionen.

VID SKOLDAGENS SLUT -
Vi hade precis slutat vår sista lektion och jag stod vid mitt skåp med Paige.

- Leah, tro inte att jag inte märker. Vad är det mellan dig och Logan ? Sa och hon log till mig.
- Va? Nej, det är ingenting. Sa jag lite smått oskyldigt.

Hon började skratta för sig själv och skakade på huvudet.

- Jag vet .. Jag vet .. Sa hon och sedan gick hon.

Jag återgick till mitt skåp och försökte lägga i de sista grejerna i min väska. Plötsligt knackar någon på min axel. Jag vände mig om och där stod Logan. Han såg så söt ut.

- Logan .. Hej!
- Haha, varför så chockad? Frågade han.
- Nä, men jag vet inte, haha.
- Iallafall, det jag skulle fråga var .. Vill du ta en promenad med mig?
- Ja absolut! Sa jag och log till honom. Jag vart faktiskt jätteglad över att han frågade mig.

Jag plockade ner de sista sakerna och sedan gick vi ut från skolan till skolgården. Jag vinkade hejdå till Paige som satt utanför med sin nya pojkvän Leo. Hon vinkade tillbaka och sedan fortsatte vi gå. Utan att vi tänkte på det gick vi åt mitt håll. När vi plötsligt stod utanför mitt hus orkade vi inte gå längre så vi gick in till mig.

Vi gick in på mitt rum och satte oss i min säng. Vi började prata galet mycket om allt, allt mellan himmel och jord. Men plötsligt kom jag på smset Taylor skickade igår. Jag hade fullständigt glömt bort att svara på det. Så jag tog fram min mobil och öppnade smset. Logan märkte att jag läste något och frågade;

- Vad kollar du på?
- Ingentiing .. Sa jag oskyldigt.

Då hoppade han på mig och försökte ta min mobiltelefon. Men jag tog mig ur hans grepp och han gav upp. Eller ja, det var vad jag trodde. Plötsligt tog han tag i min telefon och kollade på mig och gav mig ett ondskefullt leende.

- Logan, nej ..

Han blev väldigt koncentrerad och läste smset för sig själv. Plötsligt blev han stel och kollade på mig. Jag kunde verkligen se hur ledsen han blev. Han gav mig min telefon och satte sig ner bredvid mig.

- Alltså, Loga .. Var allt jag hann säga innan han avbröt mig.
- Det är okej, jag förstår. Jag ska nog gå..
- Men! Det är inte som du tr..
- Det är okej!! Fräste han åt mig och sedan gick han ut från mitt rum.

Det fanns ingen mening med att springa efter honom så jag satt kvar i min säng och kollade på min dörr. Då hör jag hur han smäller igen ytterdörren, hårt..

Logan verkade ta det rätt hårt! Vad händer nu då?
KOMMENTERA GAL1! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome! :D

2011-01-27 @ 21:58:54
Postat av: Sally och Daniella

mer ikväll kanske? :))))))

2011-01-27 @ 22:14:03
URL: http://findtruelove.blogg.se/
Postat av: amelia

ååhh nutte :(

2011-01-27 @ 22:31:34
Postat av: Laura

OOOMG! STACKARS GUBBEN! :O

meer :D

2011-01-28 @ 09:43:22
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Wilma

Fin blogg! :D

Och jättesnygga kläder!



Besök gärna min blogg! :D

2011-01-28 @ 09:43:42
URL: http://imagons.blogg.se/
Postat av: Bob

alltså Logan verkar jättesöt..

du skriver verkligen jättebra, längtar efter nästa kapitel!

2011-01-28 @ 11:24:03
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Leah och Logan måste bli tillsammans!

2011-01-28 @ 11:46:57
Postat av: Karoline

Det skulla vara kul om logan och taylor blev tsm XD haha nej men jag tror hon väljer taylor :) <3 (ofc)

2011-01-28 @ 17:37:13
URL: http://whatamarshmallow.blogg.se/
Postat av: Anonym

neeej, stackars logan. jag kände att jag fick en liten tår där haha. men jag tycker leah ska välja logan föfan! :DD

2011-01-28 @ 17:59:47
Postat av: P

meeeeeeer, jag orkar inte vänta!!!

2011-01-28 @ 22:43:12
Postat av: Eleonore

Fint du skriver men inte min genré :)

2011-01-29 @ 09:49:10
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker du kan skriva mer nuuuuu :DDD

2011-01-29 @ 11:41:13
Postat av: Anonym

Meeeeer :D

2011-01-29 @ 16:11:51
Postat av: amanda

men nutte stackars logan, fast nu kanske det blir något med taylor....hoppas inte ;)

2011-01-29 @ 19:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0