Remember Me - Kapitel 9

Jag kollade på honom och log. Plötsligt närmade han sitt ansikte mot mitt och våra läppar möttes. Alla tankar försvann och vi kysste varandra. Passionerat.

Nejnej! Tänkte jag när jag insåg vad vi gjorde. Det går för fort fram! Jag avslutade snabbt kyssen och ställde mig upp.

- Jag måste gå. Sa jag chockerat och gick där ifrån.
- Men .. Förlåt .. Sa han när jag stod i dörröppningen, påväg att stänga dörren.



Jag stängde dörren bakom mig och sprang där ifrån. Av någon konstig anledning började jag gråta. Jag fick panik. Men jag gillade det något otroligt ändå. Jag fortsatte springa, jag stannade inte. Jag till och med sprang förbi mitt hus utan att jag märkte det. Efter ett tag springande stannade jag upp och kom på vart jag var.

- Då var det dags att vända om då .. Sa jag tyst för mig själv.

Jag vände mig om, men jag kände inte alls igen vägen. Jag måste kommit in på en jättekonstig väg jag aldrig varit på innan. Jag började iallafall gå tillbaka den väg jag kom. Och plötsligt stod jag vid en korsning. Jag kollade på vägskylten, men de två vägarna hade jag aldrig hört talas om förut.

Jag stoppade ner min hand i min vänsterfick för att plocka upp min telefon. Men det låg ingen telefon i fickan. Den ligger ju alltid där!!! Tänkte jag för mig själv. Jag kände i de tre andra fickorna på mina byxor, men ingen telefon. Och precis då kom jag på att jag glömt den hos Taylor.

- Fan. Sa jag rätt högt.

Plötsligt hör jag någon komma gående bakom mig. Jag vände mig om hastigt. Logan ..

- Vad är det med dig? Frågade han.
- Hörde du det där? Sa jag genant.

Han började skratta och nickade.

- Jag vet inte hur jag ska ta mig hem .. Sa jag och kollade bort.
- Haha! Jag skulle ändå åt det hållet, jag kan hjälpa dig. Sa Logan och blinkade till mig.

Logan har alltid varit väldigt flörtig av sig. Dock har han egentligen inte visat det så mycket mot mig, men på senare tid har han blivit allt mer flörtig mot mig. Och ska jag vara ärlig kändes det ganska rätt. Vi började gå och jag kände att han vände blicken mot mig om och om igen. Han kom även närmare och våra händer snuddade vid varandra. Min mage började pirra av att röra honom. Och då kom jag och tänka på Taylor.

- Det kan inte bli såhär .. Sa jag tyst för mig.
- Va? Frågade Logan.

Jag var tyst och tänkte.

- Sa jag verkligen det högt? Frågade jag försiktigt.
- Haha, ja. Leah, det gjorde du. Sa Logan och blinkade till mig.

Jag kollade på honom, han log. Jag vart helt varm i kroppen, men jag ville inte visa det så jag kollade ner i marken igen.

- Vad är det? Frågade Logan.

Jag försökte ignorera frågan och tog upp någonting helt annat.

- Hur långt är det kvar?
- Jaha .. 5 minuter ungefär. Sa han tveksamt.
- Förlåt, men skulle du kunna berätta sista vägen? För jag måste verkligen skynda mig! Sa jag och stressade på honom lite grann.

Han berättade den sista vägen, och jag insåg sen att det inte alls var särskilt komplicerat, varför all panik? Jag gav Logan en kram, när jag släppte taget kunde jag verkligen se hur ledsen han blev. Jag tror han trodde att jag inte ville gå med honom längre. Jag joggade sista biten och när jag kom utanför mitt hus saktade jag ner och gick. Jag ville inte vara hur andfådd som helst när jag kom fram till Taylor.

Jag gick den sista biten och kom fram till huset. Jag tvekade flera gånger på om jag verkligen skulle gå och knacka på. Min mobil inte viktig liksom. Men till slut gjorde jag det.

Knack, knack.

Lät det när jag knackade på dörren. Jag hörde någon springa i trappan inifrån och bara några sekunder senare öppnades dörren och Taylor stod i dörröppningen.

- Hej.
- Hej! Sa Taylor.
- Min mobil .. Hehe ..
- Juste ja, den ligger i vardagsrummet, vill du komma in medan jag hämtar den? Frågade han precis som att ingenting hade hänt.

Jag skakade på huvudet.
- Jag kan inte, mamma ville att jag skulle vara hemma ikväll. Förlåt.. Det var inte helt sant. Men jag kände mig inte helt redo. Jättetöntigt jag vet..

Han sprang in och kom tillbaka snabbt med mobilen i handen. Han gav den till mig.
- Tack! Sa jag och vände mig om för att gå. Men Taylor avbröt mig.
- Du .. Förlåt .. Jag vet inte vad som hände, förlåt ..

Jag nickade till honom och log. Sedan gick jag. Dock förstod jag inte riktigt varför jag var så uppspelt. Det var bara en kyss, bara. Eller egentligen var det inte så bara för mig. Jag tycker om Taylor jättemycket och så. Men det där kändes inte bra. Eller .. jo det gjorde det..

Jag kom hem och gick in på mitt rum. Jag la mobilen på nattduksbordet och bytte snabbt om till lite skönare kläder. Sedan tog jag fram min dagbok och la mig i sängen. Jag började skriva;

"Hej Dagboken!
Det var ett tag sen nu, så jag kände att jag kunde ta och uppdatera lite om mitt liv. Som du vet har jag länge gått och sucktat efter Taylor, men nu när jag har fått kontakt med honom vet jag inte längre. Han kysste mig idag, jag vet inte vad som hände, men jag trivdes inte. Har jag tappat mina känslor för honom? Jag är så osäker.

Sen har vi ju Logan. Logan som varit en trogen vän i många år. Har jag börjat få känslor för honom? Vad händer med mig? Som sagt, så osäker.."


Jag stängde igen boken och la den i min låda under sängen. Jag tänkte att jag skulle ta en eftermiddagslur så jag släckte lampan. Men precis innan jag somnade burrade min mobil till och hela rummet lystes upp av den lilla saken som låg på mitt nattduksbord. Jag öppnade mina trötta ögon och plockade upp mobilen. Det var ett sms från Taylor. Jag öppnade det;

"Leah, gud, jag mår så dåligt. Känns som att den här oförberedda kyssen har förstört allt. Jag vill inget du inte vill, så snälla förlåt mig. Vi kan väl prata iallafall.
Hejdå, ifall vi inte hörs på ett tag."


Nu kom verkligen skuldkänslorna fram. Han hade ju inte gjort något fel. Jag borde vara glad. Var det sista jag tänkte innan jag slumrade till och vaknade nästa morgon.

Taylor ? Logan ? Vem blir det tror ni ?
KOMMENTERA!!! :DD

Kommentarer
Postat av: Natalia

Iiiiiiihhhh!!!! Hon måste ju bara disas Logan... Han är en tönt!;) hahaha

2011-01-26 @ 22:24:13
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

TAYLOR!! Haha :P

2011-01-26 @ 23:11:35
URL: http://thethirdwife.blogg.se/
Postat av: Amanda

BAJSA NATALIA! Triangeldrama :D MEERMERMERMER

2011-01-27 @ 11:15:32
Postat av: Natalia

haha, amandaa då ;)

2011-01-27 @ 12:43:37
Postat av: Olivia

det hade varit rätt kul ifall hon valde logan! för då kanske taylor får kämpa lite, han verkar ju tro att han kan få allt liksom!



SKRIV MER NUUUUUU!

2011-01-27 @ 15:03:28
URL: http://noblogg.
Postat av: Anonym

jag tycker du ska skriva mermermermermemrmemrmemrmrmememrmrmr h!!!!! :D:D:D:D:D

2011-01-27 @ 15:04:47
Postat av: denise

skriv meeer mer snälla! <3

2011-01-27 @ 15:08:31
URL: http://denisestonhamm.blogg.se/
Postat av: A L M A S F O T O ♥

woho, kolla min blogg ;)

2011-01-27 @ 16:41:24
URL: http://HTTP://ALMASFOTO.BLOGG.SE
Postat av: A L M A S F O T O ♥

sv; hihi, så lite så! nu har jag mailat dig :)

2011-01-27 @ 17:45:21
URL: http://HTTP://ALMASFOTO.BLOGG.SE
Postat av: Anonym

jag bara undrar en sak haha, men kommer denhär novellen typ ha, u know, sex? ;p

läste din förra novell och den var hur bra som helst, dom hade det aldrig ;p

MER IKVÄLL! ;)

2011-01-27 @ 18:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0