Remember Me - Kapitel 5

Dagen därpå vaknade jag rätt tidigt. När jag kom ut till köket satt mamma där med en kopp te i handen.

- Godmorgon gumman! Du har fått brev, det stod ingen avsändare så du får väl öppna och kolla. Sa mamma.


Hm, konstigt. Tänkte jag. Jag öppnade det och kollade direkt längst ner på brevet, och till min förvånan var det från ..



Det var från Taylor. Jag började läsa;

"Hej Leah, det är Taylor ifall du inte redan listat ut det.
Iallafall, det känns som att allt blir helt fel när vi träffas, så kan inte vi hitta på någonting idag?
Jag har ju inte ditt nummer eller något så du kan väl komma ner till stranden klockan 4, så ses vi där!
- Taylor"

Rätt gulligt var det ju ändå, att han tagit sig tid att skrivit det där och lagt det i min brevlåda. Jag var ändå osäker på om jag verkligen skulle gå. Tänk om han inte är där, tänk om han bara driver med mig, för att sedan skratta åt mig. Jag var så otroligt osäker.

Tillslut bestämde jag mig för att gå iallafall. Så jag sprang in till mitt rum och tog fram kläder, ville inte vara för fin, men samtidigt ville jag inte vara för ofin liksom. Under kläderna satte jag på mig min persikofärgade bikini, vi skulle ju trots allt till stranden.

Klockan blev halv 3 och jag gick till hallen för att hämta mina cykelnycklar, sedan bar det av till stranden. Jag kände mig både taggad och nervös. Jag kom fram ungefär tio minuter i tre, men jag kunde inte se någon Taylor. Jag bestämde mig för att gå lite längre ner för stranden, för han kanske gått en bit till. Men jag kunde inte se honom någonstans. Så jag gick tillbaka, han kanske kommit lite sent bara. Tänkte jag.

Men när jag kom tillbaka till cykelstället såg jag fortfarande inte honom någonstans.

Jag visste att detta skulle hända. Nu står han säkert och skratta åt mig med sina fula kompisar. Tänkte jag när jag låste upp cykeln för att åka hem igen.

När jag kom tillbaka till mitt hus ställde jag ifrån mig cykeln och gick ledsamt in i huset och vidare till mitt rum. Jag öppnade upp min Macbook Air och loggade snabbt in på Facebook. Och skrev på min status.

Jag kanske tog det lite hårt, men det kändes verkligen inte bra att bli ignorerad av den man gillar. Bara några sekunder senare fick jag en kommentar från Paige. What's wrong? Skrev hon. Jag letade upp henne i chatten och skrev till henne, jag förklarade vad som hade hänt.

 


- Du ska inte ta det så hårt, det finns säkert en logisk förklaring till varför han inte kom. Jag lovar.

Vi fortsatte prata och det slutade med att vi pratat om våra problem i ungefär en timme. Klockan var nu halv fem. Jag gick ner till köket för att plocka fram brevet från Taylor och jag läste det igen.


"Hej Leah, det är Taylor ifall du inte redan listat ut det.
Iallafall, det känns som att allt blir helt fel när vi träffas, så kan inte vi hitta på någonting idag?
Jag har ju inte ditt nummer eller något så du kan väl komma ner till stranden klockan 4, så ses vi där!
- Taylor"

- Nej! Du skojar .. Fan . Sa jag och "skjöt" mig själv i huvudet med hjälp av mina egna fingrar.

Vi skulle ses där klockan 4, inte 3. Gud, jag är så dum. Åhhh! Tänkte jag när jag insåg mitt fel. Vad ska jag göra nu då? Jag har förstört ALLT! Tänkte jag för mig själv igen.

Jag skickade snabbt iväg ett sms till Paige.

"Allt är mitt fel, jag tog fel på tiden."


Snabbt där efter ringde Paige.

- Vad ska jag göra? Svarade jag.
- Men skriv ett brev till honom också, säg förlåt för att du inte kom och lämna ditt nummer. Så, klart!

Vi la på och jag gick till mitt rum för att hämta papper och penna. Jag började skriva;

"Taylor,
Lyssna nu ..

Vad tror ni hon skriver i brevet? Lalal!
KOMMENTERA


Juste, jag gjorde en liten ändring. Jag skrev ju att Leah var brunette, jag ändrade till blond. Så nu vet ni det! :)

Kommentarer
Postat av: NATALIA

ååååh!!! :D

2011-01-18 @ 08:22:44
Postat av: Anonym

nee vad tråkigt att det blev missförstånd :((

2011-01-18 @ 09:12:53
Postat av: ammemme ahah

meeeen uppdatera då! :D

2011-01-20 @ 14:23:21
Postat av: Anonym

skriv mer :D

2011-01-20 @ 22:19:24
Postat av: Amanda

SV: Hur länge har du hållt på med denna serien? :)

2011-01-23 @ 15:56:15
URL: http://rilfarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0