Remember Me - Kapitel 13

Han fortsatte skratta och skvätte sedan vatten på oss allihopa. Vi badade tills det började skymma och vi blev russin allihopa. Så vi gick upp och la oss utmattade på våra handdukar. När jag landade på min handduk plockade jag upp min mobiltelefon och ser att jag har fått 9 missade samtal från ..



.. Logan. Varför hade han ringt så många gånger? Något måste ha hänt.

- Jag går bara och ringer ett samtal. Sa jag och reste mig upp från handduken igen.

Taylor såg lite fundersam ut när jag sa det, men jag gick iväg ändå utan att säga något. Jag knappade in hans nummer och ringde. Men till min förvånan svarade han inte. Så jag ringde igen, inget svar den här gången heller. Jag gick tillbaka till Paige och killarna och satte mig bredvid Paige.

- Logan har ringt 9 gånger, och nu svarar han inte när jag ringer. Sa jag tyst så att de andra inte skulle höra.
- Va? Har det hänt något?

Innan jag hann svara blev Liam lika irriterande som vanligt.

- Vad viskar ni om tjejer? Ni vet väl att man inte får viska om man är fler än 2 !! Sa han nyfiket.
- Nä men det är inget. Sa jag och kollade allvarligt på Liam. Då vart han tyst.
- Ska vi åka till honom och se hur det är? Frågade jag Paige.

Hon nickade och vi började packa ihop våra grejer.

- Vart ska ni då? Frågade Taylor när han insåg att vi inte skulle stanna på stranden.
- Vi måste bara fixa en sak, okej? Svarade jag.

Killarna tittade konstigt på varandra men nickade sedan och sa inget mer. När vi packat ihop allt gick vi till min cykel.

- Gick du hit? Frågade jag då Paige.
- Ja? Det är inte långt direkt ..
- Men då får du hoppa upp på min pakethållare!

Paige hoppade upp på pakethållaren och vi cyklade iväg. Det tog ungefär 10 minuter innan vi kom fram till Logan's hus.

- Det var länge sen jag var här, vi kanske borde testa ringa innan vi går in? Sa jag osäkert.
- Okej, gör det då fegis. Sa Paige och började skratta.

Jag letade upp Logan i mina kontakter och klickade på ring. Den här gången svarade han inte heller.

- Tror du han svarar eller? Sa jag argt när jag la på luren.
- Antaligen inte. Ska vi knacka på?

Jag nickade och vi gick fram till dörren.
- Du knackar! Sa jag innan hon hann säga till mig att göra det.

Paige knackade lite löst, knappt så det hördes.

- Var det där en knack? Sa jag och knackade hårdare.

Dörren som stod på glänt öppnades när jag knackade, och jag kollade oroligt på Paige. Vi gick in och vi båda fick en chock.

- Omg. Så här såg det inte ut senast jag var här. Vad har hänt? Frågade jag oroligt.

Jag fick inget svar, men jag kunde se på Paige att hon höll med mig.

- Hallå?! Ropade jag en gång. Men jag fick inget svar.
- LOGAN?! Ropade Paige.
- Va i helvete? Vad har hänt?

Jag kände hur en tår rann ner för min kind, men jag torkade snabbt bort den. Vi gick förbi köket och vardagsrummet och vi kom till en trappa, vi kollade på varandra och nickade. Vi började gå upp för trappan, jag först och Paige efter. Vi öppnade alla dörrar för att se ifall vi kunde hitta Logan, men han var ingenstans. Plötsligt kommer Paige till en dörr som stod låst.

- Leah! Den här dörren är låst.
- Knacka! Det kanske är någon där. Sa jag.

Paige knackade på dörren, men fick inget svar.

- Logan! Är du där inne? Ropade jag.
- Ska vi ringa polisen? Frågade Paige mig.
- Jag vet inte, ska vi?

Vi stod ett tag och funderade. Men vi hade ingen aning om vi skulle göra det eller inte. För dom kommer ju förstå att vi varit inne i huset, och vad jag förstår får man inte gå in i ett hus bara sådär. Det är ju inbrott.

Plötsligt började min telefon ringa, och vi båda hoppade till av rädsla. På displayen stod det Logan.

- Det är Logan..
- Men svara då!! Sa Paige allvarligt till mig.

Jag svarade, men rösten på andra sidan lät inte alls som Logan ..

Damdamdam. Vad är det som har hänt med Logan?

KOMMENTERA :D

Kommentarer
Postat av: Katt

åååååååh vad bra! mermermemr jag måste veta vad som händer med logan! :O

2011-01-30 @ 22:10:50
Postat av: Amanda

neej, tänk om han e död. meeer!!!

2011-01-31 @ 12:08:43
Postat av: Bea och Nejla

skynda skriv mer annars är vårt friendship over!!

2011-01-31 @ 14:40:22
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Bea och Nejla

skynda skriv mer annars är vårt friendship over!!

2011-01-31 @ 14:40:30
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEER !!

2011-01-31 @ 15:13:32
Postat av: sofie

skitbra ! :DDDDDDDDDD

2011-01-31 @ 18:39:35
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: wilma :D

Det är typ någon som säger " ut ur huset nu!! Annars dör ni" skrivrf !!!!!??!!!!!!!!!!! :-)

2011-01-31 @ 22:05:48
Postat av: Sofia

2011-01-31 @ 22:11:13
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Sofia

Puh råkade skicka en tom kommentar.

Ååååå vill läsa meeeeeeeer!!!!

2011-01-31 @ 22:14:09
URL: http://soffeny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0