Remember Me - Kapitel 31

Jag kunde inte låta bli att le stort för mig själv när han sa det. Att han åkte ända hit för att han saknade mig, det var otroligt.

- Men du kunde väl typ smsat eller ringt eller något innan, så hade jag hunnit fixa mig lite innan du kom. För nu ser jag ju ut som hej kom och hjälp mig, men ingen kom. Haha.

Taylor bara himlade med ögonen och sedan tog han tag i mina axlar och kollade djupt in i mina ögon.

- Kan man ens se bättre ut än vad du gör nu? Frågade han mig.

Jag kände hur jag blev generat och mina kinder blev allt varmare. Men plötsligt avbröt Malin oss.

- Aw. Teenagelove. Underbart.

Jag kollade allvarligt på Malin och skakade på huvudet. Jag ville inte att Taylor skulle få fel tankar om mig, det är ju faktiskt Logan jag gillar, inte Taylor ..



Det blev Lördag, och jag vaknade i min stora säng bredvid Malin som fått sova över. Jag kollade runt och kring mig och på golvet låg Taylor på en madrass. De båda sov väldigt djupt och jag kunde höra Malin snarka lite då och då. Jag satte mig försiktigt upp i sängen och satte ner min ena fot på golvet bredvid Taylor. Sedan smög jag iväg in på toaletten. Jag kissade och sedan spolade jag, vilken jag nästan ångrade att jag gjorde eftersom att det låt så otroligt mycket. När jag smög ut från toaletten igen såg jag att Taylor vaknat. Jag vinkade lite försiktigt till honom och han log när han såg mig komma.

- Godmorgon Sunshine. Viskade han till mig när jag hade satt mig ner i sängen igen.
- Godmorgon. Väckte jag dig?

Han skakade på huvudet och sedan log han till mig.

- Vad är klockan egentligen ? Frågade han strax därefter.
- Hmm, halv 12. Dags att gå upp kanske?

Jag ställde mig upp igen och gick fram till fönstret för att dra upp gardinerna. Solen lyste för fullt utanför fönstret och man kunde se folk nere på gatan som stressade runt.

- Vad ska vi göra idag då? Frågade Taylor.
- Gå ut på stan kanske? Sa jag och vände mig sakta om så jag stod åt Taylor's håll.

Han började skratta och sedan kollade han på mig med en allvarlig blick.
- Vad?
- Tror du det kommer funka? Jag kommer ha 100tals tjejer efter mig .. Sa han och började skratta igen.

Jag skakade på huvudet och vände mig om mot fönstret igen.

- Kan du inte typ .. gömma dig i massa kläder eller något? Frågade jag.
- Okej, för din skull då. Sa han och omfamnade mig bakifrån.

Ska jag vara ärlig kändes det rätt bra, men på samma sätt rätt obehagligt. Så jag lossade på hans grepp och sedan gick jag och satte mig i sängen igen. Jag kröp ut bredvid Malin och försökte skaka lite försiktigt på henne så hon skulle vakna. Efter ett bra tags skakande vaknade hon.

- Men låt mig sova, det är tidigt .. Sa hon nyvaket och drog täcket över ansiktet.

Jag suckade och hoppade ner från sängen. Jag gick till fötterna på sängen och tog tag i täcket. På tre drog jag av det så Malin låg utan täckte. Hon ställde sig snabbt upp i sängen och tittade på mig med allvarlig blick. Bara några sekunder senare hoppade hon ner från sängen och började springa efter mig. Jag slängde i väg täcket i farten så det hamnade rätt på Taylor. Sedan sprang jag ut från mitt rum, ut till vardagsrummet där Sam och Ellen satt med varsin kopp té. Och plötsligt stod vi på varsin sida av soffan Ellen och Sam satt i.

- Detta ska du få ångra. Sa Malin och sedan började hon springa.

Men eftersom att vi stod på varsin sida var det rätt svårt för henne att få tag på mig.

- Okejokej tjejer, sluta! What's up? Sa Sam plötsligt.

Vi båda stannade upp och kollade på varandra, sedan började vi skratta.

- Haha, nä men inget. Sa jag och började gå inåt mitt rum igen.

Malin kom efter mig och när vi gått in i mitt rum igen och stängt dörren satte jag mig på min säng. Malin stod upp vid dörren och Taylor kollade frågandes på oss båda. Plötsligt fick Malin världens ryck och hoppade på mig så hon låg på mig.

- Jaha. Kunde man höra Taylor säga tyst, och sedan skrattade han lite för sig själv.

Jag puttade undan Malin och ställde mig upp så jag stod mot henne. Sedan kollade jag surt på henne.

- Vad var det jag sa? Frågade hon sedan och började skratta.

Vi gick ut till köket och åt en snabb frukost. Efter att vi ätit gick vi in på mitt rum igen för att göra oss i ordning. Vi hade bestämt oss för att gå ut på stan ett tag, eller iallafall försöka gå ut på stan utan att få massa 15 åriga tjejer efter oss.  Idag fick det bli en grå tubkjol, en vit t-shirt med svart tryck, en rödrutig skjorta och ett par mörka nylonstrumpbyxor. Till det fick det bli accessoarer, min ljusgråa halsduk och min svarta väska med nitar. När Malin och Taylor också var klara gick vi ut i hallen, jag drog på mig ett par svarta kilklackar och min skinnjacka, sedan bar det av ner till centrum.

Precis innanför dörren ut till gatan satte Taylor på sig sin gråa munkjacka och drog på sig luvan, även ett par solglasögon så inte så många skulle känna igen honom. Konstigt nog lyckades han ganska bra, jag antar att det var på grund av att ingen visste att han var i Sverige, så varför skulle någon se honom helt plötsligt på gatan liksom?

Vi tog tunnelbanan till T-Centralen och gick vidare till Gallerian, vi gick längst in och satte oss vid ett av fiken. Jag köpte en Chai-Latte och en choklad muffins. Gott var det verkligen. Vi satt där ett långt tag och pratade. Vi kom in på många konstiga samtalsämnen, och plötsligt kom vi in på Logan.

- Svarade Logan på ditt sms sen eller? Frågade Malin mig.

Jag satt tyst ett tag och tänkte på vad Malin just sagt. Jag visste att Taylor inte var den rätta att prata om Logan med. Och plötsligt petade Malin mig på armen.

- Hallå?
- Oj .. Ah jo, ah det gjorde han faktiskt .. Sa jag och försökte få henne att sluta prata om Logan. Men Malin verkade inte riktigt förstå det.
- Vad sa han då?! Frågade hon ivrigt.

Jag kollade lite snabbt på Taylor och jag kunde se på honom hur han vart allt mer ledsen.

- Nä men, inget särskillt..
- Jo! Sluta, säg vad han skrev! Fortsatte Malin.
- Men, seriöst det var inget.
- Jag vet att det är något du döljer! Säg! Vad skrev Logan?!

Vid det här laget var jag väldigt irriterad, kunde hon inte bara fatta att jag inte ville säga det inför Taylor, jag fattade ju att han skulle bli ledsen. Logan och Taylor gillar inte varandra någonstans.

- Men sluta! Fattar du inte att jag inte har lust att säga det eller?!?! Röt jag åt Malin.

Malin vart tyst direkt och kollade sedan ner i hennes Latte. Jag kollade på Taylor igen, även han såg rätt osäker ut. Han kollade sedan upp på mig och gav mig ett fakeleende.

- Men shit, sorry. Sa hon och tittade allvarligt på mig.
- Jag visste inte att det var SÅ känsligt. Tillade hon.

Resten av fikat satt vi alla tysta. Det var ingen bra stämning mellan oss. Och plötsligt ställde sig Malin upp och började gå där ifrån. Jag och Taylor kollade frågande på varandra.

- Vänta, vart ska hon? Frågade Taylor mig.

Jag ryckte på axlarna och sedan ställde vi oss upp och började gå efter. Malin kollade bak flera gånger och plötsligt stannade hon upp och vände sig om.

- Men sluta följa efter mig.. Sa hon och fortsatte gå.

What's up with Malin?

KOMMMMENTEEERRAAA, kan ni vara lika bra på att kommentera på detta inlägg som på förra? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

mermermer. Taylor är så söt

2011-02-20 @ 19:37:51
Postat av: Laura

Meer :D

2011-02-20 @ 20:51:11
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: hanna

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER! :D

men wtf obehagligt att bli kramad av taylor? haha skulle inte tro de vavvava ;))

2011-02-20 @ 21:25:30
Postat av: Anonym

meeeer ! <3

2011-02-20 @ 21:29:36
Postat av: sofie

MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

2011-02-20 @ 21:55:18
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: josefine

Meeeeeeer!

2011-02-20 @ 21:55:26
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeerr!!!!!!!

2011-02-20 @ 22:15:36
Postat av: Anonym

Om du inte säger att du skriver efter ett visst antal kommentarer och istället bara uppdaterar oftare, kommer du få fler läsare och därigenom fler kommentarer! Bara så du vet ;)



Annars bra, mysig story! :p

2011-02-21 @ 09:57:14
Postat av: Anonym

MEEEEEEEER !!!!

2011-02-21 @ 15:03:39
URL: http://http:/
Postat av: Anonym

UPDATERA!!!!

2011-02-21 @ 16:16:54
Postat av: wilma :D <3

Meer, kan du säga datum på nästa inlägg hela tiden ?! :D <3 kram :D

2011-02-21 @ 19:01:54
Postat av: linnea

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

2011-02-21 @ 19:23:18
URL: http://mestlinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Meeeer !!!

2011-02-21 @ 20:18:05
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMEREMERMERMERMERMERMERMER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

2011-02-21 @ 20:23:27
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

åååh jättebra!!! men malin verkar rätt konstig

2011-02-21 @ 20:52:11
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMERMERMER :DDDDD

2011-02-21 @ 20:52:22
Postat av: Anonym

även om du är sjuk kan du skriva typ 139878547592 fler inlägg idag, haha nä jag skoja krya!

2011-02-21 @ 20:52:40
Postat av: Anonym

MEEEEEER :D

2011-02-21 @ 21:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0