Remember Me - Kapitel 30

- Du fick ett sms. Sa hon och räckte mig min mobil.

Det var ett sms från Sam. Var det inte han som INTE skulle sakna mig? Tänkte jag och log för mig själv.

"Leah, tänkte bara berätta att du har besök, så jag vill inte stressa dig eller något, men det kan vara bra om du kommer hem. Haha!"

Jag, besök? Här? I Stockholm? Tänkte jag och kollade konstigt på mobilen.

- Vem var det ifrån? Vad stod det? Frågade Leah ivrigt.
- Det stod att jag hade besök. Wtf..




- Besök här? Frågade Malin.
- Ja .. Jag känner ju ingen här ..

Malin skakade på huvudet och sedan satt vi tysta ett tag och tänkte på vem det skulle kunna vara, men jag avbröt sedan tystnaden genom att ställa mig upp. Och Malin tittade upp på mig.

- Var ska du?
- Hem, det är nog bäst att jag kollar vem det är. Den ska ju inte behöva vänta hela natten haha.
- Ska jag följa med? Frågade Malin och jag såg på henne att hon verkligen ville det.

Jag lät henne följa med och sedan gick vi ut från hennes rum och drog på oss ytterkläderna. Sedan gick vi ut i det kalla svenska vädret, som jag fortfarande inte alls var van vid. Men det var ändå skönt att slippa värmen ett tag. Vi fortsatte ner till tunnelbanan och åkte till Vasastan där vi gick upp till Sam. Jag hade glömt nyckeln jag fick låna, så vi blev tvungna att knacka på. Vi hörde hur någon kom springandes inifrån och Sam öppnade några sekunder senare.

- Tja! Sa han och log till oss. Det var ett sånt där mystiskt leende.
- Vem är det?! Frågade jag Sam allvarligt.

Han log bara och nickade in mot lägenheten. Jag himlade med ögonen och sedan gick jag in i hallen, hängde av mig min jacka och tog ett steg in på trägolvet.

- Leah. Jag tar det inte längre, ta av dig skorna! Vi är inte i USA..

Jag fick vända om och självklart plocka av mig skorna, det kändes så konstigt att inte ha skor på mig inomhus, det har jag ju alltid.

- Sorry .. Sa jag och gav Sam "blicken".

Malin bara skrattade och sedan gick vi in till vardagsrummet. Där satt Ellen och kollade på TV.

- Sam, det är bara Ellen som är här .. Sa jag.
- Men guuud. Gå in på ditt rum bara. Sa Sam surt och gick till Ellen och gosade ner sig i soffan.
- Jag lovar att de bara ville ha hem mig eller något. Sa jag till Malin medans vi gick in på mitt rum.

Vi gick genom den ganska stora lägenheten och när vi kom fram till mitt rum, öppnade jag den lite smått knarrande dörren och gick in. Jag kollade hela tiden ner i golvet när jag gick in och plötsligt började Malin skrika. Jag vände mig hastigt om och kollade allvarligt på henne.

- Men vad är det nu?! Frågade jag henne.

Hon stod nu helt tyst och sedan lyfta hon handen och pekade bakom mig. Jag skakade bara på huvudet och vände mig om. Och jag fick en chock när jag såg Taylor stå mot mitt fönster med sin mörkgråa t-shirt. Jag fick inte fram ett ljud. Jag kunde inte fatta att han var här, här i Stockholm! Plötsligt började han le.

- Tjena! Sa han kaxigt till oss.

Jag vinkade osäkert till honom och han började bara skratta åt mig.

- Har du sett ett spöke eller? Frågade han mig.

Plötsligt kunde jag höra snyftande bakom mig, jag vände mig om och jag kunde se Malin gråta, tårarna bara forsade ner för hennes kinder. Jag gick fram till henne och la min hand på hennes axel.

- Vad är det? Frågade jag henne med en lugnt röst.
- De .. Det .. Ä .. r .. Ta .. Tay .. Lor .. Oh .. My .. God .. Sa hon stammande.

Jag började skratta för mig själv och sedan vände jag mig om mot Taylor som fortfarande stod lutad mot fönstret.

- Hm, ja.. Här är Malin .. Haha .. Sa jag och puttade fram henne till Taylor.

Taylor sa hej till henne och gav henne en kram, dock gjorde det henne gråta ännu mer än vad hon redan gjorde.

- Ta det lugnt, tjejen. Sa han och kramade om henne hårdare och längre.

När Malin tillslut lugnat ner sig släppte de varandra och Taylor gick fram till mig och gav mig nu en lång kram.

- Vad gör du är förresten? Frågade jag Taylor när vi släppt varandra.
- Jag saknade dig. Sa han tyst och generat och tittade sedan ner i golvet.

Jag kunde inte låta bli att le stort för mig själv när han sa det. Att han åkte ända hit för att han saknade mig, det var otroligt.

- Men du kunde väl typ smsat eller ringt eller något innan, så hade jag hunnit fixa mig lite innan du kom. För nu ser jag ju ut som hej kom och hjälp mig, men ingen kom. Haha.

Taylor bara himlade med ögonen och sedan tog han tag i mina axlar och kollade djupt in i mina ögon.

- Kan man ens se bättre ut än vad du gör nu? Frågade han mig.

Jag kände hur jag blev generat och mina kinder blev allt varmare. Men plötsligt avbröt Malin oss.

- Aw. Teenagelove. Underbart.

Jag kollade allvarligt på Malin och skakade på huvudet. Jag ville inte att Taylor skulle få fel tankar om mig, det är ju faktiskt Logan jag gillar, inte Taylor ..

OLALALA. Hur blir det nu då? Var det fel av Taylor att kolla till Stockholm?

KOMMMMENTERRA
Ni var SUPERBAD på att kommentera förra inlägget. Så nu ska jag ha minst 15 innan ni får nästa! Hihi busigt!

Kommentarer
Postat av: Juli

Awesome, mera!! :D men det måste ju bli dom snart x)

2011-02-18 @ 21:20:41
Postat av: -

MEN NEJ !!!!!!

HON SKA SKA SKA SKA SKA GILLA HONOM!!!!!

2011-02-18 @ 21:21:51
Postat av: Anonym

MER!! NEj. logan och leah!!!!

2011-02-18 @ 21:33:48
Postat av: Anonym

MEEEER!

2011-02-18 @ 21:34:15
Postat av: Anonym

snälla mer!

2011-02-18 @ 21:34:36
Postat av: Anonym

MMMMMMMMMMER DÅ?! SNÄLLA MER!!!! :)

2011-02-18 @ 21:36:14
Postat av: Anonym

logan och leah! MER

2011-02-18 @ 21:36:26
Postat av: Anonym

MER TACK!

2011-02-18 @ 21:36:41
Postat av: Emma

Jättebra!! Det bara måste bli Leah och Taylor, vet inte vad jag gör annars!! Go go go girl! <3

2011-02-18 @ 22:05:55
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG! meeer :D

2011-02-18 @ 23:10:48
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra blogg men du skulle kunna utveckla ditt skriftspråk mer och så! Men bra historia:)

2011-02-18 @ 23:23:47
Postat av: josefine

uhh... damdamdamdammmm.... meeeeeeeeeeeeeeer! great!

2011-02-19 @ 13:19:56
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer Linnea mer!!!!!:)

2011-02-19 @ 13:30:03
Postat av: Karoline

haha älskar malins reaktion! XD

2011-02-19 @ 21:31:41
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: hanna

MEEEEEEER! men hon älskar taylor mest egentligen , she just wont admit it ! ;)

2011-02-19 @ 23:03:41
Postat av: Anonym

men hon ska gilla taylor ju :((

2011-02-19 @ 23:04:20
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeen hon skaa gilla taylooor! <3

2011-02-20 @ 08:33:57
Postat av: hanna

MEEEEEEEEERA! LEAH ♥ TAY SKA DE VA !

2011-02-20 @ 08:35:02
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer kom igen :) :))

2011-02-20 @ 08:35:18
Postat av: Madde (:

Mer !

2011-02-20 @ 10:41:04
Postat av: hanna

nu är det faktiskt över 20 kommentarer så MEEEEEEEEEEER! :)

2011-02-20 @ 14:40:02
Postat av: D'

Meeer :)

2011-02-20 @ 16:15:26
Postat av: Wilma <3 :D

Meer !! nu :D

2011-02-20 @ 18:44:52
Postat av: Sofia

Meeeeeeeeeeeeer!

2011-02-20 @ 19:17:23
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Anonym

MERMERMERMER SUPERDUPERDUPER BRABRABRA

2011-02-20 @ 19:22:36
Postat av: Anonym

Varför ska det vara så otroligt svårt för Leah att fatta att det är Taylor hon ska gilla? Om jag var hon skulle jag bara hoppat på Taylor och blivit tillsammans med honom direkt haha :)

2011-02-20 @ 19:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0