Remember Me - Kapitel 29

Klockan blev nu 7, och hela Globen släcktes ner. Det började spelas musik, Från och med Du. Sedan kom Han in. Alla började busvissla och skrika som galningar. Jag var nog den enda som satt helt tyst. Jag bara satt och kollade på honom, jag kunde inta fatta att jag äntligen fick se min största idol. Min kändiskärlek. Jag var som förstenad. Plötsligt kollade Malin konstigt på mig och petade lite försiktigt på mig.

- Leah? Hur är det egentligen?

Jag kollade chockat på henne, men svarade inte. Nu började även jag skrika, det var som att jag återfått medvetandet. Oskar började sjunga och, oj vad underbart det var. Jag satt där och sjöng med genom hela låten.

Men plötsligt surrade min mobil till i fickan. Jag plockade upp den. Det var sms från ..



Det var från Logan. Det pirrade till i magen när jag läste hans namn och jag började le för mig själv. Jag öppnade smset.

"Och det säger du nu? Nu fick jag ingen ju ingen chans att säga hejdå! Jag saknar dig mer, puss <3"

Jag kramade om mobilen och tänkte på Logan, på hur mycket jag faktiskt saknar honom.

Konserten ledde mot sitt slut och Oskar avslutade den superduper med att sjunga Ack, Sundbyberg. Min favoritlåt. Jag fick tårar i ögonen av att höra honom sjunga live. Det var så bra! När det var slut ställde sig alla upp i hela globen och klappade händerna och stampade i golvet, jag trodde nästan allt skulle falla ihop. Han kom ut igen och tackade, sedan gick han in backstage. Jag och Malin ställde oss upp från våra plaster och gick ut från arenan och ut från globen. Vi tog tunnelbanan hem till Malin igen, och jag stannade där.

- Vill du sova över här inatt? Frågade Malin mig när vi satt i hennes rum.

Jag nickade och log till henne, sedan plockade jag fram min mobil och smsade Sam.

"Jag sover hos Malin idag, sakna mig inte för mycket! / Leah"

Jag fick snabbt svar tillbaka om att det var okej, och att han inte ALLS skulle sakna mig, kändes rätt bra. Malin försvann ut ur hennes rum för att hämta en madrass och sängkläder. Efter henne kom även hennes bror in. Han sträckte ut sin hand och jag tog tag i den och skakade hand med honom.

- Tja! Jag tänkte bara presentera mig, jag är Malin's bror, jag heter Johan. Sa han än en gång på svenska.

Jag kollade osäkert på Malin, jag kunde inte riktigt förstå allt eftersom att han pratade så otroligt snabbt, tyckte jag iallafall. Malin harklade sig och nickade mot mig när Johan kollade på henne.

- Oh.. I'm sorry.. Sa han och presenterade sig igen på engelska. Den här gången förstod jag det lite bättre.

Jag skrattade försiktigt åt Johan och hälsade på honom. Han vart lite lätt generad och kollade ner i golvet innan han ställde sig upp och smög ut från Malin's rum.

- Haha gud, han kan vara så pinsam ibland .. Sa Malin och knäckte sina fingrar.
- Nej. Han är söt. Sa jag utan att tänka mig för.

När jag insåg vad jag sa satte jag mina händer för min mun och kollade chockat på Malin som kollade lika chockat tillbaka på mig.

- Nämennämennämen, har du en liten crush på min bror kanske? Sa hon och skrattade.

Jag blev lite små generad men försökte dölja det genom att sätta händerna för mitt ansikte.

- Du är inte den enda..

Jag kollade på chockat på Malin igen. Vad var det hon just sa? Jag är inte den enda, betyder det att .. omg ..

- Nejnej! Inte så! Mina andra kompisar tycker också att han är söt eller ja, snygg. Sa hon och började skratta igen.

Även jag skrattade, men den här gången fick jag världens ryck och nu låg jag på golvet och försökte få luft så mycket jag skrattade. Jag fattar inte vad det var som flög i mig.

Plötsligt avbröts jag av att Malin petade på mig.

- Du fick ett sms. Sa hon och räckte mig min mobil.

Det var ett sms från Sam. Var det inte han som INTE skulle sakna mig? Tänkte jag och log för mig själv.

"Leah, tänkte bara berätta att du har besök, så jag vill inte stressa dig eller något, men det kan vara bra om du kommer hem. Haha!"

Jag, besök? Här? I Stockholm? Tänkte jag och kollade konstigt på mobilen.

- Vem var det ifrån? Vad stod det? Frågade Leah ivrigt.
- Det stod att jag hade besök. Wtf..


Vem tror ni det är som är på besök? Är det kanske Taylor, har era önskingar gått i uppfyllelse, haha.

Även om det var ett kortinlägg så kan ni KOOOOMMEENTEERAA :D

Kommentarer
Postat av: josefine

LOGAN!!! :D hahahahhaaah xd meeeeeeeeeeeeeer! har längtat efter 29:e , nu får du ta att slänga upp 30 också :DD hahah, bli stressad!!!! xd

2011-02-17 @ 22:50:25
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Laura

Meer :D

2011-02-17 @ 23:20:13
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: tesie

LOGAN IN MY <3

2011-02-18 @ 09:56:59
Postat av: elisa

Nu handlar det yu inte om taylor längre :/

2011-02-18 @ 17:22:25
Postat av: Anonym

OMG MER MER MER. NU KANSKE DET ÄR TAYLOR HOPPAS HOPPPPPPPAS

2011-02-18 @ 17:55:38
Postat av: hanna

MEEEER, HOPPAS DET ÄR TAYLOR! <3

2011-02-18 @ 18:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0