Remember Me - Kapitel 27

- Hej! Hur är det?! Frågade Malin mig på svenska.

Jag kände att hon nog egentligen bara sa det på svenska så att jag ska få träna lite på språket.

- Jag mår bra, du? Frågade jag lite smått osäkert.

Malin började skratta och sedan började hon prata engelska med mig igen. Det gjorde mig rätt lättad.

- Affärerna är fortfarande öppna, vill du ta en liten shoppingtur? Frågade hon och hoppades på ett ja som svar.

- Ja! Självklart!


Hon log brett till mig och sedan gick vi ut från "mitt" rum ner på stan. Vi gick ner på tunnelbanan och åkte till T-centralen. Och sedan gick vi upp på drottninggatan, när vi gick där passade jag på att starta mobilen igen. Men jag hade fortfarande inte fått svar från Logan.


Vi gick runt ett rätt långt tag och kollade i så många affärer vi kunde hitta, jag handlade även några olika plagg som jag gillade.

Plötsligt burrade mobilen till. Jag sken upp och hoppades på att det var från Logan, så jag plockade upp mobilen och det var ett sms från ..

Tänk er att Taylor Swift är Leah i den här novellen. :)


Det var från mamma, såklart. Vad hade jag väntat mig liksom?

"Hej gumman! Tänkte bara fråga om du kommit fram, och om resan gick bra."

Jag suckade, jag kände mig besviken. Det borde inte varit ett sms från mamma, det borde varit från Logan..

- Vad är det? Frågade Malin mig när hon hörde min suck.
- Nä men, det är bara det att det är den här killen ..

Jag slutade prata och jag kunde se hur Malin sken upp, nu ville hon verkligen veta.

- Vadå för kille? Frågade hon och höjde ögonbrynen.
- Jag är typ på g, tror jag, med en kille som heter Logan, men vi har bråkat de senaste 2 veckorna, eller inte bråkat. Men du förstår ..
- Oh, jaha. Jag förstår ..

Det vart tyst, pinsamt tyst. Vilket inte kändes så bra.

- Så, finns det någon speciellt kille i ditt liv? Frågade jag Malin efter ett tags tystnad.
- Hmm nää. Min enda kärlek är Taylor Lautner. Sa hon och började skratta.

Jag kollade chockat på henne, jag hade inte tänk på att han faktiskt var så känd som han var. För mig var han bara en vanlig person.

- Fast, jag kommer förmodligen aldrig träffa honom.. Sa Malin besviket.
- Haha, nää..

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag ville inte nämna att jag kände Taylor, då skulle det förmodligen bli kaos. Jag försökte smita ifrån samtalet och sa;

- Kan vi inte ta en liten fika paus eller något?
- Jo! Vi kan gå på waynes!
- Har ni inte Starbucks här? Det är mycket bättre.
- Haha nej. Vi är i Sverige, har du glömt det? Sa Malin och rynkade pannan.

Vi gick in och tog oss varsin Chai Latte och sedan satte vi oss vid ett av borden. Jag plockade upp mobilen och la den på bordet, så att jag skulle se ifall jag fick ett sms eller något. Men då tog Malin mobilen, det gjorde inte mig något så jag lät henne ha den. Plötsligt skrek hon till.

- OH MY GOD. Sa hon rätt högt.
- Vad?! Sa jag chockat.
Hon vände mobilen mot mig och jag kunde se en bild på mig och Taylor tillsammans.
- Du.. Har.. En.. Bild.. Tillsammans.. Med.. Taylor.. Oh my god.

Malin vart helt till sig och visste knappt vad hon skulle säga. Visserligen visste jag inte heller vad jag skulle säga.

- Emh, alltså ja. Vi är typ, kompisar .. Sa jag och väntade på att hon skulle skrika.
- KÄNNER DU TAYLOR LAUTNER?!?!?!?!?

Jag satte fingret på min mun för att visa att hon inte skulle säga det så högt. Jag ville liksom inte skryta om det.

- Ja, han är min granne. Kan man säga ..

Malin satt med händerna för sin mun och jag kunde se att hon var påväg att börja gråta vilken sekund som helst.

- Herregud. Detta är sjukt Leah, riktigt sjukt. Varför har du inte sagt något?
- Jag har inte tyckt det har varit någon stor grej, han är en vanlig människa bara. Som du och jag.
- NEJ! HAN ÄR TAYLOR LAUTNER. Världens snyggaste människa.

Jag började skratta och sedan nickade jag för att visa att jag höll med.

- Leah, du bara måste ta med mig hem till dig någon gång så jag kan träffa Taylor. Gud, det skulle verkligen vara en dröm som blir sann. Haha.

När hon sa det kände jag verkligen hur hon började utnyttja mig. Visst vi är vänner, men att hon bara vill åka hem till mig för att träffa Taylor. Det var ju brutalt. Jag log lite osäkert till henne, och jag tror hon märkte det för hon började genast förklara sig.

- Nej! Tro inte så, det är ju klart jag vill hem till dig för att träffa dig. Men du fattar väl? Haha.

Tjena. Det var inte sant någonstans verkligen.

- Haha, ja jag förstår. Sa jag.

Jag drack upp det sista i min Chai Latte, och sedan drog vi oss hemåt.

Vad händer nu då? Tror ni Logan kommer smsa Leah, eller kommer hon bli brutal dissad?

Klarar ni att ta 20 kommentarer på detta inlägg? Haha
KOMMMMMENTERAAA :D

Kommentarer
Postat av: hanna

känner mig som värsta stalkern som kommenterar sönder din blogg, men du vill ju ha kommentarer sååå? (:



hahah skitbra inlägg iaf, och det vanliga: MEEEEER ;) <3

2011-02-13 @ 21:56:00
Postat av: Amanda

åhhh, tycker taylor ska komma till sthlm och överaska Leah :DDDDDD

2011-02-13 @ 22:08:24
Postat av: .

Hoppas hon blir brutal dissad för hon ska vara led TAYLOR! <3

2011-02-13 @ 22:25:35
Postat av: Laura

Meer :D

2011-02-14 @ 00:03:29
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: hanna

håååller med amanda ! :D

2011-02-14 @ 06:10:56
Postat av: Jeanette

vill ha meeeer

2011-02-14 @ 10:16:54
Postat av: Anonym

weeee want moooooooreeeee! ;)

2011-02-14 @ 13:47:44
Postat av: Anonym

mermerrrrmer :)))

2011-02-14 @ 13:48:23
Postat av: Anonym

hon blir brutalt diSSad för taylor är den enda för henne ;) <3

2011-02-14 @ 13:49:00
Postat av: Abbie

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!<3

2011-02-14 @ 15:21:26
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: wilma :D <3

:D skriv mera :D <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2011-02-14 @ 15:23:44
Postat av: - nanna

mermermermer! :D tror inte hon blir dissad, han verkar vara för snäll för det :D

2011-02-14 @ 17:54:24
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER MER MER!!! Snälla?! :) :) :)

Logan ska messa henne. MER NU!!!! :D

2011-02-14 @ 18:20:40
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER <3333333333333333333333333333333333333333

2011-02-14 @ 21:01:39
Postat av: Sofia

MEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!

2011-02-14 @ 21:09:54
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Anonym

SUPERAWESOME! Mer nuuuuuuuuuuu :D

2011-02-14 @ 21:17:10
Postat av: sofie

mer ! :DDD

2011-02-14 @ 21:31:23
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeer

2011-02-14 @ 21:31:41
Postat av: I<3T

snälla meeer!! det är såå jävla bra :D

2011-02-14 @ 21:32:55
Postat av: Anonym

SÅÅ NU HAR DU 20 NU KAN DU SKRIVA MER :D

2011-02-14 @ 21:57:28
Postat av: bea

MERMERMER

2011-02-15 @ 08:50:22
URL: http://selenaslifestory.blogg.se/
Postat av: tovaagnes

Taylor, löv jo! <33

2012-01-07 @ 21:20:57
URL: http://tovaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0