Remember Me - Kapitel 23

Jag vände mig om så jag stod åt Logan's håll, så jag gav honom en slängkyss och gick sedan in i huset.

Jag kände av stressen direkt när jag kom in, jag sprang snabbt in på mitt rum för att byta om till torrare kläder och jag borstade igenom mitt hår snabbt. Därefter blev klockan kvart i 4. Jag tog min cykel och cyklade ner till stranden där jag skulle möta upp Taylor. Han stod vid cykelställen och såg ovanligt glad ut. Jag hoppade av cykeln, låste den och gick fram till Taylor och gav honom en kram.

Vi gick längre ner på stranden och bara pratade ett tag. När vi kom fram till kiosken stannade vi där och köpte oss varsin glass. Vi satte oss vid en av borden och åt på våra glassar.

Plötsligt ser jag Logan komma joggande nere på stranden. Fan också .. Tänkte jag.


Lyssna medan du lääääser.

Allt jag ville nu var att han INTE skulle se mig. Men plötsligt kollar han åt mitt håll och vinkade. I nästa sekund ändrades hans ansiktsuttryck till de sämre och han stannade. Han vände håll så han kom åt mitt håll och snart var han framme hos mig.

- Tjena. Sa han och nickade åt Taylor.
- Tja! Sa Taylor och log till Logan.

Jag sa ingenting utan jag satt bara där och skämdes. Logan lutade sig ner och viskade till mig.

- Ser man på, ser man på. Inte visste jag att Taylor var din kusin.

Han vände sig snabbt om och bytte riktning igen, och sedan började han jogga.

- Logan! Vänta! Ropade jag efter honom och började springa efter.

Jag kom ikapp honom och tog tag i hans arm, men han drogs sig loss och stannade upp. Han vände sig hastigt om och kollade på mig med armarna i kors.

- Du ..
- Vadå du? Jag fattar inte att du ljög. Sa Logan.
- Förlåt ..

Han stod fortfarande med armarna i kors och kollade arg på mig. Jag antog att han väntade på en förklaring.

- Jag visste att du inte skulle gilla att jag träffade Taylor, såå .. jag ljög.

Han skakade bara på huvudet och kollade ner i marken.

- Hur fan hade du tänk att jag ska kunna lita på dig om du ska gå runt och ljuga hela jävla tiden. Detta är ju säkert inte första gången.
- Hm, nää det är inte första gången.. Sa jag.
- Men för i helvete Leah, det var ju inte mening att du skulle erkänna också.

Jag hatade när folk skällde ut mig, jag försökte ju bara göra så att Logan inte blev sårad, men det blev han tydligen. Fast på ett sämre sätt. Jag kunde känna hur tårarna försökte pressa sig ur mina ögon, men jag försökte hindra dom så gott jag kunde.

- Du kunde väl lika gärna bara sagt sanningen, det hade varit bättre än att ljuga. Dessutom kom jag på dig nu, det är för fan ännu värre än att du inte sa sanningen från början.
- Förlåt. Sa jag och nu kände jag hur en tår rann ner för mig kind.
- Men sluta whina, det blir inte bättre då. Sa Logan kaxigt.

Han vände på klacken igen och började jogga upp för stranden, antagligen för att komma hem igen. Nu kändes det verkligen inte bra. Jag satte mig pladask ner på sanden där jag stod och satte händerna för ansiktet. Nu lät jag tårarna bara rinna..

Vad händer nu? Blir det inget mellan Logan och Leah?

JÄÄÄTTTEKORTkapitel jag vet, men bättre än inget eller hur? :)

Och tack så JÄTTEMYCKET för att fina kommentarer, jag blir så glad!

Kommentera ÄNNUU mer nu, så blir jag ännu mer glad :D

Kommentarer
Postat av: - nanna

bäästa! blir så nyfiken på fortsättningen! :D

2011-02-10 @ 19:47:40
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: bea

guuuud vad braaa skriv meeeeeeeeeeeeeeer!

2011-02-10 @ 19:54:18
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud vad bra det blev med musiken till ! <3



Kram Sofia <3



Älskar din novell <3 :D

2011-02-10 @ 20:01:00
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: hanna

meeeeeeeeeeeeeejjaaaa ;))

meeen tayloooor då, han och leah är ju meant 2 B juuue! (:

ett till inlägg ikväll, JA TACK! hihi snällla? :)

2011-02-10 @ 20:27:17
Postat av: Laura

OMG! meeeer :D

2011-02-10 @ 20:45:55
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: hanna

MERAAAAAAA

2011-02-10 @ 20:56:04
Postat av: Bob

oj, mäktigt med musiken till. och mer, tack! :)

2011-02-10 @ 21:17:14
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMER!!!

LÖV IT!<3

2011-02-10 @ 22:00:47
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Snälla !!!

meer !!! snälla gör mig en tjänst, att skriva ett sista kapitel på förra bloggen !!! så j*vla spännande ! det går inte att tänka ut ett slut själv !!? :D <3 SNÄLLA..!

2011-02-10 @ 22:12:08
Postat av: Anonym

ååååh det är jättebra! och med musiken blev det äännnuu bättrrree, mer ikvääällll!

2011-02-10 @ 22:37:48
Postat av: Karoline

AAh!!! XD Älskade att du hade musik till! :D

2011-02-10 @ 22:41:55
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Katt

såå himla bra! det blev så mäktigt med musik i bakgrunden, och så himla sorgligt också för den delen! :(



DU ÄGER TJEJEN!

2011-02-10 @ 22:58:21
Postat av: sofie

gud va bra det är :DD

2011-02-12 @ 12:27:21
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Whitney

ÄNTLIGEN! Den draman som jag var ute efter Logan och Leah SLUT! Taylor och Leah BINGO! Men ääälskar avsnittet i alla fall :) <3<3<3<3<3<3

2011-06-11 @ 14:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0