Remember Me - Kapitel 22

Logan kollade djup in i mina ögon. Jag kunde inte låta bli att le då.

- Leah .. Jag såg din tumblr. Och ja ..

Jag satt tyst och kollade allvarligt på honom och väntade på att han skulle fortsätta.

- I feel just like you. Tillade han och log.



Jag sa ingenting utan kollade bara rakt in i hans ögon. Våra ansikten kom allt närmre varandra men plötsligt tog Logan tag i min hand och ställde sig hastigt upp. Jag ställde mig också upp och Logan började gå närmre och närmre mig. Så jag backade, men plötsligt stannade Logan. Även jag stannade och plötsligt puttade han mig baklänges så jag hamnade i den lilla dammen.

- Men vad gör du?! Skrek jag på honom.

Han stod och höll sig för magen medans han skrattade så han knappt kunde andas.

- Här, hjälp mig upp! Sa jag till honom.

Han ställde sig på kanten och räckte mig sin hand. Jag tog tag den och drog det hårdaste jag kunde så han själv åkte ner i vattnet, den här gången var det min tur att skratta så jag nästan dog. Han kom upp till ytan och slängde med håret för att få ut vattnet, och sedan ställde han sig framför mig med armarna i kors.

- Vad var det bra för?! Frågade Logan mig.

Jag svarade inte utan bara stod där och skrattade. Plötsligt kom han fram och satte än en gång sina fingrar på mina läppar och tystade mig. Han kollade djupt in i mina ögon. Vilket gjorde mig sluta skratta, jag kollade in i hans varma bruna ögon och Logan flyttade sitt ansikte närmre mitt. Han slöt sina ögon, och det gjorde även jag. Plötsligt möttes våra läppar och vi stod där länge, det kändes det som iallafall.

Jag kände plötsligt hur han avslutade kyssen och jag öppnade mina ögon igen, jag såg Logan stå framför mig. Han log, jag kunde se att han var lycklig. Jag kunde inte låta bli att le, och i samma veva kände jag hur mina kinder blev allt varmare.

- Du är så söt när du blir generad. Sa Logan och log till mig.

Självklart blev jag allt mer generad av det han sa och jag försökte gömma mitt ansikte genom att kolla ner i vattnet. När jag kom tillbaka till "verkligheten" kände jag hur jag började hacka tänder, vattnet var ju inte varmt direkt. Jag vände mig om och började röra mig mot kanten så jag kunde komma upp på land igen. Logan följde efter mig och vi satte oss på gräset ovanför. Solen lyste starkt på oss, men jag frös ändå.

- Jag fryser. Sa jag och kollade på Logan.

Han såg besvärad ut och plötsligt ställde han sig upp och började gå mot korgen som hängde på cykeln. Sedan kom han tillbaka med en tjocktröja.

- Jag tog med mig en extra tröja. Ifall att liksom.

Han gav mig tröjan och jag plockade snabbt på mig den. Sedan satte sig Logan bredvid mig och la armen runt mig. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och vi satt där länge utan att säga ett ord till varandra. Det var så skönt, för det vart ingen såndär hemsk pinsam tystnad.

Mitt i alltihop plingade min mobil till från cykeln. Så jag tog mig ur Logan's famn och sprang bort till cykeln. Det var ett sms från Taylor.

"Hej! Du glömmer inte att vi ska ses idag va? Klockan 4 var det väl?"

Jag kollade snabbt på klockan, kvart i 3 var den.

"Ja! Klockan 4, vi ses då!"

Jag kände att jag snabbt blev stressad och behövde komma hem.

- Logan! Det var min Ta.. kusin.. Vi ska träffas klockan 4, jag måste nog hem nu.

Han kollade på mig och log. Och sedan nickade han på huvudet och reste sig upp. Vi hoppade snabbt upp på cykeln och cyklade hem igen. När vi kom fram till mig hoppade jag av cykeln, gav Logan en snabb kram och tacka så mycket för allting, sedan gick jag fram till min ytterdörr. Jag vände mig om så jag stod åt Logan's håll, så jag gav honom en slängkyss och gick sedan in i huset.

Jag kände av stressen direkt när jag kom in, jag sprang snabbt in på mitt rum för att byta om till torrare kläder och jag borstade igenom mitt hår snabbt. Därefter blev klockan kvart i 4. Jag tog min cykel och cyklade ner till stranden där jag skulle möta upp Taylor. Han stod vid cykelställen och såg ovanligt glad ut. Jag hoppade av cykeln, låste den och gick fram till Taylor och gav honom en kram.

Vi gick längre ner på stranden och bara pratade ett tag. När vi kom fram till kiosken stannade vi där och köpte oss varsin glass. Vi satte oss vid en av borden och åt på våra glassar.

Plötsligt ser jag Logan komma joggande nere på stranden. Fan också .. Tänkte jag.

OJOJOJDÅ. Vad händer nu när Logan ser att Leah är med Taylor och inte sin kusin?

KOMMMMMMMMENTERA! :)

Ni har blivit riktigt dåliga på att kommentera, och det gör mig inte taggad alls på att skriva. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH DET ÄR JÄTTEBRA JU.



Jag vill ha en pojkvän :(

2011-02-09 @ 17:34:20
Postat av: Anonym

ÅH DET ÄR JÄTTEBRA JU.



Jag vill ha en pojkvän :(

2011-02-09 @ 17:34:21
Postat av: Anonym

ÅH DET ÄR JÄTTEBRA JU.



Jag vill ha en pojkvän :(

2011-02-09 @ 17:34:22
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMERMERMERMERMEMRMERMERMERMERMERMER!!!!!

NUUUUUUUU!!!

Du äger på att skriva, bara så du vet! ;)



Kram!

2011-02-09 @ 17:35:08
Postat av: bea

jag vill också ha en pojvänn!

2011-02-09 @ 17:49:51
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEER!!!!

Superbra!!! :)

2011-02-09 @ 17:51:14
Postat av: sofie

såååå bra :D

2011-02-09 @ 17:55:21
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: - nanna

såååå bra! fortsätt, älskar den! :D

2011-02-09 @ 18:16:16
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: Natalia

GAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!!!!

2011-02-09 @ 18:18:09
Postat av: Anonym

det här är så sjukt bra! MEEEER!! :D

2011-02-10 @ 01:38:31
Postat av: Laura

OMG! meer :D

2011-02-10 @ 13:33:51
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeer

2011-02-10 @ 16:03:51
Postat av: Anonym

ååååhhh jättebra, mer :D

2011-02-10 @ 18:32:34
Postat av: hanna

hahha naaw bea ;)



MEEEEEERRAMERAMERRRRAAAA seriöst assssbraaa :))))

äääälskar't !

2011-02-10 @ 20:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0