Remember Me - Kapitel 62

En timme senare satt vi hemma hos Shelley ute på altanen, vi hade alla filtar runt om oss och det var tända ljus på bordet som vi försökte grilla Marshmallows med. Vi pratade länge och hade det super trevligt.

- Kom och sätt dig här. sa Taylor till mig samtidigt som han klappade lite i sitt knä för att visa vart han menade.

Jag ryckte på axlarna och ställde mig upp för att gå och sätta mig i Taylor's knä. Han la armarna runt min mage och lutade sin kind mot min axel. Vi satt så länge, och till slut kunde jag se hur Shelley och Casey försökte hålla sitt skratt inne.

- Vad är det? frågade jag.
- Taylor verkar ha somnat!

Jag vände på huvudet och såg precis det de just sagt, Taylor hade somnat. Även då såg han otroligt bra ut.



Nästa morgon vaknade jag tidigt, även fast det var lördag. Jag vred och vände på mig en lång tid i sängen för att se om jag lyckades somna om. Men jag misslyckades. Tyst satte jag mig upp i sängen och smög ner för trappan in till köket. På vägen in till köket gick jag förbi vardagsrummet där Taylor och Casey låg i varsin soffa, båda två sov djupt, för jag kunde höra små snarkningar från dem båda lite då och då. Jag kom in i köket och öppnade kylskåpet, det fanns inte mycket i det, men jag tog fram juicepaketet och drack direkt ur det. Ja, det är fel att göra så, men jag orkade verkligen inte hämta ett glas.

Jag ställde tillbaka juicen i kylen och smög ut från köket, förbi vardagsrummet till trappan. Men vid första trappsteget knarrade det något otroligt.

- Shh. "sa" jag för mig själv till trappan.

Jag tog ännu ett steg och även det knarrade som bara den.

- Leah?

Jag vände mig om och såg Taylor sittandes i sin soffa med ett gulligt morgonruffs och utan tröja. Jag kunde inte låta bli att le när jag såg honom.

- Vad gör du uppe så tidigt? frågade han och gäspade.
- Jag kunde inte sova.
- Vill du ha sällskap?

Jag nickade och gick ner för de två knarrande trappstegen igen. Taylor ställde sig upp ur soffan och sträckte på sig. Sedan gick han fram till mig.

- Jag kanske ska sätta på mig något, hehe. sa han och försvann iväg till toaletten.

Han kom tillbaka igen efter någon minut, han hade nu på sig ett par jeansshorts och en grå v-ringad t-shirt. Vi gick ut till den lilla altanen på baksidan och satte oss i varsin solstol. Solen gassade på altanen och man kände sig som ett stekt ägg efter bara någon minut i solen.

- Jag går bara in och byter om. sa jag och sprang upp till Shelley's rum, jag hämtade min bikini och smög in till badrummet och bytte om.

Taylor gav ifrån sig en vissling när jag kom ner till altanen igen. Jag kände hur jag blev lite smått generad men jag försökte dölja det genom att titta ner i golvet så mitt hår föll ner över ansiktet. Jag satte mig ner i solstolen och drog på mig mina solglasögon.

- Jag tänkte att vi kunde hitta på någonting ikväll, bara vi två. sa Taylor och tittade på mig.
- Vad hade du tänk dig?
- Ingen aning, vad kan man göra här egentligen? skrattade Taylor fram.
- Mjölka kor?

Eftersom att vi båda har rätt dålig humor började vi skratta hysteriskt åt det vi just sagt. Taylor blev rätt snabbt seriös igen.

- Seriöst, vad kan man göra här? frågade han igen.

Jag ryckte på axlarna och vände sedan bort blicken från Taylor.


- Vad säger jag ifall Taylor skulle fråga då? frågade jag Shelley.

Än en gång var vi inne i den lilla secondhand shoppen som låg i centrum. Den var inte alls stor och hade inget stort utbud, men det var inget man klagade på här.

- Om du vill är det självklart du ska svara ja. Annars, nej.
- Men jag vet ju inte, det är det som är grejen.
- Har du släppt Logan?
- Tror det.. sa jag och ryckte på axlarna.
- Han är i alla fall inte värd dig. Punkt slut.

Vi fortsatte titta på kläder, men ingen av oss hittade något vi gillade. 15 minuter senare satt vi på ett litet fik, framför mig hade jag en chailatte och en morotskaka. Mina två favoriter.

- Hur går det med Casey då? frågade jag och tog en klunk av min chailatte.
- Känns inte som att något händer..
- Du måste ju också våga! sa jag och puffade henne lite på armen.
- Jag har vågat tillräckligt, hehe.
- Verkar inte som det.

Vi fikade klart och tog sedan bussen hem. Klockan var redan fem när vi kom hem och jag möttes av en ivrig Taylor.

- Klä på dig något fint! Så ses vi här nere vid halv sju okej? sa han och sprang sedan in i huset.

Jag tittade på Shelley och sänkte ögonbrynen medan hon bara såg otroligt glad ut.

- Vad? frågade jag och höjde ögonbrynen.

Hon skakade på huvudet och gick före in i huset. Jag gick tätt bakom henne och följde med upp till ovanvåningen. När jag kom in till hennes rum plockade jag upp en svart liten klänning som jag hade tänk ha på mig i kväll. Sedan gick jag till badrummet och började sminka mig. Jag körde på en mer naturlig look,bara mascara och röda läppar. Jag lockade håret och satte upp det i en hästsvans. Jag slängde av mig mina kläder och drog försiktigt på mig mitt svarta fodral utan att förstöra håret eller sminket. Sedan hämtade jag mina svarta pumps.

Klockan halv sju tog jag mig ner för trappan och satte mig ner på andra trappsteget. Jag väntade en stund på Taylor, men det tog inte lång tid innan han kom. Han hade på sig en ljusgrå kostym, med en svart skjorta och en grårandig slips.

- Du ser fantastisk ut. sa han förundrat när jag ställde mig upp och rättade till klänningen.

Jag log och han tog min hand, vi gick tillsammans till ytterdörren. Men där stannade vi. Han släppte min hand och ställde sig bakom mig. Sedan satte han sina händer framför mina ögon så jag inte kunde se något.

- Du, akta mitt smink. var det enda jag fick fram.
- Okej, okej. Men du ser ingenting va?
- Nej.
- Okej öppna dörren.

Jag letade mig fram till dörrhandtaget och öppnade dörren. Taylor sa åt mig att ta ett försiktigt steg ut, och jag gjorde som han sa. Vi fortsatte en bit ut på grusvägen och sedan stannade vi. Han tog bort sina händer och lät mig titta.

- Omg. Du skojar? sa jag med häpnad.

Förlåt för sent kapitel. Hehe.

Vad tror ni Taylor överraskar Leah med?

KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: Liina<3

fortsätt! :D <3

2011-05-01 @ 03:00:20
URL: http://withlina.blogg.se/
Postat av: hannah

Meera! :D Du är king

2011-05-01 @ 11:58:10
Postat av: Anonym

en fin middag! :)

2011-05-01 @ 12:47:52
Postat av: josefine

Gyrmt!! Meer!!

2011-05-01 @ 12:54:51
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh vad du är awesome på att skriva! MERMERMERMER :D

2011-05-01 @ 15:24:51
Postat av: Anonym

meeeer MEEER !!!!

2011-05-01 @ 15:25:02
Postat av: Karoline

Awesome! Jag vet inte vad det kan vara :p

2011-05-01 @ 17:07:38
URL: http://storyofdieana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0