Remember Me - Kapitel 36

Det var något där mellan mig och Taylor men det som var mellan mig och Logan är mycket starkare.
När jag kysste Logan så kändes det som om min mage skulle explodera utav alla fjärilar
där inne. Det är Logan jag vill ha och det är honom jag ska satsa på!
Imorgon så ska jag och Taylor åka hem igen och jag kommer vara tvungen att sitta
i ett plan med honom i flera timmar då ska jag prata allvar med honom!

Efter filmen bestämde vi oss för att sova klockan var ändå rätt så mycket.
Malin sov över och Taylor gick och la sig på luftmadrassen på golvet.
Jag kunde inte sova utan satt nästan uppe halva kvällen och tänkte bara på en person..
Logan.
Jag saknade honom enormt och tänkte på vad han skulle säga när han fick reda på
att Taylor följt med till Sverige.
Tillslut blev jag för trött och somnade...



- Hejdå Leah kom snart tillbaka! Ellen gav mig en stor kram innan jag skulle gå på planet hem.
- Hejdå syrran sa Sam om gav mig en slö kram och log mot mig. Sam hade aldrig varit hejdå typen.
Jag log tillbaka och gick fram till Malin som stod och hade tårar i ögonen. Jag log mot henne och gav henne
en bamsekram. Jag skulle verkligen sakna henne hon var helt underbar.
- Vi ses sa jag och pussade henne på kinden.
- Vi ses sa hon och log stort mot mig innan jag gick in till planetet. Jag vände mig om och vinkade glatt och
fortsatte sen in till planet där Taylor satt och väntade på mig.

När jag hittade Taylor vid våra platser såg jag hur han log stort och förväntans fullt mot mig.
Det här måste ta slut innan vi var framme då måste jag ha gjort det klart för honom!
Jag satte mig ner bredvid Taylor och gav honom ett osäkert leende. Försiktigt flyttade han närmre mig, även om det var svårt pga armstödet som satt mellan våra stolar, lyckades han rätt bra. Istället för att sitta kvar flyttade jag ifrån honom. Jag klarade inte av att han skulle vara så otroligt på hela tiden. Jag kollade allvarligt på honom för att få honom att förstå att jag inte trivdes. Men han kollade bara svart på mig och rörde inte en muskel.

- Men gud Taylor. Vad är det du inte förstår? Frågade jag honom.

Han hoppade till av rädsla, han var nog inte beredd på att jag skulle säga något. Taylor rynkade pannan och sedan flyttade han mer ifrån mig och tittade ut genom fönstret.

- Okej! Sa han allvarligt efter ett par sekunder.

Vi sa egentligen inget mer under resten av resan. Jag tror även att jag somnade, för jag tyckte att jag bara blinkade, och plötsligt var vi framme vid LAX. Det kändes rätt skumt. Det var iallafall dags för oss att kliva av planet och gå ut till gaten. Det var mycket folk som skulle av, så man fick försöka tränga sig ut ur planet.

När jag kom ut till gaten såg jag plötsligt Logan komma springande. Jag vart så glad att jag kastade mig in i hans famn och han lyfte upp mig och snurrade runt. Kändes precis som i film, haha. Han satte ner mig på golvet igen och sedan log han till mig.

- Hej. Sa jag och log.
- Hej på dig. Hur var resan?
- Jorå, jättebra! Fast vänta, vänta.. Hur visste du att jag skulle komma nu?
- Jag har mina kontakter. Sa Logan och blinkade flörtigt till mig.

Plötsligt ser jag ut Logans ansiktsuttryck ändras till det sämre. Han rynkade även pannan och kollade allvarligt på mig. Och strax därefter kände jag hur en hand landade på min axel. Taylor ..

- Tjafan! Hörde jag Taylor säga bakom mig.
- He .. He .. Sa jag och försökte gömma mig.
- Och vad gör du här Taylor? Frågade Logan med en röst jag inte hört förut.
- Vadå vad gör jag här? Har inte Leah berättat?
- Oh my god .. Viskade jag lite tyst för mig själv.
- Leah, vi ska nog prata lite sen. Sa Logan som tog min hand och drog mig där ifrån.

Jag vände på huvudet medan Logan förde bort mig, och jag kunde se Taylor stå kvar på samma plats. Han log ondskefullt och sedan vinkade han till mig. Kunde han inte bara stannat på planet lite extra.. Tänkte jag.

Vi kom fram till rullbandet där väskorna skulle komma rullande. Jag ställde mig strax bakom Logan, men han vände sig hastigt om och kollade allvarligt på mig igen.

- Men chilla, varför är du så arg? Frågade jag honom.
- Vem har sagt att jag är arg?
- Haha, skojar du med mig eller? Sa jag, tog min väska och gick därifrån.

Jag orkade verkligen inte med att Logan skulle hålla på sådär. Det var ju inte direkt mitt fel att Taylor kommit till Sverige. Skulle jag säga till honom att dra där ifrån eller vadå?

- Leah .. Stanna .. Ropade Logan.

Jag stannade och vände mig om. Han kom fram till mig och satte sina händer på mina kinder.

- Förlåt .. Jag överreagerade, jag vet inte vad som flög i mig. Förlåt. Sa han och jag kände hur hans ansikte närmade sig mitt, men jag tog snabbt bort hans händer och vände mig hastigt om igen.

Dock stannade jag och vände mig om. Logan stod fortfarande kvar och log mot mig när jag vände mig om.

- Är det du som ska köra hem mig? Frågade jag osäkert.
- Japp, tyvärr får du dras med mig hela vägen hem. Sa han och skrattade.
- Kom då.. Sa jag och himlade med ögonen.

Logan började gå och när han kom fram till mig la han armen om mina axlar och så gick vi ut till bilen tillsammans. Han öppnade bakluckan och lyfte in mina väskor medan jag hoppade in i framsätet, även han kom ett tag senare och så startade han bilen och körde iväg.

- Så, vad vill du veta? Frågade jag när vi kommit halvvägs.
- Varför satt Taylor på planet?
- Han kom oinbjuden till Stockholm, vad skulle jag göra liksom?!
- Okej, ta det lugnt. Gjorde han nått då?

Jag tystnade ett tag. Han gjorde ju faktiskt något, han kysste mig. Två gånger ..

- Vad menar du? Frågade jag, jag ville ju faktiskt inte berätta.
- Alltså .. Du vet .. Puss .. Sa han och kollade osäkert på mig.
- Nej .. Sa jag och skakade på huvudet. Även om det var en lögn. Men hur ledsen skulle Logan inte bli om han fick veta?
- Okej bra, för om han skulle .. Eller nej .. Det var inget ..

Det vart tyst igen. Och efter ett tag körde Logan in på min uppfart. Vi gick ur bilen och Logan hjälpte mig med väskorna. Och när vi stod utanför dörren och skulle skiljas åt tänkte jag; Hm, det är nog nu jag borde fråga om han vill följa med in. Fast, ska jag verkligen göra det? Ja, jag kanske borde det, eller?

- Jaa. Sa Logan och kollade in i mina ögon.
- Hmm, tack för skjutsen .. Vill du komma in?

Logan lös upp och gav mig sitt underbara varma leende.

- Ja, absolut!

Jag öppnade dörren bakom mig och vi gick in tillsammans. Jag möttes av mamma som kom springandes och gav mig världens största bamsekram. Och sedan kom pappa, även han kramade mig och pussade mig lätt på pannan. Jag berättade lite om hur resan varit och vad som hände i Sverige och lite sådant, sedan gick jag och Logan upp på mitt rum. Han satte sig på min säng medan jag packade upp mina väskor. Jag som fortfarande hade på mig långbyxor och tjocktröja kände att det började bli lite småvarmt, så jag bestämde mig för att byta om.

- Jag ska bara byta kläder, det börjar bli varmt. Sa jag och gick in i min klädkammare och stängde dörren efter mig.

Jag började dra av mig mina byxor och tröja så jag nu endast stod i underkläder, plötsligt såg jag hur dörrhandtaget drogs ner dörren öppnades..

Damdamdam! Jätteospännande, men jaa.

Nu är iallafall jag (Linnea) tillbaka och skriver som vanligt nu. Och det är awesome! Och eftersom att jag är tillbaka fick ni ett långt inlägg nu, eller ja ganska långt haha.

KOMMENTTEARRA :D

Kommentarer
Postat av: sofie

meeer :D så bra:D

2011-03-05 @ 18:40:01
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: josefine

meer ! sjukt bra.

2011-03-05 @ 19:29:55
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh jättebra, mermermer

2011-03-05 @ 20:30:10
Postat av: Anonym

det är säkert logan som kommer in och ba "mmh" så slickar han sig om munnen så händer det lite woho grejer, hahaha

2011-03-05 @ 20:30:34
Postat av: Sara

Kan inte du någon gång skriva ett sorgligt inlägg och lägga in "Collide" i inlägget, då kommer det nog bli SKITFINT! Jag lovar!



Btw, du är grym! Jag älskar din blogg så otroligt mycket, klickar mig in flera gånger i timmen för att se om du har uppdaterat, så ah du får gärna uppdatera lite mer.



GO LINNEA! :)<3

2011-03-05 @ 20:32:07
Postat av: hanna

oooooooooh hett ! ;) men skitbra, MEERMERMEEEER :D

yeeye u go girl ! <3

2011-03-05 @ 20:57:01
Postat av: Anonym

AAAAASBRAAA :DDD ett till ikväll? SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄllA <3 <33

2011-03-05 @ 21:00:43
Postat av: Anonym

MEEEEEEEERA!!!! :)))

2011-03-06 @ 08:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0