Remember Me - Kapitel 44

Jag drog försiktigt på mig klänningen, kollade mig snabbt i spegeln för att se att den satt perfekt, vilket den gjorde. Jag letade sedan fram ett par beiga pumps som skulle passa till min outfit jättebra. Plötsligt plingde det på dörren, jag plockade upp min kuvertväska och satte på mig mina armband. Försiktigt gick jag ner för trappan, jag ville inte ramla liksom. Och därefter öppnade jag dörren. Där stod Taylor, han var riktigt fin i sin svarta kostym och svarta slips.

- Wow. Vad fin du är! Sa Taylor och kollade på mig från topp till tå.
- Ska du säga! Fnittrade jag. - Känns nästan som att vi ska på bal, haha.

Taylor höll med och sedan följde han med mig ut till sin svarta BMW. Han öppnade passagerardörren och lät mig kliva in i bilen innan han själv hoppade in.

- Du får du faktiskt berätta vart vi ska! Sa jag otåligt till honom.
- Haha vänta. Du får se när vi kommer fram!

Taylor körde i en evighet, kändes det som. Innan vi kom fram till en stor byggnad.

- Omg. Du kan inte mena allvar! Ska vi in där?!



- Kanske. Sa Taylor och blinkade till mig.

Han körde in bilen i ett garage bredvid byggnaden och sedan gick vi från garaget till den första byggnaden. Utanför hördes skrik efter massa olika namn och jag kunde höra Taylor's lite då och då. Genom den stora byggnaden låg en lång röd matta utrullad. Och vid väggarna stod det stora plakat, över hela plakaten stod det Vanity Fair.

- Du ska få gå röda mattan med mig, och sedan ska du få kolla på galan med mig. Han log mystiskt till mig och jag kunde se att han hade något på gång.
- Du döljer nått..

Han ryckte med sina ögonbryn och sedan log han likadant igen. Då kände jag att det inte fanns någon mening med att börja tjata på honom. Det fick väl bli som det blev. Taylor tog min hand och visade runt mig i byggnaden, vart vi skulle sitta bland annat. Jag blev även presenterad för bland annat Katy Perry, Selena Gomez, Justin Bieber och Robert Pattinson. Till min förvåning var alla faktiskt riktigt trevliga.

Plötsligt kom det fram en kille till oss.

- Taylor, du ska ut om 2 minuter. Så du kan ju ta en extra check framför spegeln om du.. Han stannade upp och kollade förtjust på mig. - Jaså, hej på dig. Alvin. Sa han och räckte ut handen.
- Leah. Jag tog handen och skakade den.
- Ah, som sagt. Var beredd! Sa han igen och kollade på Taylor.
- Är du redo? Taylor kollade varmt på mig, och även om jag inte alls kände mig redo fick jag väl bli det. - Det är bara att le och posa. Väldigt lätt och grymt roligt!

De 2 minuterna gick och det var vår tur att gå ut på röda mattan. Det var fullt med fans och fotografer som stod och skrek på Taylor. Men såfort vi kom ut vart nästan hälften av dem tysta, alla kollade nämligen väldigt underligt på mig och undrade säkert vem jag var.

- Taylor, Taylor! Vem är tjejen?! Hörde man plötsligt en paparazzi ropa.
- Ignorera allt bara. Viskade Taylor till mig.

Vi ställde oss framför en av plakaten och jag log det bredaste leende jag kunde tillsammans med Taylor. Och han hade rätt, det var faktiskt väldigt kul.

Efter en liten stund fick vi fortsätta in i byggnaden igen, som förövrigt var lite lik globen invändigt. Taylor tog min hand och visade vägen till våra platser, jag kom nämligen inte ihåg vart vi skulle sitta. Det var så stort. Inne i arenan var det redan fullproppat med både kändisar och okända människor som var där för att titta på galan.

- Juste Taylor, vad är detta för gala haha?
- Det är lite blandat, dom delar ut priser för tillexempel "Bästa nykomling inom musik" och "Bästa nykomling inom film", ja du fattar?

Jag nickade förståeligt till Taylor och han log till svars.

Vi hade platser nästan närmast scenen, för jag antog att Taylor var nominerad till något, så det var väl bra att sitta så pass nära som möjligt ifall han skulle vinna något pris. Plötsligt släcktes hela arenan ner och folket tystnade. Det kom ut en gråhårig och lite knubbig man. Han ställde sig framför micken som var riktad ut mot publiken.

- Hej allihopa! För er som inte känner igen mig, så är jag Graydon Carter och jobbar som redaktör på Vanity Fair ..

Han fortsatte prata om varför vi var på galan och blablabla. Egentligen massa ointressant. När allting tillslut började vart det bara roligare. Massa olika kändisar sjöng, komiker var uppe och la ett skämt och massa olika kändisar fick priser. Efter ett tag gick plötsligt Bruno Mars upp på scen, han höll i ett pris och började prata i mikrofonen.

- Då var det dags för "Bäst klädda mannen" priset. Domarna har fattat ett beslut .. Sa han mystiskt.

Han höll även i ett kuvert som han försökte öppna med bara en hand, men det såg inte ut att gå bra. Men efter ett tags väntan fick han till slut upp det.

- Och priset för "Bästa klädda mannen" går tiiiiiiill...

Det vart tyst i hela arenan och man kunde höra hur Bruno andades i mikrofonen.

- TAYLOR LAUTNER!!!!!

Jag tittade chockat på Taylor som tittade lika chockat tillbaka på mig. Sedan ställde han sig upp och försökte ta sig fram till scenen. Han kom upp och fick en snabb kram av Bruno, och han fick ta öven mikrofonen.

- Well. Jag vet inte riktigt vem jag ska tacka, haha. Det får väl bli min skräddare.. Sa Taylor och gick lite smått generat av scenen.
- Haha din skräddare? Kom du inte på nått bättre? Sa jag till honom skrattandes.

Jag såg på hans kinder hur dom hettade till och han vart mer och mer generad.
Galan gick och den började lida mot sitt slut när Taylor plötsligt petade försiktigt på min arm.

- Jag har en överraskning till Leah!
- Jaha, vadå? Frågade jag spänt.
- Lyssna bara.

Graydon kom ut på scen igen, och man kunde nästan höra sucket från publiken när han vandrade in.

- Vi har en extra överraskning, som jag hoppas ni kommer gilla! Sa han och jag kände hur han gav mig flera blickar. - Vi har en gäst här som gärna vill visa oss vad hon går för. Så, Leah Anderson. Upp på scen!

Va?! Var det mig han pratade om? Skulle jag upp på scen? Och göra vadå? Tänkte jag. Jag kunde knappt röra mig ur stolen jag satt på.

- Leah, kom igen. Upp, det är ingen fara.
- Vadå upp? Vad ska jag göra? Ska jag bara stå där så folk kan titta på mig?
- Nej. Du ska sjunga! Kommer du ihåg när du sjöng singstar för mig? Det var det finaste jag hört! Kom igen, jag vet att du vill släppa ut det och visa världen!
- Nej! Jag kan inte!
- Leah, du klarar det!

Jag skakade på huvudet och satt nästan som fast klistrad i stolen.

- Jag kan inte.. Sa jag igen och tittade allvarligt på Taylor.

Han höjde ögonbrynen och vände bort ansiktet.

- Fegis. Kunde jag höra honom säga.
- Fegis? Kallar du mig fegis? Hur vågar du?
- Japp, du är en fegis. Sa han igen och kollade på mig.
- Du, jag ska allt visa dig vem som är fegis!

Jag ställde mig upp från stolen och försökte ta mig fram till scenen. Jag gick upp och skakade hand med Graydon. Och sedan ställde jag mig framför mikrofonen. Jag kollade ut över publiken som satt helt knäppt tyst. Jag kunde inte ens höra en viskning. Jag kollade ner på Taylor, han gjorde tummen upp åt mig, och jag kunde inte låta bli att le.

Plötsligt började Firework med Katy Perry spela. Och man kunde höra Katy ropa "Woho", så det ekade i hela arenan. Det vart tyst igen. Jag tog ett djupt andetag och började sjunga..

Ojojojdå. Hur tror ni det går för henne? Failar hon eller blir det helt awesome? Och håller det på att bildas en liten flört mellan Taylor och Leah?

Vad tycker ni? Är det bra med långa inlägg, haha? KOMMENTERA! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag dör vad bra! Hoppas det går dåligt så det blir drama, fast då blir det inte drama på rätt sätt haha.



Btw din uppdatering har varit grymt på topp idag, fortsätt såå! :D

MER

2011-03-13 @ 01:12:15
Postat av: sofie

det är bra med långa :D

2011-03-13 @ 01:50:34
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det går bra :)

2011-03-13 @ 08:14:47
Postat av: hanna

det är braaaa med långa :)) meeeeera!

2011-03-13 @ 10:53:32
URL: http://cocos.devote.se
Postat av: Bob

neej, stackars leah! jag skulle dö ifall någon tvingade upp mig sådär även ifall jag var världens bästa sångerska! xD

MEN GO, TAYLOR! YEAAH!

2011-03-13 @ 11:35:15
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: Laura

Meeeer :D

2011-03-13 @ 12:00:48
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Karoline

Det är bra med långa inlägg! haha det skulle vara roligt om hon typ trillade av scenen eller nått XD men det blir nog bättre om hon inte gör det ^^

2011-03-13 @ 12:12:57
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Emma

Skit bra! Hoppas det går as bra för Leah, och att Taylor och Leah blir tsm! haha <3

2011-03-13 @ 12:20:34
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: D'

Skiiitbra! Mer! :)

2011-03-13 @ 13:55:11
Postat av: Hannah :D

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

2011-03-13 @ 15:52:26
Postat av: josefine

Haha skit bra .!!!!

2011-03-13 @ 16:02:54
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Jeanette

jag har inte varit inne på hela helgen och kom in nu.. heeelt underbar läsning! ÄLSKART! :)

2011-03-13 @ 17:10:12
URL: http://flickansstudentliv.blogg.se/
Postat av: Sofia

MEEEER! Du äger på att skriva noveller!!!

Taylor och lets passar ihop ! Det måste bli dom !

2011-03-13 @ 18:37:18
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH JÄTTEBRAAA MEEEER :D

2011-03-13 @ 19:47:09
Postat av: Anonym

MERMEMER

2011-03-13 @ 19:47:16
Postat av: Whitney

Woho! Äntligen lite Leah Ty-ty looove <3 :) LOVE IT!

det var det här jag var ute efter ÄNTLIGEN jag som trodde att LL (Logan och Leah) skulle vara för altiiiiid okej inte för alltid för det är ju en Taylor Lautner blogg men aah ni fattar, eller? :)

2011-06-12 @ 20:39:57
Postat av: Ramlo

Va mobbat sånt händer inte på riktigt,kan du snälla hålla berättelsen til verkligheten annars blir den bara löjlig

2013-06-19 @ 19:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0