Remember Me - Kapitel 4

- Vart ska vi vara? Frågade jag Paige.
- Vi har NO, så ah, vi ska till NO salen.

Jag hatade NO och var verkligen inte taggad på att börja denna dåliga dag med något ännu sämre.


Leah's outfit

Vi började gå genom den långa korridoren och då kom vi fram till en trappa. NO salen låg på andra våningen så vi fick kämpa oss upp för trappan och sedan kom vi fram. Ungefär halva klassen satt redan på plats när vi kom in. Självklart fick man alla blickar på sig när man öppnade den knarrande dörren.

Jag och Paige gick och satte oss på våra vanliga platser. Det var ett bord för fyra som vi delade med Jimmy och Will. Vi la våra väskor på bordet och satte oss sedan ner på våra stolar. Fem minuter senare startade lektionen. Vi hade kemi och skulle ha olika labbar. Det var faktiskt rätt kul ändå.

Det blev lunch och vi gick ner till matsalen. Jag hade en 20a i fickan, men det räckte inte till mycket. Så jag fick bara i mig en macka den lunchen. Vi satt och små pratade lite medan jag väntade på att Paige skulle bli klar med sin lunch. Hon är inte den snabbaste på att äta kan jag säga.

SENARE SAMMA DAG:
Hela skoldagen hade gått och min sista lektion var svenska, jag hade haft provet och det gick faktiskt jättebra, enligt mig. Klockan var halv tre på eftermiddagen och Paige kom fram till mig när jag stod vid skåpet.

- Är du taggad på att gymma nu då? Frågade Paige mig.

Och just i den minuten kom jag på att vi skulle gymma efter skolan. Nejnejnej. Jag glömde mina grejer.

- Emh alltså ..
- Du glömde eller hur? Kan du någonsin komma ihåg NÅTT vi ska göra eller?

Jag märkte på henne att hon blev arg. Ja, det var inte första gången jag glömt vad vi bestämt. Men det var ändå inte SÅ ofta det hände.

- Men du kan gå före, jag springer hem och hämtar mina grejer. Jag är snabb, lovar! Sa jag och spurtade ut från skolan.

Jag stannade upp precis utanför skolan och satte på mig mina rosa hörlurar och spelade upp Ack, Sundbyberg med Oskar Linnros. Han är min absoluta favoritartist, sjukt snygg är han också. Sedan fortsatte jag springa hem. Jag kom till uppfarten och såg pappas bil, vilket betydde att pappa redan var hemma. Jag gick in och packade ihop mina saker.

- Ska du någonstans nu? Frågade pappa mig när jag kom in i köket där han stod.
- Ja, jag ska gymma med Paige.
- Vill du ha skjuts? Jag har ändå ingenting för mig.
- Åh ja! Awesome!

Jag och pappa gick ut till bilen och hoppade in, sedan körde vi raka vägen till gymmet. När jag kom fram mötte jag Paige utanför huset. Vi gick in tillsammans, jag som aldrig varit där förut kände mig lite osäker på vart man skulle gå. Vi kom till omklädningsrummet och jag bytte om. Paige var redan ombytt, sedan gick vi ut och gymmade. Jag som är lite av en jogging narkoman gick direkt till springmaskinen.

Plötsligt hör jag någon ropa;
- Hey! Taylor!

Jag vände på huvudet och såg att Taylor stod i entrén. Jag tyckte han tittade på mig så jag vinkade lite försiktigt, men när jag insåg att han inte såg mig kändes det bara pinsamt. Jag återgick till min träning. Strax därpå kom Paige fram till mig.

- Såg du vem som just kom in? Frågade hon.
- Ja, jag vinka. Men han såg inte mig, så jag skämde bara ut mig själv haha.

Paige tyckte det var jättekul att jag vinkade till ingeting så hon började skratta.

- Du, han kommer. Sa hon och gick där ifrån.

Jag vände mig än en gång om och såg att Taylor kom närmre och närmre mig.

- Hej! Tränar du också här? Jag har inte sett dig här förut. Sa han.
- Nä, jag följde bara med min kompis idag, hehe.
- Jaha, vad kul..

Och så vart det tyst. Det blev en sån där fruktansvärd pinsam tystnad.

- Aja, vi ses. Sa Taylor och gick tillbaka till sin kompis.

Måste jag vara så blyg hela tiden? Frågade jag mig själv. Jag fortsatte springa, för det kändes som att det var det enda jag var bra på, så jag stannade på springmaskinen.

Tiden gick och det var snart dags för mig och Paige att åka hem.

- Leah, kan inte vi gå på bio ikväll? Frågade Paige mig när vi var i omklädningsrummet.
- Självklart, går det någon bra film?
- Ja, Easy A går ikväll klockan 8. De säger att den tydligen är rätt bra!

Vi bestämde att vi skulle mötas halv 8 där vi brukar skiljas åt och gå till biografen tillsammans. Sedan gick vi hem.

När jag kom hem hoppade jag direkt in i duschen och duschade av kroppen. När jag klev ur duschen passade jag även på att tvätta bort mitt smink och sminka om mig. Det hade blivit rätt kladdigt efter hela den här dagen.

Klockan blev 7 och det var dags för mig att gå och möta Paige. Jag hade på mig ett grått leopard linne, en grå tubkjol, mina helvita Converse och till det tog jag med mig min gråa väska och ett par solglasögon från D&G. Jag gick i lugn takt till stället vi skulle mötas och när jag kom dit mötte jag Paige.

- Har du väntat länge? Frågade jag.
- Nejnej, jag kom precis!

Egentligen vet jag inte ifall hon bara sa det, eller ifall hon faktiskt precis kom. Menmen, vi gick vidare till busshållplatsen och där fick vi vänta i ungefär fem minuter, sedan kom vår buss.

Vi kom fram till centrum och vi gick in på biografen, hittade våra platser och väntade på att filmen skulle börja.

TVÅ TIMMAR SENARE:
Vi kom ut från biografen och var helt till oss av Cam Gigandet och Penn Badgley's snygghet. Vi passade på att gå och äta när vi väl var ute. Vi gick in på en av pizzeriorna i centrum och så satte vi oss där. Det var riktigt trevligt.

När vi ätit klart tog vi bussen hem igen, vi skildes åt och gick raka vägen hem. Det gjorde iallafall jag. Klockan hade blivit runt halv tolv när jag kom hem och jag kände att det var dags för mig att sova. Hela den här dagen hade tröttat ut mig något brutalt.

Dagen därpå vaknade jag rätt tidigt. När jag kom ut till köket satt mamma där med en kopp te i handen.

- Godmorgon gumman! Du har fått brev, det stod ingen avsändare så du får väl öppna och kolla. Sa mamma.

Hm, konstigt. Tänkte jag. Jag öppnade det och kollade direkt längst ner på brevet, och till min förvånan var det från ..

Vem tror ni skickade brevet? Och vad kan det stå i det?
Glöm inte kommentera!

Kommentarer
Postat av: Natalia

SKRIV ETT TILL :DD

2011-01-17 @ 14:03:47
Postat av: Anonym

hoppas det kmr mer snart :) du är duktig!

2011-01-17 @ 16:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0