Remember Me - Kapitel 72

"Vill du prata?"

Jag ringde snabbt upp henne och hon svarade på direkten.

- Hej Paige. sa jag med låg röst.
- Vill du berätta om vad som har hänt?
- Yes.

Jag började berätta om Leah's kramper, om slaget mot näsan och om min andra svimning. Vi pratade länge, närmare 1 timme skulle jag tro. När vi sagt hejdå la jag ifrån mig telefonen och sjönk ner i sängen. Den var betydligt mjukare än sjukhus sängen. Jag slumrade såklart till men vaknade ett tag senare av att min telefon ringde igen..

 

Jag lyfte på huvudet och plockade upp telefonen, på displayen stod det "Bill Condon", som är regissör för Breaking Dawn. Jag lät det ringa några signaler innan jag svarade.

- Taylor Lautner.
*Hej Taylor, det är Bill, Bill Condon.*
- Tja! Läget?
*Helt okej faktiskt, men jag tänkte bara be dig komma in till kontoret, fungerar imorgon?* frågade han.
- Det blir super!
*Okej, jag väntar mig att du kommer klockan 14.00*

Jag la på och sjönk ner i sängen igen, inte långt därefter somnade jag igen.

Solen lyste in genom de öppna fönstren morgon därpå. Jag tittade på klockan, den var 11.13. Time to get up.. Tänkte jag och satte mig upp i sängen. När jag ställde mig upp insåg jag att jag fortfarande hade på mig gårdagens kläder. Fresh. Med tunga steg gick jag in till badrummet och drog av mig kläderna, sedan gick jag in i duschen. Jag skruvade på kranen och lät det varma vattnet rinna ner över min rygg. Det enda som gick runt i mitt huvud just nu var samtalet från Bill igår, jag funderade på varför jag skulle komma in till kontoret, skulle han be mig hoppa av rollen för att han har hittat en ny Jacob? Nä, för orealistiskt. Jag tycktes helt ha glömt bort Leah för stunden, vilket var rätt skönt ändå.

Jag stängde av det varma vattnet och steg ur duschen, i farten drog jag åt mig en handduk och virade den runt höften. Jag tog ännu en handduk för att torka ur håret med. Gårdagens kläder som fortfarande låg på golvet slängde jag i smutstvätten och sedan hämtade jag nya. Jag drog på mig mina kalsonger, ett par jeansshorts och en vit v-ringad t-shirt.

Klockan började närma sig kvart över 1, det var alltså dags att gå. Jag gick till hallen för att plocka fram bilnycklarna, och sedan öppnade jag ytterdörren och gick lugnt och sansat ut till uppfarten. Men när jag kom fram stod det ingen bil där. Vafan?! Tänkte jag och tittade med stora ögon på den tomma uppfarten. Men då kom jag på att den fortfarande stod vid sjukhuset och att mamma skulle kört mig dit i morse. Jag ringde snabbt upp mamma och bad henne komma hem. Det förvånade mig att hon släppte allt och åkte. 30 minuter senare kom hon.

- Okej mamma, vi måste skynda oss. Jag är sen som satan!
- Jag tror inte Leah bryr sig riktigt vilken tid du kommer. svarade hon irriterat.
- Jag ska inte till Leah. Bill Condon har bokat möte med mig om en kvart! Och vi kommer vara framme vid sjukhuset om 15 minuter, så måste jag köra där ifrån in till kontoret som tar 40 minuter. Jag är körd mamma.
- Ta det lugnt, ring till honom och berätta läget.
- Han lär inte ta det så lugnt.

Jag ringde direkt upp Bill. Precis som jag trodde var han inte så lugn som man hade hoppats. Han nästan skrek i telefonen att han inte hade tid med sånt här. Att han hade andra möten han skulle hinna med, och att han ville hinna hem till familjen i tid. Han la på i örat på mig innan han berättade hur jag skulle göra, om jag skulle åka till mötet ändå. Klockan 14.00 kom jag fram till sjukhuset. Jag tackade mamma för skjutsen och sedan sprang jag till min BMW. Den stod på samma plats som igår, och den hade som tur var inte fått några repor. Jag öppnade förardörren och satte mig ner på sätet, jag skruvade om nyckeln och startade bilen. Sedan rullade jag ut på gatan och vidare till Bill's kontor.

Jag kom dit 40 minuter senare. Och jag var livrädd för att gå in och mötas av en fullständig utskällning av Bill. Men jag gick in ändå. Hans assistent så inte så glad ut, men hon hälsade och bad mig att sätta mig ner och vänta på att bli insläppt till kontoret.

- Okej Taylor, du kan gå in nu. Lycka till. sa assistenten 15 minuter senare.

Jag gick fram till den stora dörren och öppnade den. Jag kom in i ett stort rum med många bokhyllor och tavlor. Och precis framför dörren stod ett skrivbord, vid det satt Bill.

- Sätt dig. sa han och pekade på stolen framför skrivbordet.

Jag gick sakta fram till stolen och satte mig ner.

- Du är sen, mycket sen. Borde jag inte så en ursäkt eller något?
- Förlåt, så jättemycket. sa jag och tittade ner i mitt knä.
- För den här gången då. sa han och plockade fram ett block ut en av sina lådor. - Som du vet ska vi snart börja spela in Breaking Dawn. Och det är så att vi ska spela in den i Vancouver. Vi tar flyget dit redan nästa måndag. Alltså har du 7 dagar på dig att packa, för vi vet ju hur du är när det kommer till packning. sa han och började småskratta.
- Redan nu på måndag? frågade jag förvånat och började tänka på Leah.
- Yes. Nu på måndag, är det något problem med det?
- Det är bara det att, min flickvän ligger i koma. Och jag vill gärna inte lämna henne innan hon vaknar.
- Tyvärr. Det är på måndag eller aldrig. sa han med skarp ton.

Jag antog att jag inte kunde göra något mer. Så jag fick väl hoppas på att hon vaknade någon dag snart.

- Hur länge ska vi spela in?
- I Vancouver 3 månader. Men sen åker vi direkt ner till England och är där i ytterligare 3 månader. Så du är hemifrån drygt 6 månader.

Jag nickade och ställde mig upp.

- Var det allt? frågade jag och började backa.
- Ja, det var allt. Vi ses på måndag!

Jag vände mig nu om och gick raka vägen ut från rummet, och ut från huset till min bil. Tänk om Leah inte vaknar. Tänkte jag. Vad gör jag då?

Vad gör han tror ni? KOMMENTERA

Och jag är ledsen att behöva säga detta, men det kommer bara några få kapitel till. Sedan är denna novell slut. Och vi får se om jag gör en till.

Kommentarer
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMER!

2011-05-26 @ 21:51:15
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeer och du måste skriva en nyyyy sen när den här är klar, och leah kan ju inte dööö =O meeeeer !!!! =D

2011-05-26 @ 21:52:26
Postat av: Karoline

Spännande x) hoppas du börjar på en ny sen :)

2011-05-27 @ 22:51:28
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Emilia

skriv meer!

2011-05-29 @ 13:43:51
Postat av: E M E L I E

hej jag måste bara säga att jag fick tipps av en kompis att börja läsa din novell och jag började läsa första delen idag och har redan läst till del 15 kommer sitta hela dagen och läsa så att jag kommer ikapp! sjukt bra berättelse :o btw har du någon anna blogg? :)

2011-05-29 @ 13:53:10
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Har läst hela din novell på någon timma nu .. är helt beroende ! du är verkligen grym :D

2011-05-29 @ 16:14:50
URL: http://jessicaallskogs.blogg.se/
Postat av: alicia

meeer! har läst jätte mycket nu är helt fast i berättelsen ! =)

2011-05-29 @ 17:17:01
URL: http://mittlivsomalicia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Svar: min kompis hade länkat din novell så jag bara kikade in & började läsa .. haha, bloggen heter fiaweingartens.blogg.se ;)

2011-05-29 @ 17:18:14
URL: http://jessicaallskogs.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa ? =)

2011-05-29 @ 20:13:24
Postat av: fia weingarten

MERMERMEer!



btw, länkade dej i min blogg och har redan sett att två av mina kompisar älskar din novell, Emelie och Jesscia. Hooppas du blev glad ! :D



http://fiaweingartens.blogg.se/2011/may/fia-tipsar-5.html#comment



kolla in länken åvanför så blir du nog glad : D



kram <3

2011-05-29 @ 21:49:14
URL: http://fiaweingartens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill inte att det ska ta slut för det är så bra! Men hoppas att du skriver en till:)

2011-05-29 @ 22:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0