Remember Me - Kapitel 73

- Hur länge ska vi spela in?
- I Vancouver 3 månader. Men sen åker vi direkt ner till England och är där i ytterligare 3 månader. Så du är hemifrån drygt 6 månader.

Jag nickade och ställde mig upp.

- Var det allt? frågade jag och började backa.
- Ja, det var allt. Vi ses på måndag!

Jag vände mig nu om och gick raka vägen ut från rummet, och ut från huset till min bil. Tänk om Leah inte vaknar.Tänkte jag. Vad gör jag då?



Jag satte mig i bilen och åkte raka vägen till Leah. Framme på parkeringen utanför sjukhuset steg jag ur bilen, gick in, förbi receptionen och tog hissen upp till Leah's våning. När jag kommit halvvägs i korridoren kunde jag se Paige, hon gick fram och tillbaka med telefonen vid örat. När hon såg mig la hon ner telefonen i fickan och sprang fram till mig.

- Jag har försökt ringa dig minst 100 gånger! Vart har du varit?! sa hon.
- Emh.. P..
- Eller skit i det! Kom!

Hon tog min hand och började småspringa med mig i hälarna. Vi kom fram till Leah's dörr och där stannade hon. Hon vände sig om och tittade på mig, sedan smålog hon innan hon öppnade dörren. Paige gick först in och sedan kom jag. Leah's rum var fullt med folk, de var alla samlade runt hennes säng. Jag kunde höra snyftningar och började då undra vad som hade hänt.

- Paige, vad har hänt? frågade jag allvarligt.
- Vänta.. sa hon och ignorerade mig totalt.

Jag försökte ta mig fram till sängen, men det var rätt omöjligt eftersom att alla stod och trängdes.

- Taylor vill fram! Flytta på er! hörde jag sedan Paige ropa.

Då hörde jag den finaste rösten någonsin, Leah's röst.

- Är Taylor här? sa hon bakom allt folk.

Jag tog mig fram till Leah's säng. Och där låg hon. Min fina tjej. Hon hade fortfarande blåmärken och små sår här och där i ansiktet, men det gjorde inte mig något. Jag lutade mig över henne och gav henne en kram.

- Äntligen. viskade jag i hennes öra.

När vi släppt varandra tittade hon på mig och log, det var länge sen jag hade fått se det leendet, och jag hade verkligen saknat det.

- Hej. sa hon med lite krasslig röst, hon hade ju inte använt rösten på över en vecka. - Kan inte jag och Taylor få en liten stund för oss själva? viskade hon fram till de andra.

De andra nickade och tog sig ut från rummet, och kvar var jag och Leah. Jag satte mig ner på stolen bredvid hennes säng. Jag tog som vanligt hennes hand, men den här gången höll även hon i min.

- Jag har varit jätteorolig. sa jag och tog ett hårdare grepp om hennes hans.
- Det ska du inte vara, jag klarar mig. Det gör jag alltid. sa hon och log.
- Det hoppas jag.

Leah släppte min hand och flyttade sig lite åt sidan i sängen. Sedan klappade hon lätt med handen på madrassen. Jag förstod hennes gest och la mig ner bredvid henne. Hon lutade sitt huvud mot min axel, och strax därefter somnade vi båda.

Jag vaknade några timmar senare av att Paige stod och petade på min arm. Jag öppnade mina ögon och tittade trött på henne. Hon stod bara där och flinade.

- Vad vill du? frågade jag irriterat.
- Oj förlåt! Jag tänkte bara fråga om du ville följa med ner och äta?

Jag satte mig upp i sängen och ställde mig sedan upp.

- Okej då.

Jag följde med Paige ner till matsalen, och där satte vi oss vid ett bord med varsin bricka med mat. Vi började prata om allt mellan himmel och jord medan vi åt upp vår mat. Och efter ett tag kom vi in på Breaking Dawn. Då mindes jag att jag skulle behöva vara borta från Leah i 6 månader.

- Jag kommer behöva vara borta från Leah i 6 månader.. sa jag sorgset till Paige.

Hon tittade chockat på mig och det verkade inte riktigt som att hon visste vad hon skulle säga.

- Jag är rädd att vårt förhållande inte ska hålla. fortsatte jag.
- Tänk inte så mycket på det, klart ni klarar det. sa hon och log.
- Hur ska jag ens kunna berätta det för henne? Speciellt nu när hon precis har ja..
- Jag vet inte faktiskt, berätta det bara.

När vi var klara med vår mat gick vi upp till Leah igen. Hon var klarvaken och tittade på TV. Jag och Paige satte oss på varsin sida av hennes säng. Och där stannade vi för natten.

- Skönt att få komma hem? frågade jag Leah när vi satt i hennes vardagsrum.

Det hade gått en dag sen Leah vaknade. Och hon hade äntligen fått komma hem. Nu skulle allt bli som vanligt igen. Eller ja, det kunde man ju alltid hoppas. Om 5 dagar åker jag till Canada. Om 5 dagar kommer jag inte få träffa Leah på 6 månader. Jag trivdes inte med den tanken, och jag kunde inte sluta oroa mig för om vi verkligen skulle hålla.

- Helt okej. Jag har inte direkt märkt att jag har varit borta, hehe. sa hon och jag kunde se att hon skämdes lite.
- Du vet att det som hände inte var ditt fel va?
- Jo det var det. Jag bara körde ut i gatan. Jag tittade mig inte för.
- Det var inte ditt fel. sa jag och gav Leah en kyss på munnen.
- Jag har saknat det där. sa hon och gav mig ännu en kyss.

Det kändes som att jag inte kunde sluta le vid det tillfället. Men jag försökte bli seriös snabbt.

- Jag har en sak att berätta.
- Vadå? frågade hon och tittade oroligt på mig.
- Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta..
- Bara säg det Tay!

Jag tystnade ett tag och tog ett djupt andetag.

- Om fem dagar ska jag åka till Canada för att spela in Breaking Dawn.. började jag.
- Aha okej?
- Sen åker jag till England.
- Jaha?
- Jag är borta i 6 månader..

Yaay, Leah vaknade!
KOMMENTERA!

Btw, hej alla nya läsare!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Omg! hur ska detta gå :o

2011-05-30 @ 00:48:51
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/
Postat av: Anonym

mmmeeeeeerrrr

2011-05-30 @ 07:31:45
Postat av: Lovisa

Spännande! Som vanligt vill man bara läsa mer!! :)

2011-05-30 @ 17:51:17
Postat av: E M E L I E

den ägen seriöst! men hur många läsare brukar du ha på den här bloggen? :)

2011-05-30 @ 20:12:27
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/
Postat av: Abbie

mermermermermermermer!! :D

2011-05-30 @ 20:26:29
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: E M E L I E

när kommer nästa del? jag är beroende, måste veta! :p

2011-05-30 @ 21:07:53
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/
Postat av: E M E L I E

vad bra! du får verkligen inte sluta skriva på denna, det är sjukt bra (a'

kolla gärna in min novell skulle gärna vilja ha lite feedback av nån som är så duktig som du ;) www.denjagbordevara.blogg.se

2011-05-30 @ 21:20:03
URL: http://emelieojhedens.blogg.se/
Postat av: Karoline

Åh stackars Leah :p och Taylor! Kan knappt vänta på att få läsa mer!

2011-05-30 @ 21:46:40
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Julia

Vad bra du är på att skriva :) ^^

2011-05-31 @ 09:48:23
URL: http://flikenn.blogg.se/
Postat av: emma

mermermermer! när kommer nästa? :D

2011-05-31 @ 13:19:45
URL: http://emmagylesjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa ? =)

2011-06-01 @ 17:45:44
Postat av: Pauline

Åå jag ääääälskar din novell;o den är bara bäst! Meer :D<33

2011-06-04 @ 09:32:17
URL: http://tabyponnyn.blogg.se/
Postat av: awawa

OMG! Började läsa denna novell för typ nåra dagar sen, BÄSTA NÅNSIN! Jäääääävlar va bra den e!

2011-06-05 @ 18:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0