Remember Me - Kapitel 70

- Var du tvungen att kaxa emot när jag frågade vad du gjorde här?! sa Logan plötsligt.
- Jag kaxade inte emot, jag svarade bara på din spydiga fråga.
- Det var otroligt dumt gjort. Jag lovar att Leah kände av stämningen, det som just hände var helt klart ditt fel.
- Mitt fel? Vem fan var det som började kaxa?
- Inte var det mitt i alla fall. halvskrek Logan till mig.
- Frågan är ju faktiskt vad du gör här, det är slut mellan dig och Leah. Har du inte fattat det? Det är JAG och Leah nu. Inte DU och Leah!

Logan svarade inte. Istället ställde han sig hastigt upp, även jag gjorde det. Han gick fram och tillbaka medan jag bara stod och tittade på honom. Med snabba steg gick han fram till mig och gav mig ett hårt slag med knytnäven rakt över näsan på mig. Jag fick en sådan chock att jag ramlade ihop på golvet. Strax därefter vart det helt svart.


Jag hörde en svag röst ropa på mig.

- Taylor! Vakna!

Jag öppnade mina tunga ögonlock och tittade rakt upp i taket. Det var helt vitt och jag hade ingen aning om vart jag var. Jag lyfte på mina armar och gnuggade mina ögon med händerna, jag råkade komma åt näsan och jag fick en chock av hur ont den gjorde.

- Aj! sa jag rätt högt.

Då hörde jag rösten igen.

- Skulle du vilja svara på ett par enkla frågor?

Jag vände sakta på huvudet och såg att jag låg i en av salarna på sjukhuset. Framför mig stod en lång, blond läkare. I händerna höll hon i ett likadant block som Leah's läkare höll i.

- Jaa.. sa jag tyst från en nästan stängd mun.
- Vad heter du?
- Taylor Lautner.
- Hur gammal är du?
- 18.
- Hur många fingrar håller jag upp? frågade hon och höll upp 7 fingrar framför mig.
- 7 stycken.
- Okej bra, du är felfri.

Hon vände ryggen mot mig och började skriva i sitt block.

- Vad hände? mumlade jag fram.
- Vi hittade dig medvetslös i korridoren. Någon måste gett dig en rejäl smäll över näsan. Kommer du ihåg vem det var?

Jag behövde inte ens tänka tillbaka på händelsen innan jag svarade på hennes fråga.

- Logan..

Hon tittade förvånat på mig och sedan skakade hon på huvudet.

- Logan?
- Jag kommer inte ihåg hans efternamn, tyvärr.

Jag mumlade fortfarande och var osäker på om hon verkligen kunde höra vad jag sa alla gånger.

- Känner du denna Logan? frågade läkaren.
- Ja, tyvärr. Eller nej, fast jo, lite.

Hon rynkade pannan och tittade oroande på mig.

- När du tagit reda på hans efternamn går du direkt till polisen och anmäler händelsen okej?

Jag skakade på huvudet och tittade bort från henne och ut genom det stora fönstret som satt vid sidan av min säng. Det var utsikt över alla husen nedanför och alla bilar som cirkulerade runt sjukhuset. Jag kunde inte undgå att se alla tjejer som gick utanför, och då kom jag och tänka på Leah.

- Vart är Leah? frågade jag och ignorerade hennes fråga om polisen.
- Hon ligger i salen bredvid. Men under omständigheter får ingen besöka henne för tillfället.
- Varför?!

Hon svarade inte, hon total ignorerade min fråga och tittade ner i sitt block igen sedan började hon gå mot dörren.

- Varför?! halvskrek jag till henne igen.

Hon stannade precis innan hon öppnade dörren och vände sig om.

- Det kan jag tyvärr inte berätta för dig.

Jag klarade inte av alla dessa dryga läkare längre, så jag satte ner mina fötter på golvet och ställde mig hastigt upp. Läkarens ansiktsuttryck förändrades fort till det sämre och hon sträckte ut en hand i luften.

- Nej! Lägg dig ner genast! Ditt huvud är inte redo för promenader än!

Med raska steg kom hon närmre och närmre, men hon kom fram för sent. Plötsligt började jag känna mig snurrig och hela jag började vingla fram och tillbaka. Sedan vart det svart igen..
Smart drag av Taylor? Nä, kanske inte.

Jag är jätteledsen för den dåliga uppdateringen, men 1D har tagit upp hela min tid, hehehe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeer meeeeeeeeeer

2011-05-21 @ 00:19:50
Postat av: fia weingarten

chenare, älskar den här novellen , har läst den i mer än en månad , men jag skriver också en novell själv har jag runt 70 besökare på den , och undrar om vi ska köra länkbyte? att du länkar min novell och jag diin?



puuusss

2011-05-22 @ 18:36:04
URL: http://minsagabaradu.blogg.se/
Postat av: Anonym

när kommer nästa ??? :D =)

2011-05-22 @ 21:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0