Remember Me - Kapitel 63

Jag log och han tog min hand, vi gick tillsammans till ytterdörren. Men där stannade vi. Han släppte min hand och ställde sig bakom mig. Sedan satte han sina händer framför mina ögon så jag inte kunde se något.

- Du, akta mitt smink. var det enda jag fick fram.
- Okej, okej. Men du ser ingenting va?
- Nej.
- Okej öppna dörren.

Jag letade mig fram till dörrhandtaget och öppnade dörren. Taylor sa åt mig att ta ett försiktigt steg ut, och jag gjorde som han sa. Vi fortsatte en bit ut på grusvägen och sedan stannade vi. Han tog bort sina händer och lät mig titta.

- Omg. Du skojar? sa jag med häpnad.



Framför mig stod en häst och vagn. Det var två hästar, båda två var vita. Även vagnen var vit med röd inredning. Det satt röda rosor lite här och där i vagnen, det såg helt enkelt underbart vackert ut.

- Men hur? frågade jag Taylor.
- Magi. sa han och blinkade till mig.

Han tog min hand igen och hjälpte mig upp i vagnen. Sedan steg även han upp. Han satte sig bredvid mig med bara några centimeters avstånd. Vi åkte rätt länge, och det hann till och med bli skymning innan vi kom fram. Plötsligt kunde man se hur vägen framför oss började ta slut.

- Vi kan inte komma länge nu. Ska vi åka hem igen? frågade jag förvånat.

Han skakade på huvudet och pekade ut på fältet framför oss. Där stod det ett litet bord, med två stolar och det var uppdukat med mat. Jag tittade på Taylor och han log stort. Jag pussade honom på kinden och sedan stannade vagnen. Vi steg ner från den och gick hand i hand till det upp dukade lilla bordet. Taylor drog ut min stol och jag satte mig på den, sedan satte han sig mittemot mig. Vi började äta maten som var upp dukad och vi blev snabbt klara båda två.

- Jag förstår inte hur du har fixat allt detta. sa jag till en nöjd Taylor.
- Strunta i det, njut bara av det!

Jag log till Taylor som log tillbaka till mig och sedan blev vi tysta. Jag kunde se på Taylor att han tänkte på något, men jag försökte att inte riktigt bry mig om det. Men jag kunde självklart inte låta bli.

- Vad tänker du på? frågade jag.

Taylor tittade upp på mig, han såg väldigt seriös ut, vilket gjorde mig rädd.

- Inget särskilt. sa han sedan.
- Säkert? Du verkar orolig.
- Säkert.

Det blev tyst igen och vi tittade på varandra ibland, då små log vi.

- Okej. Det är Logan, när jag fortfarande var hemma och du var här, var han på mig hela tiden. Han ringde, skickade hotsms. Kom hem till mig och höll på. Asså jag orkar inte Leah.
- Logan?
- JA! Ett tag var jag nära att ge upp dig.
- Herregud. Vilken jävel.
- Han är så otroligt desperat. Efter dig. jag nickade och tittade ner i min tallrik. - Han har ett problem.
- Måste vi prata om detta nu? frågade jag och försökte ge Taylor ett leende.
- Nej, självklart inte. Tänkte bara att du ville veta.

Det vart lite av en pinsam tystnad men den avbröts snabbt av att Taylor ställde sig upp.

- Kom! sa han och tog min hand. Sedan började han småspringa lite.
- Vänta! sa jag och stannade. Jag tog av mig mina skor, och sprang sedan efter honom.

Taylor stannade vid ett träd lite längre ner på fältet. Jag kom dit strax därefter. Taylor slog till mig lite lätt på armen och ropade kull, sedan sprang han iväg igen.

- Du är så töntig! ropade jag till honom och sprang sedan efter honom.

Efter ett tag satt vi båda utmattade under det stora trädet. Taylor hade sin arm runt mina axlar och jag lutade mitt huvud mot hans axel. Vi sa ingenting till varandra, istället njöt vi utav varandras sällskap.

- Det är du och jag nu va? frågade Taylor efter en stunds tystnad.

Jag lyfte mitt huvud från Taylor's axel och tittade på honom.

- Ja. sa jag och log till honom.

Aww. Så gulligt. Bra att det är Leah och Taylor nu va? :)
KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeer ! snälla kan du inte skiva ett till kapitel i dag :D vill inte vänta :D MEEER =)

2011-05-01 @ 17:04:37
Postat av: Karoline

Va störande Logan blev nu XD fast det är bra med drama! :D

2011-05-01 @ 17:16:36
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: sara :D

Bra men meeer nuu!!!

Postat av: Sofia

meeeeeeeeeeeeeer <3333

2011-05-01 @ 20:39:43
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: josefine

Grymt! Meeeer

2011-05-01 @ 21:14:24
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMER!!! :D <3

Men skulle vilja veta mer om vad Logan gjort mot Tay. ;)

2011-05-01 @ 22:02:35
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Laura

Meeer, så himla gulligt! <3

2011-05-01 @ 23:12:41
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Linnea

Aw vad sött! Ja, nu vill man ju veta mer om Logan!! :)

2011-05-02 @ 07:32:38
Postat av: - nanna :)

aw, va gulligt :') mermermer! :D

2011-05-02 @ 20:51:08
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeer

2011-05-02 @ 21:23:58
Postat av: Anonym

när kommer nästa ? =)

2011-05-03 @ 16:03:27
Postat av: Anonym

Meer linnea!:D

2011-05-04 @ 12:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0