Remember Me - Kapitel 39

- Kan inte jag få smaka lite på din glass? Frågade plötsligt Logan.

Jag nickade och sträckte mig försiktigt över bordet så jag skulle kunna nå honom. Och när han inte var beredd tryckte jag upp glassen i hans ansikte så hela han blev kladdig med glass. Jag kunde inte låta bli att börja skratta av att han såg så rolig ut.

- Men vad gör du?! Sa han rätt högt vilket slutade med att alla kollade på oss.

Plötsligt ställde sig Logan upp och gick med tunga steg mot mig. Jag fattade redan då att han skulle göra samma sak mot mig, så jag ställde mig upp och sprang snabbt som attan ut från glassbaren. Och efter mig kom Logan. Efter ett tag orkade jag inte springa längre, så jag slängde mig ner på närmaste gräsmatta. Dock skulle jag inte gjort det eftersom att Logan kom med sin glass och tryckte upp den i mitt ansikte så jag blev lika kladdig, nästan kladdigare.

- Där fick du allt!! Sa Logan när han satt sig på min mage så jag nästan inte kunde andas.
- Okejokej! Flytta på dig nu snälla!

Men innan jag visste ordet av kysste han mig. Jag besvarade den snabbt och alla tankar försvann, det vara bara han och jag nu.



Dagarna gick, jag och Logan hade det grymt tillsammans. Dock kändes det nästan som att Logan gjorde att jag glömde bort mina andra vänner. Paige pratade jag bara med i skolan och Taylor, ja, jag vet inte vart han har tagit vägen. Jag har inte hört något från honom sen vi gick av planet från Sverige. Ska jag vara ärlig saknade jag honom oerhört. Ändå gjorde jag ingenting åt det?

Det var nu 20 april. Jag och Logan har varit tillsammans i ungefär 3 veckor. Jag fyller 18 år om två veckor, det vill säga den 4 maj. Och om ungefär 2 månader får vi sommarlov. Tagga! Tänkte jag när jag satt på bussen hem från centrum. Jag och Logan hade som vanligt varit och ätit glass på den vanliga glassbaren och sedan gick vi på bio. En vanlig fredag helt enkelt. Plötsligt avbröts mina tankar av att min iPhone ringde, det var Taylor. Hm, konstigt.

- Ah, det är Leah. Svarade jag oroligt, klockan var ju ändå redan halv 12 på kvällen.
- Tjena sexyy. Är du sugen? Hörde jag en främmande röst säga.
- Eh ne..
- Sluta, jag vet att du vill. Kom hem till mig nu på direkten. Jag klarar inte av det längre.
- Taylor? Frågade jag, eftersom att jag antog att det var ett fyllesamtal. Ska jag vara ärlig hade jag fått många sådana genom mina dagar. Dock inte från Taylor.

Det enda jag hörde var ett klick och sedan gick det fram signaler.

*Tuut.. Tuut .. Tuut..*

Lät det på andra sidan luren.

- Jaha.. Sa jag tyst för mig själv och la ner telefonen i väskan igen.

5 minuter senare kom jag fram till min hållplats, jag gick snabbt av bussen och gick de sista 5 minuterna hem till mig. Jag ryckte i handtaget, det var låst. Så jag antog att mamma och pappa var ute. Sakta letade jag upp hemnyckeln i min väska, plockade upp den och tryckte in i låset, vred om, drog ur nyckeln och gick in i huset. Hela huset var nersläckt, så jag vart faktiskt rätt rädd. Jag är nämligen mörkrädd på hög nivå, och det är inte det bästa som finns. Så fort jag kom in tände jag i hallen, jag tog av mig mina skinnjacka och mina skor. Sedan smög jag försiktigt in i köket och tände taklampan där. Sakta fortsatte jag in i vardagsrummet, tände lampan och vände mig försiktigt om och började gå mot trappan. Detta var det värsta jag visste, att gå upp i trappan för att tända på ovanvåningen. Helst skulle jag slippa det, men det skulle inte gå. Då skulle jag bara bli allt mer rädd. Men när jag satte min första fot på det första trappsteget hörde jag en duns inifrån köket. Paniken bröt ut och hela jag började skaka.

- Fan, fan, fan. Sa jag tyst och stod nästan lika stilla som en staty.

Jag vände mig försiktigt om igen och satte ner min ena fot i golvet, sedan den andra. Jag tassade tyst ut till vardagsrummet. Nu kunde jag se hela köket. Men det var ingenting där, det var heller ingenting som låg på golvet. Jag hörde säkert bara fel.. Tänkte jag och vände riktning mot trappan igen. Halvvägs upp i trappan hörde jag ännu en duns, men den här gången från ovanvåningen. Mina ögon spärrades upp, snabbt som attan tog jag ett språng ner för trappan, ut till hallen och ut genom dörren. Med en smäll åkte dörren igen och jag sprang ut på gatan. Jag tittade upp på övervåningen av huset och plötsligt ser jag hur lampan i mitt rum tänds.

- Oh my god. Sa jag tyst för mig själv.

Lampan släcktes igen, jag stod fortfarande blickstilla och kollade upp på fönstret till mitt rum. Jag hoppade till när plötsligt en kudde landade på mitt fönster och flög ner igen. Precis när jag skulle plocka upp min iPhone för att ringa till pappa och be dem komma hem kom jag på att jag lämnat väskan med iPhonen inne i huset.

- Fan.

Ojojojdå. Vem är inne i huset? Kommer Leah våga sig in i huset igen? Och vad händer?!?!?!

Jag måste bara tacka för alla idéer ni gav mig i förra inlägget. Nu vet jag på ett ungefär vad som ska hända och jag tror det blir awesome! :D

KOMMENTERA!

Uppdate; Jag måste bara fråga, tycker ni det är för lite om Taylor? Ska han vara med mer i storyn just nu eller ska han komma senare? Och tycker ni det är bra att Leah har en annan kille? Eller borde hon blivit tillsammans med Taylor från början?

Hade varit kul om ni ville svara på några frågor så jag får se vad ni tycker, hihi! :)

Ha det bra!! :D

Kommentarer
Postat av: Laura

Omg, omg, omg, meeer :D

2011-03-07 @ 22:15:25
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Karoline

åh, nu vill jag att hon ska gå hem till taylor och säga att det är någon i hennes hur ^^ <3

2011-03-07 @ 22:37:41
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Linnea

åååh det är asbra! hoppas det är någon som skojar med henne, typ taylor tillexempel hihi!



och som svar på dina frågor, såå jag tycker taylor kan komma in i storyn lite grann, men ändå inte för mycket. du kan ju tillexempel skriva från hans perspektiv och skriva vad som händer i hans liv typ, det behöver ju inte ha något att göra med leah liksom, jag menar, bara så han får komma in lite. Och jag tycker det är bra att logan och leah blev tillsammans, för då är det inte som i alla andra noveller där kändisen och tjejen blir tillsammans direkt!

Så fortsätt som du gör, ASUUUM! :D



(haha satsar kommentar ..)

2011-03-07 @ 22:48:51
Postat av: Anonym

Fan jag håller ju på att skita på mig :o hah nae men skit bra! Mer!!

2011-03-07 @ 22:55:29
Postat av: hanna

ååååh shiit va braaa! mEEEEEEEEEEEr hihi :)



håller med Linnéa, som svar på dina frågor. leah och tay behöver inte bli ihop direkt, men jag tycker hon ska upptäcka sämre sidor hos logan och att hon saknar taylor alltför mycket. och sen träffar hon och logan honom typ på stranden, då är han med en annan tjej och så bli det lite draaaamaaa! ;)



verkligen awesome kapitel, meeeeeeer <3

2011-03-08 @ 05:18:33
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMER!!!<3<3<3

Jag tycker att det ska bli hon och Taylor på slutet men inte än, han ska ju få kämpa lite. ;)

2011-03-08 @ 15:57:02
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

nejnejnej mermermer tänk om hon blir mördad eller nått omg meeeeer :S

2011-03-08 @ 17:00:57
Postat av: Anonym

snälla. jag. ber. mer.

2011-03-08 @ 20:07:11
Postat av: Tiiwh

Jag håller med dem andra kommentarerna litegrann. Han behöver inte vara med just nu, eller bara då och då sådär lite svagt. Men att han sakta men säkert kommer in i berättelse igen mer och mer. Något sådant. :3

2011-03-08 @ 20:37:21
URL: http://khurumi.blogg.se/
Postat av: hanna

kom igeeeeen meeeeeeer! <3

2011-03-08 @ 21:26:38
Postat av: Laura

Mer med Taylor... för han är heeet ;)

Men jag älskar novellen även fast han inte är med, du skriver sjukt bra :)

2011-03-08 @ 23:13:29
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Nada

Mera Taylor  skulle va kul om det var Logan som var i huset

2011-03-09 @ 14:59:54
URL: http://Mileytwilightlover.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

MERMERMERMER ! :D

2011-03-09 @ 17:14:02
Postat av: hanna

det är logan i hennes rum som snokar runt och då blir leah jättesuuuur!

2011-03-09 @ 18:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0