Remember Me - Kapitel 38

Jag kunde inte låta bli att le för mig själv när han sa så. Men jag ville ändå ha allt bekräftat så jag frågade;
- Hur tittar du på mig?
- Alltså, nä .. Men släpp det ..

Jaha, vadå släpp det? Tänkte jag, men sa inget mer efteråt. Vi började snabbt röra på oss och gick längre och längre ner för stranden. När vi kommit så pass långt att vi inte orkade gå mer, satte vi oss ner och kollade ut mot vattnet. Det hade redan börjat skymma och solnedgången var så vacker.
Medan vi satt där tog Logan min hand och flätade in den i sin och sedan tog han ett djupt andetag.

- Leah ..
- Mh?

Han vart tyst igen och tog ännu ett djupt andetag.

- Vill du typ .. Bli min flickvän?



Omg, omg, omg, omg. Frågade han just det där? Omg. Hela min mage vreds och jag blev helt varm i kroppen. Det kändes verkligen som att jag väntat hela mitt liv på att han skulle fråga just den här frågan, även fast det verkligen inte var så. Jag satt ett tag och tänkte, jag ville inte att han skulle tro att det var helt självklart att jag ville bli hans flickvän. Till slut tittade jag djupt in i hans ögon och log. Logan rörde inte en min, men kollade nästan djupare in i mina ögon. Jag la min ena hand runt hans nacke och sedan närmade jag mitt ansikte hans, slöt mina ögon och kysste honom. Han besvara kyssen och sedan log vi mot varandra.

- Hoppas det besvarade din fråga. Sa jag och log.

Logan svarade inte utan gav mig ännu en kyss.

- Då är det du och jag. Sa Logan och ställde sig upp.

Han tog min hand och drog upp mig, sedan började vi röra oss hemåt. En halvtimme senare stod vi utanför min dörr och sa hejdå till varandra. Sedan gick jag in och stängde dörren långsamt bakom mig. Jag slängde av mig mina rosa ballerinaskor och bytte till ett par mysiga tofflor och så smög jag försiktigt in på mitt rum. Jag slog en snabb blick på klockan, den var redan 10 på kvällen. Det var ändå inte så sent, ska sova först om en timme eftersom att det är skola imorgon.

Med min Macbook Pro i knät satte jag mig i sängen och loggade snabbt in på Facebook. Jag kollade händelserna, sa grattis till de som fyllde år och scrollade igenom första sidan. Plötsligt ser jag att jag fått en förhållande förfrågan av Logan. Han var allt snabb! Tänkte jag innan jag accepterade den och gjorde vårt förhållande officiellt. Bara några sekunder senare hade jag redan fått över 10 kommentarer och gillningar.

Jag stängde snabbt ner Facebook och även datorn när jag bestämde mig för att ta bort mitt smink, borsta tänderna och förbereda mig för morgondagen. När jag var klar somnade jag snabbt och vaknade sedan nästa morgon av att min iPhone ringde. Jag kollade på displayen, Logan.

- Hallå? Svarade jag nyvaket.
- Oj, väckte jag dig?
- Dah, ja?
- Det var nog rätt bra eftersom att vi började skolan för 1 timme sen..

Paniken ryckte ut och jag kollade snabbt på klockan. Den var redan halv 10. Fasen! Jag la på luren innan Logan hann säga något mer och slängde iPhonen hastigt på sängen. Med ett ryck sprang jag in i badrummet och satte upp mitt blonda hår i en tofs och sminkade mig lite lätt. Jag drog på mig mina kläder jag lagt fram igår och sedan sprang jag ut till hallen, jag satte på mig mina svarta Converse precis när jag kom på att jag glömt frukosten. Snabbt sprang jag in i köket och tog tag i ett grönt äpple. Sedan bar det av till skolan. Varför ska detta ALLTID hända mig?! Tänkte jag när jag hoppade på min cykel och cyklade iväg till skolan.

Cirka 10 minuter senare möttes jag av Paige och Logan utanför skolan. De båda stod och fnissade och pekade på mig när jag kom cyklandes.

- Men vad är det?! Frågade jag surt och de båda slutade skratta.

Paige och Logan kollade på varandra och sedan började de fnissa lika hysteriskt igen.

- Hahaha. Din tröja är ut och in! Sa Paige och började skratta på riktigt nu.
- Va nej? Sa jag och kollade ner på min tröja när jag insåg att den faktiskt var ut och in.

Jag tog tag i Paige arm och drog in henne på en av toaletterna så jag kunde fixa tröjan. När vi kom ut stod Logan där och log.

- Du var fin med tröjan ut och in också. Sa han och log.

SENARE SAMMA DAG (Skolans slut) -
Jag satt nu på min sista lektion, vilket var matte. Som tur var, var det bara 15 minuter kvar av denna tråkiga lektion. Till vänster om mig satt Paige och kladdade i hennes mattebok och till höger om mig satt Logan. Han verkade vara rätt inne i sin mattebok och plugga flitigt. Jag själv var väl ungefär lika inne i matteboken som Paige, vilket betyder att det gick riktigt dåligt. Matte är inte riktigt mitt ämne om man säger så. Plötsligt petade Logan på min arm. Jag kollade upp på honom och såg att höll fram en liten lapp, jag tog tag i den och vecklade ut den.



Stod det på lappen. Jag tittade upp på honom igen, nickade och log till honom. Logan tittade ner i matteboken igen och jag kunde se på honom att han log stort för sig själv. Jättegullig var han.

Klockan ringde och alla i salen ställde sig upp och rusade ut till sina skåp för att sedan ta sig hemåt. Även jag, Paige och Logan gjorde det. Jag plockade ur mina saker från skåpet och la det i min väska, sedan gick jag vidare till Logan som redan var ute ur skolan. Jag hittade honom tillsammans med Tyler på en bänk. Logan ställde sig upp såfort han såg mig och kom fram och gav mig en varm kram.

- Så, vad ska vi göra? Frågade jag när vi släppt taget om varandra.
- Hmm. Är du sugen på glass?
- Du verkar kunna läsa mina tankar! Sa jag och gav honom en snabb kyss.

Vi gick till våra cyklar och hoppade snabbt upp, sedan cyklade vi ner till centrum. Vi gick in på närmaste glassbar och satte oss där med varsin glass.

- Kan inte jag få smaka lite på din glass? Frågade plötsligt Logan.

Jag nickade och sträckte mig försiktigt över bordet så jag skulle kunna nå honom. Och när han inte var beredd tryckte jag upp glassen i hans ansikte så hela han blev kladdig med glass. Jag kunde inte låta bli att börja skratta av att han såg så rolig ut.

- Men vad gör du?! Sa han rätt högt vilket slutade med att alla kollade på oss.

Plötsligt ställde sig Logan upp och gick med tunga steg mot mig. Jag fattade redan då att han skulle göra samma sak mot mig, så jag ställde mig upp och sprang snabbt som attan ut från glassbaren. Och efter mig kom Logan. Efter ett tag orkade jag inte springa längre, så jag slängde mig ner på närmaste gräsmatta. Dock skulle jag inte gjort det eftersom att Logan kom med sin glass och tryckte upp den i mitt ansikte så jag blev lika kladdig, nästan kladdigare.

- Där fick du allt!! Sa Logan när han satt sig på min mage så jag nästan inte kunde andas.
- Okejokej! Flytta på dig nu snälla!

Men innan jag visste ordet av kysste han mig. Jag besvarade den snabbt och alla tankar försvann, det vara bara han och jag nu.

Naw. Det var ju för gulligt. Hihi!

Hm vad ska hände nu då? GE MIG FÖRSLAG! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

taylor försöker förstöra men det ska fortfarande vara leah o logan :)

2011-03-06 @ 20:16:43
Postat av: Anonym

taylor ska göra ALLT för att få leah, och det ska bli leah och taylor i slutet! :)



I <3 YOUR BLOG

2011-03-06 @ 20:20:09
Postat av: tessie

taylor ska dö (hahaha) sen ska dom fortsätta vara tillsammans hahaha

2011-03-06 @ 21:08:43
Postat av: Anonym

kanske att logan och leah fortsätter att lära känna varandra bättre och bättre, det går en lång tid och taylor hör inte av sig, sedan efter lång tid får logan på nått sätt reda på att dem kysstes i sverige och allt blir pannkaka!? ;o



Lycka till med skrivandet :3

2011-03-06 @ 21:39:19
Postat av: Anonym

Ett missförstånd leder till att Logan blir gripen (typ att de glömde betala för glassen). :D

2011-03-06 @ 21:39:35
Postat av: Karoline

Först vill jag skriva att kommentaren av "Tessie" var hämsk

Sen vill jag skriva att du skriver jätte bra! :D Men det här blir ju som en blkogg om Logan och Leah XD och de är ju jätta söta tillsammans XD jag vill at dom ska vara tsm men jag vill läsa massa om Taylor :p haha

2011-03-06 @ 21:44:12
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: A

Detta är ju en novellblogg om Taylor Lautner, så det Borde sluta med Leah <3 Taylor, eller?

2011-03-06 @ 22:11:00
Postat av: hanna

taylor blir ihop med en annan snyggare tjej och sen blir leah svartsjuk och gör slut med logan och så slutar det med tay och leah ? :))

2011-03-06 @ 22:21:51
Postat av: denise

jätte bra blogg! <3

men ska det inte handla om taylor och leah? :)

lycka till med skrivningen ;)

2011-03-06 @ 22:34:46
URL: http://denisestonhamm.blogg.se/
Postat av: Bob

det verkar lite som om Logan kommer bli en sån där jobbig pojkvän, typ vill va med leah hela tiden och låter henne inte få vara med sina vänner och blir sur över ingenting och sånt typ.. då kanske leah slutar gilla logan och då kommer kanske Taylor in i bilden .. eller vad vet jag?



jättebra skrivet, verkligen! Fortsätt!!

2011-03-06 @ 22:38:26
URL: http://bobeeen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det hade varit kul om Logan inte alls är som Leah tror, han kanske är typ knarkare eller typ tjuv eller är otrogen eller något sådant, så förstör det ALLT så märker leah att Taylor är så mycket bättre och blablabla! :)

2011-03-06 @ 23:03:01
Postat av: Anonym

Det hade varit kul om Logan inte alls är som Leah tror, han kanske är typ knarkare eller typ tjuv eller är otrogen eller något sådant, så förstör det ALLT så märker leah att Taylor är så mycket bättre och blablabla! :)

2011-03-06 @ 23:03:01
Postat av: josefine

Aww vad gulligt :') det är nu Taylor kommer in i det hela och förstör allting xd haha nä jag vet inte, MEER Skitbra!

2011-03-06 @ 23:09:29
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: W I L M A

Typ att… Helt plötsligt så berättar taylor om det som hände i Vserige till Logan och då blir att pannkaka… :P eller jag vet inte! Din blogg äger BTW! MERA MERA MERA!

2011-03-07 @ 16:55:30
URL: http://ddooea.blogg.se/
Postat av: Nada

Taylor borde bli tillsammans med en annan tjej medans han fortfarande gillar Leah men han gillar den andra tjejen också eller något sånt

Jätte bra skrivet

2011-03-07 @ 18:57:13
URL: http://Mileytwilightlover.bloggplatsen.se
Postat av: hanna

skitbra förslag ! göööör sååå :D MEEEEEEEEEEEEEEEEEer snela? :)

2011-03-07 @ 21:32:03
Postat av: Whitney

Jag håller med hon som heter A :) Jag tycker att Taylor och Leah ska¨bli ihop jah menar det är ju en Taylor Lautner novell och jag har bestämmt mig att jag kommer sluta läsa den hära novellen snart eftersom allat handlar om Leah och Logan men jag kanske börjar läsa den igen om 2-5 månader igen men om det börjar och handlar om Leah och Taylor så fortsätter jag att läsa novellen om TAYLOR LAUTNER

2011-06-12 @ 19:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0