Remember Me - Kapitel 47

Leah, hej.

Jag stod bara helt tyst bredvid Taylor.

- Vi behöver nog prata.. Fortsatte Logan.
- Jag har ingenting att säga till dig.
- Men jag har saker att säga till dig!
- Nej.
- Vadå nej? Du bestämmer inte det!
- Emh, jag borde nog gå.. Avbröt Taylor och började backa.
- Nej stanna! Jag vände mig om mot Taylor och mimade "snälla". Han tog då ett steg tillbaka mot mig.

Logan tittade arg på Taylor och det kändes som att Logan kunde ge honom en rak höger vilken sekund som helst.

- Ja, Taylor, du borde nog gå. Du har ingenting med Leah att göra.
- Men för i helvete Logan! Du ska fan inte bry dig om vilka jag umgås med. Hejdå.

Jag gjorde armkrok med Taylor och vi började snabbt gå där ifrån, men plötsligt tog Logan tag i min arm och drog mig försiktigt mot sig och viskade;

- Du och jag ska ta ett snack om detta sen. Han kollade ilsket på mig och sedan gick han där ifrån..



- Vad handlade det där om? Frågade Taylor.
- Emh, alltså .. Vi har typ bråkat .. En hel del ..
- Vill du prata om det?

Jag skakade på huvudet och började gå lite fortare. Taylor som släppt min arm fick småspringa lite för att hänga med.

- Har du bråttom eller?

Jag stannade, slöt mina ögon och suckade tungt. Sedan öppnade jag ögonen igen och tittade på Taylor.

- Förlåt, han bara förstör ..

Jag kunde känna en tår sakta rinna ner för min kind och Taylor tittade förstående på mig. Han tog min hand och höll den halvhårt.

- Jag finns här, sa han och log.

Jag släppte hans hand och ställde mig mot honom. Jag sträckte ut mina armar och han omfamnade mig. Det kändes som att vi kramades i evigheter, fast det kanske bara var i några sekunder.

- Taylor, ikväll när jag ska till Bruno. Kan inte du snälla följa med mig? Känns lite smånervöst att gå dit ensam..

Taylor log till svars och sedan fortsatte vi gå nerför gatan.

TAYLOR'S PERSPEKTIV -
Det kändes så otroligt bra att ha Leah vid min sida nu. Det kändes även bra att Leah och Logan bråkar. Jag är en sådan dålig människa. Tänkte jag, och tittade på Leah igen. Jag kunde se att hon var ledsen, det kändes dock inte bra. Jag har ni bestämt mig för att finnas här för Leah, för nu verkar hon inte ha Logan längre.


Jag skruvade på vattnet i duschen och lät det bli varmt medan jag drog av mig mina kläder. Jag stod en stund framför spegeln innan jag gick in i duschen. Jag kunde inte sluta tänka på tåren som rann ner för Leah's kind efter att Logan kommit och varit så otroligt .. ja jag vet inte vad.

När jag duschat klart drog jag en handduk runt mig och gick ut till mitt rum, jag gick snabbt fram till min iPhone för att se om jag fått ett sms från Leah, och det hade jag fått. Jag öppnade det och läste.

"Bruno ville att jag skulle komma om en halvtimme, är det okej om jag kör förbi dig om en kvart?"

Jag svarade och skrev att det var okej. Jag plockade fram en svart långärmad tröja och ett par mörka jeans. Strax därefter fick jag ett sms från Leah.

"Jag står utanför nu, så du kan tralla ut!"

Snabbt drog jag på mig mina svarta Vans och min skinnjacka, sedan gick jag ut till Leah. Jag satte mig i bilen och hon gasade iväg.

LEAH'S PERSPEKTIV -
Vi kom fram till studion och stod nu utanför. Jag tittade osäkert på Taylor för att visa att jag var nervös.

- Kommer jag verkligen klara det? Tänk om jag gör bort mig. Tänk om min röst spricker, sa jag oroligt till Taylor som tittade på mig samtidigt som han höjde sina ögonbryn.
- Chilla, du är jätteduktig. Du kan detta!
- Tack Taylor, sa jag och gav honom en snabb kram.

Sakta öppnade jag den tunga dörren in till studion. Vi kom in till en liten kort korridor, där hängde det massor med bilder på olika kändisar, bl.a. Katy Perry, Kanye West, Michael Jackson, Bruno Mars, ja de flesta stora sångarna hängde där på väggen. Vi var nu framme vid en dörr. Jag knackade försiktigt på och bara några sekunder efteråt öppnades den, och i dörröppningen stod det en främmande man.

- Hej, du måste vara Leah! Jag är Scott Lanvin, sa han och skakade min hand.

Han visade oss in i rummet, och där inne på en stol satt Bruno.

- Tja Leah! Äntligen här, är du excited? Frågade han och ställde sig upp och gav mig en snabb kram.
- Hm, ah jo. Lite grann kanske ..

Han tittade allvarligt på mig och tog ett djupt andetag.

- Ta det helt lugnt, jag bits inte.

Vi båda började skratta och sedan satte vi oss ner framför inspelningsbordet. Bruno tog fram ett litet häfte till mig och visade mig delen jag skulle sjunga. Det var en helt vers, så det var en rätt lång bit. Musiken spelades upp och Bruno började sjunga på delen jag skulle sjunga, bara för att visa. När han tog första tonen nästan smälte jag, hans röst är så underbar.

Tillslut lärde jag mig texten och det var dags att gå in i det där båset och sjunga. Jag var fortfarande otroligt nervös och var rädd att rösten faktiskt skulle spricka, det var en hel del höga toner i just den delen jag skulle sjunga. Men när det var dags gick det så himla bra, jag verkligen släppte loss och jag satte tonerna till och med på första försöket.

- Wow, det där var underbart! Sa Bruno när jag kom ut ur båset, och gjorde en high five med mig.

Vi satt och pratade ett tag och sedan var det dags för mig och Taylor att dra oss där ifrån. När vi stod utanför och var påväg att hoppa in i bilen frågade Taylor mig;

- Ska vi åka och ta en milkshake eller något?
- Ja, det var verkligen länge sen!

Vi kom fram till milkshake baren, vi gick in och satte oss vid ett av borden.

- Jag går och köper milkshake, vad vill du ha? Frågade jag Taylor.
- Hmm, jag tar en choklad.

Jag nickade och ställde mig upp för att gå till kassan. Men han hejdade mig snabbt.

- Leah, här, sa han och höll fram pengar.
- Nej, men jag betalar.
- Nej. Här.
- Taylor, låt mig betala.
- Men jag vill betala!
- Jaha? Det vill jag också.
- Men det var min idé, jag betalar den här gången Leah.

Jag suckade och tog pengarna som Taylor höll fram till mig och gick fram till kassan. Jag beställde en chokladshake och en jordgubbsshake. Dock betalade jag inte med Taylor's pengar. Jag gick tillbaka till Taylor och satte ner shaksen på bordet, även jag satte mig ner på stolen mittemot Taylor.

- Här, sa jag och räckte fram hans pengar.
- Leah, seriöst. Ta dom själv, du ska inte behöva betala.
- Men jag ville.

Jag la ner pengarna på bordet bara några centimeter från Taylor's hand.

- Okej, bara för att du inte ska bli arg på mig, sa han och suckade sedan började han skratta lite tyst för sig själv.

Vi satt tysta ett tag och sörplade is oss våra milkshakes, men Taylor avbröt plötsligt tystnaden.

- Detta kanske låter helkonstigt men, jag är faktiskt glad att du ramlade och skrapade upp händerna den där dagen, sa Taylor genant.

Aw, vad säger Taylor mer nu då?

Detta är allt jag hinner med ikväll, nu måste jag sova. Ska upp tidigt imorgon! (:

Btw, detta kapitlet var lite knasigt fomulerat och så, men jag har jättedålig fantasi, så ni får jättegärna komma med idéer! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra! men kan det inte hända något extremt med taylor? att han typ gör något som skadar leah

2011-03-20 @ 07:34:35
Postat av: Anonym

asuuum! jag tycker inte dom ska bli tillsammans än vartfall, och hmm kan det inte hända något mellan logan och taylor, alltså att typ logan slår ner taylor och sånt ?

2011-03-20 @ 12:29:54
Postat av: Anonym

braaaa! meeeeeer!

2011-03-20 @ 12:30:04
Postat av: josefine

Aww leah måste ju hålla med om det där sista !

meeet helt awesome ! :D

2011-03-20 @ 14:30:43
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Abbie

AWESOME!! MER! MER! MER! :D

2011-03-21 @ 10:44:04
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Olivia

när kommer nästa uppdate ? jag började läsa det förra veckan och läste allt från kapitel ett och det är skit braaaaa :D =P

2011-03-21 @ 19:45:46
Postat av: Anonym

Tänk på meningsbyggnaden! Men vi vill ha mer! :)

2011-03-21 @ 21:52:47
Postat av: Anonym

mer!!!!!!!!!!! du är så duktig på att skriva! :)

2011-03-22 @ 16:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0