Remember Me - Kapitel 75

- Vem är det? frågade jag.
- Logan.. Vänta! Logan?!
- Så du och Logan har blivit vänner?
- Inte alls.. sa han och räckte fram telefonen till mig.

"Så, jag hörde att du ska bort i 6 månader, ha en härlig resa.. Utan Leah.. ;)" stod det i smset han hade skickat.

- Att han aldrig ger sig, han är så töntig. sa jag och gav tillbaka telefonen till Taylor.
- Lova mig att du inte får ihop det med Logan, okej Leah?

Jag tittade på Taylor och rynkade pannan.

- Sluta larva dig.
- Lova mig Leah!
- Jag lovar. sa jag och gav honom en kyss.



Dagarna gick snabbt förbi, och måndagen då Taylor skulle ge sig av kom nästan springandeas emot en. Jag och Taylor hade varit med varandra konstant under veckan, men vi var fortfarande inte redo att tas ifrån varandra.

- När åker vi? frågade jag Taylor som satt i min säng.
- Om 10 minuter, känner du dig redo?
- Om jag känner mig redo? Redo finns nog inte i detta läge.
- Jag vet.. Verkligen inte..

Han ställde sig upp och gick sakta fram till mig som stod lutad mot väggen mittemot sängen. Han satte sina händer mot båda mina kinder och närmade sakta sitt ansikte mot mitt, han stannade när båda våra näsor snuddades.

- Vi hör av oss varje dag, Leah. Varje dag. viskade han.
- Varje dag. svarade jag och gav honom en lätt kyss på munnen.

Taylor gav mig ännu en kyss på munnen, kyssen gick över till hångel och där stod vi. Jag satte min ena hand i Taylor's nacke, och den anda greppade jag tag i håret på honom. Plötsligt vart vi avbrutna av att pappa kom in i rummet.

- Oj.. Emh.. Ni måste nog åka nu.. sa han snabbt och gick sin väg.

Taylor och jag tittade på varandra och sedan började vi skratta. Jag gick fram till mitt skrivbord och plockade upp bilnycklar, solglasögon och min iPhone. Sedan gick jag fram till Taylor och hjälpte honom ner med sina väskor. När vi kom ner stod mamma och pappa vid ytterdörren och väntade fint på oss. De log när vi kom ner, pappa kom fram till mig och tog Taylor's väska som jag höll i handen. Han gick sedan ut till bilen och la ner den i bakluckan.

- Du får ha det så bra nu Taylor. sa mamma när vi stod i hallen och drog på oss våra skor. - Jag lovar dig att Leah kommer sakna dig jättemycket.

Jag tittade på Taylor som tittade på mig och log. Han kramade mamma hej då och sedan gick vi hand i hand ut till bilen.

- Var rädd om dig Taylor, vi kommer sakna dig allihopa.

Taylor gav även pappa en kram, och hoppade in i bilen. Vi körde raka vägen till LAX. När vi kom in på flygplatsen mötte vi hela Breaking Dawn crewet där, bland annat Kristen Stewart och Robert Pattinson (som jag alltid velat träffa). Taylor presenterade mig för allihopa och de hälsade alla på mig. De var trevligare än jag hade förväntat mig.

- Okej, vi har en timmes dötid nu, Taylor. sa Robert.

Vi gick direkt till Starbucks där vi tog ett bord för fyra och satte oss ner med var sin Kaffe Latte. Jag satt bredvid Taylor. Robert och Kristen satt mittemot oss.

- Du har aldrig berättat om Leah? frågade Robert Taylor.
- Det har inte varit vi så länge.
- Hur träffades ni då? det var nu Kristen som frågade.
- Vi har varit grannar i ett par år, så ja.
- Hur har det varit att bo granne med en världsstjärna? Robert tittade på mig och skrattade.
- Att han är känd har jag aldrig brytt mig om. Dock har jag alltid varit kär i Taylor, hehe. jag kände hur mina kinder hettade till och jag blev generad.

Taylor tittade förvånat på mig.

- Alltid? frågade han.
- Inte bokstavligt, men sen du flyttade till vår gata. Typ.
- Varför har du aldrig gjort något?

Jag hörde på Taylor hur seriös han var. Det kändes dumt på något sätt att jag just sa det jag sa.

- Du är känd, varför skulle du velat ha en tjej som mig? Det undrar jag nästan fortfarande.
- Skojar du med mig eller? Det finns så många anledingar till varför jag vill ha dig. Du är..
- Jajaja! Get a room. skrattade Robert fram.

Timmen gick och det var dags för Taylor att gå på planet. Mitt hjärta sjönk längre och längre ner i mig för varje steg jag tog mot gaten. Det var dags att säga hej då. Vi skulle inte få träffas på 6 månader. Skulle vi verkligen hålla? Så många frågor sprang runt i mitt huvud, men jag hade inte svar till någon av dem.

Vi kom fram till gaten. Hela Taylor's crew satt där och väntade på honom. Taylor satte sina händer på min midja och drog mig tätt intill honom.

- Jag kommer sakna dig massor, Leah.
- Och jag dig.

Jag la mina händer runt Taylor's nacke och gav honom en kram, en stor och hård kram. Om jag hade kunnat hade jag stannat tiden och aldrig släppt taget om Taylor. Men det gick ju inte. Vi släppte taget och tittade på varandra igen.

- Varje dag. sa jag och försökte klämma fram ett leende.
- Varje dag. Jag älskar dig, Leah. Glöm inte det.
- Jag älskar dig.

Taylor gav mig en kyss. Jag besvarade den och sedan släppte vi taget om varandra. Han gick sakta ifrån mig till de andra för att gå in i planet. När han kom fram till insläppningen vände han sig om och gjorde ett hjärta med händerna.

- Hej då! ropade han samtidigt.

Jag sprang då fram till honom och slängde mig i hans famn. Jag kunde inte hålla inne mina tårar som rann ner för kinderna. Det kändes nu som att vi aldrig skulle träffas igen. Och det var en hemsk känsla.

- Hej då. sa jag när vi släppte taget.

Taylor gav mig en sista kyss och gick sedan på planet. Det var det sista jag såg av honom på 6 månader.

Ojdå. Sorgligt sorgligt.

Förlåt för JÄTTEDÅLIG uppdatering, men nu när det är sommar orkar man inte sista vid datorn hela tiden, dessutom har jag varit med mina vänner så mycket jag har kunnat nu innan jag lämnar dom inför gymnasiet. Så, förlåt än en gång.

Kommentarer
Postat av: emmaaa

GRYM! :DDD MEEEEEEER!

2011-06-12 @ 00:03:15
URL: http://emmagylesjo.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer

2011-06-12 @ 12:58:01
Postat av: Mickan

gud vad bra. men vad händer nu...

skriv mer!!!!!

2011-06-12 @ 17:35:30
Postat av: hanna

vill läsa meeeeeeer !!!!

du är jätte duktig!!! :D

2011-06-12 @ 21:56:18
URL: http://hannpann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0