Remember Me - Kapitel 14

Vi stod ett tag och funderade. Men vi hade ingen aning om vi skulle göra det eller inte. För dom kommer ju förstå att vi varit inne i huset, och vad jag förstår får man inte gå in i ett hus bara sådär. Det är ju inbrott.

Plötsligt började min telefon ringa, och vi båda hoppade till av rädsla. På displayen stod det Logan.

- Det är Logan..
- Men svara då!! Sa Paige allvarligt till mig.

Jag svarade, men rösten på andra sidan lät inte alls som Logan ..



Rösten var hes och harklade sig efter varje ord.

- Logan? Sa jag oroligt.
- Leah .. Sa han och jag hörde hur han hade gråten i halsen.
- Var är du? Seriöst!

Han vart tyst och harklade sig.

- Jag orkar inte .. Sa han.
- Logan, sluta! Var är du?!
- Jag orkar inte, jag ville bara ringa och säga ..

Han tystnade igen och snyftade. Jag förstod att detta inte betydde någonting bra.

- Säga vadå?! Sa jag oroligt.

Jag kollade allvarligt på Paige och jag såg på henne hur tårarna försökte pressa sig ur hennes ögon.

- Jag ville bara säga hejdå. Du betyder så jävla mycket för mig.
- Logan! Slu.. Var allt jag hann säga innan han la på luren.
- Vafan! Han la på luren i örat på mig!! Sa jag ilsket till Paige.
- Men vad sa han då?!

Hon kollade på mig med sorgsna stora ögon. Och precis när jag skulle berätta stoppades jag av klumpen i halsen. Jag skakade bara på huvudet, och tårarna i Paige ögon kunde inte hålla sig längre, de bara forsade ut ur hennes ögon.

- Vi måste ut här ifrån.. Sa jag och tog tag i Paige's arm och drog ut henne från huset.

Det var redan mörkt ute och jag hoppade snabbt upp på min cykel med Paige på pakethållaren.

- Men seriöst, vad sa han?! Sa Paige allvarligt till mig.
- Han sa hejdå..

Jag fick inte ut något mer.

LOGAN'S PERSPEKTIV -
Jag orkade inte mer, mitt liv var piss. Mamma hade lämnat mig och min familj, pappa hade blivit alkis, och Eric .. Jag fick snabbt en klump i halsen när jag började tänka på allting. Dessutom hatar Leah mig. Hon måste tro att jag är världens pucko. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till.

När pappa lämnat huset och stuckit iväg till sina kompisar för att supa sig full på någon krog i stan sprang jag ut från huset. Jag sprang så långt bort jag kunde, jag slutade inte springa förens jag kom fram till den stora skogen. Då kom minnena fram.

Jag och pappa gick alltid hit med mamma och Eric när jag var mindre. Vi plockade ofta svamp och hade mysiga picnics. Men plötsligt förändrades allt. Mamma och pappa började bråka allt mer, tillslut bara stack mamma. Ingen vet var hon tog vägen. Det gjorde pappa galen och framför allt ledsen, för att dölja smärtan började han dricka, det blev bara mer och mer för varje dag som gick och plötsligt blev han beroende. Han vart verkligen inte sig själv. Han började träffa det skummaste typerna och en kväll kom de hem till oss..

Jag orkade inte tänka mer, jag blev bara allt mer ledsen och jag tårarna forsade ner för mina kinder.
- Fan. Fan ta allt. Fan ta livet. Sa jag högt i den ekande skogen.

Jag började gå och efter ett tag kom jag och tänka på Leah. Jag plockade upp min mobiltelefon och ringde henne. Hon svarade inte så jag ringde ett par gånger till. Jag måste få tag på henne! Tänkte jag. Efter nio gånger gav jag upp. Det var inte lönt att försöka mer, förmodligen ignorerar hon mig något brutalt och tycker jag är en stor och ful stalker som inte kan få nog av henne.

Jag fortsatte gå och jag höjde farten lite grann, jag ville så långt bort från det här helvetet som möjligt.

När det började skymma ringde plötsligt min mobil. Det var Paige. Jag orkade dock inte svara det här gången. Nu är det hennes tur att undra.. Tänkte jag och la ner mobilen i fickan igen. Plötsligt ringde det igen, jag höll kvar vid min åsikt och lät det ringa. Efter ungefär 10 minuter ringde det igen, den här gången plockade jag upp telefonen. Men precis när jag skulle svara slutade det ringa. Jag missade att ta det.

Ju längre jag gick desto närmre kom jag korsningen utanför vårt område. Plötsligt fick jag en idé. Så jag ringde Leah, förhoppningsvis skulle hon svara den här gången.

- Hallå?! Svarade Leah oroligt.
- Hej .. Sa jag och lät inte alls som jag brukar.

- Logan?
- Leah ..
- Var är du? Seriöst! Jag kunde höra på henne att hon faktiskt var riktigt orolig över mig.

Jag tystnade och tänkte.

- Jag orkar inte .. Sa jag snabbt. .
- Logan, sluta! Var är du?!
- Jag orkar inte, jag ville bara ringa och säga ..

Jag tystnade och snyftade till, i samma veva torkade jag snabbt bort mina tårar.

- Säga vadå?!
- Jag ville bara säga hejdå. Du betyder så jävla mycket för mig. Sa jag till Leah.
- Logan! Slu..

Jag la på luren innan Leah hann säga klart sin mening. Plötsligt kom jag fram till korsningen. Nu gällde det. Nu skulle jag äntligen slippa all smärta, all svek och framför allt, jag skulle slippa pappa..

Jag fortsatte gå och jag stannade vid väggrenen. Bilarna som körde förbi tutade, jag antog att det betydde att jag skulle gå där ifrån, men jag gav mig inte. Jag inväntade rätt tillfälle.

- NU! Sa jag högt och spring ut precis framför bilen..

Ojojoj. Vad gör Logan?!

KOMMENTERA OM NI VILL HA MER!

Uppdate; det börjar bli lite dåligt med kommentarer. Om ni kommenterar bra på detta inlägg, får ni kanske något extra inlägg imorgon hihi :D

Kommentarer
Postat av: Linnea

Mermermer NUU!!!!!;D

2011-01-31 @ 22:28:22
Postat av: Laura

OMG! NOOO! GUUD, MEEER :D

2011-01-31 @ 22:37:07
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER VAFAN! LOGAN FÅR INTE TA SJÅLVMORD JAG DÖR

2011-01-31 @ 22:43:09
Postat av: bea

2011-02-01 @ 09:56:34
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: bea

skriv annars är vår friendship over for ever

2011-02-01 @ 09:57:10
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: bea

Det var otroligt bra, skriv mera

2011-02-01 @ 09:57:49
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra! :)

2011-02-01 @ 10:15:14
Postat av: Amanda

NEEEEEEEEEJ, han får inte dööö!!!!!! :(

2011-02-01 @ 13:22:00
Postat av: Sannalitens.blogg.se

Svar: Okej :) Hur mår du då? :)

2011-02-01 @ 13:42:34
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer :)

2011-02-01 @ 14:27:39
Postat av: Jeanette

vi vill ha mer'!

2011-02-01 @ 14:51:23
Postat av: Nea

haha, hej. Eh jag ska ta bort bieberheaven.blogg.se och bara ha belibersonly.blogg.se så om du fortfarande är med på länkbyte så länka belibersonly.blogg.se :) jag kommer länka din blogg också då!



MvH Linnea

2011-02-01 @ 15:49:28
URL: http://belibersonly.blogg.se/
Postat av: Natalia

Fy vad hemskt..... Jag började gråta :'((

2011-02-01 @ 15:53:42
Postat av: Abbie

MER!<3



Du är bara för BÄST på att skriva! :D :)



Kram!

2011-02-01 @ 16:02:36
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: sofie

mer :DDD så bra :D

2011-02-01 @ 17:07:08
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Anonym

neeeeeeeeeej. logan verkar ju så söt, han får inte dö. vad håller han på med?!

2011-02-01 @ 18:04:08
Postat av: Anonym

bajsbajsbajs, mermemrmermememrmrmememmrrmmeremrmmre MER! :D

2011-02-01 @ 18:04:26
Postat av: sara

bra! ;DDD du är grryyym!!

2011-02-04 @ 17:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0