Remember Me - Kapitel 7

Nästa morgon vaknade jag ungefär vid 10, precis som igår. Jag gick upp, tog på mig min morgonrock, gick ut till köket och tog mig en kopp té. Strax därefter plingade det på ytterdörren. Jag gick och öppnade och möttes av en budbärare.
- Jag har paket till Leah Anderson.
- Ja det är jag .. Svarade jag.



- Då får du skriva under här och här. Sa han och gav mig en penna.

Jag skrev min signatur där han hänvisade mig att skriva och sedan fick jag ta emot paketet. Jag gick in till köket igen, satte paketet på köksbordet och sedan gick jag för att hämta en kniv så jag kunde öppna paketet. Jag ställde mig sedan vid bordet, satte ner kniven i paketet och försökte öppna det. Tillslut fick jag upp det. I det låg det ett kuvert och ett litet fyrkantigt paket och massa bubbelplast. Jag plockade upp det lilla paketet först och öppnade det. Det var Oskar Linnros senaste skiva. Åh! Jaa, äntligen får jag den! Tänkte jag, jag hade längtat efter att få den jättelänge eftersom att skivan inte går att köpa här i USA. Jag la skivan på bordet och sedan plockade jag upp kuvertet, jag öppnade det och i det låg det ett brev.

"Hej lillsyrran! Du har längtat länge efter det här, så jag tänkte att det kunde vara en bra tidig födelsedagspresent. Om du kollar baksidan av detta brev så kommer du få ännu en överraskning!"


Jag vände snabbt på pappret och hittade en biljett. Och på den stod det Oskar Linnros, Globen, Stockholm. Omg, han kan inte mena allvar. Tänkte jag och jag kände hur en tår föll ner på min kind. Jag vände på pappret igen och fortsatte läsa.

"Jag antar att du sett din biljett nu.
Du ska få åka ner till Stockholm den 24 mars. Gå på konserten den 25e och sedan ha en heldag med mig på lördagen och du åker hem den 27e. Perfekt!
Juste, för att få en liten extra present så ska du få gå på konserten med Malin, du kommer ihåg henne va?

Ha det bra, saknar dig Leah!"


Jag sprang snabbt in på mamma och pappas rum och hittade mamma liggande i sängen och läsa.

- Mamma! Kolla vad jag fick! Mitt liv är komplett nu!
- Jag trodde väl du skulle bli glad. Sa hon och skrattade.
- Ring till Sam och tacka nu, så är allt klart! Tillade hon.

Jag skulle självklart ringa till Sam, men först ville jag berätta detta för Paige. Så jag hämtade min mobil och letade upp Paige i kontaktlistan och ringde henne.

- Hello?
- Paige! Jag ska få gå på Oskar Linnros konsert!!! Halv skrek jag till henne.
- Va? Vem är det? Frågade hon.
- Men, du vet han svenska killen som jag alltid lyssnar på?!
- Hmm, låt mig tänka .. Nää, jag har ingen aning, haha. Sa hon och började skratta.

Vi la på och jag gick och satte mig vid datorn. Jag skrev på min facebookstatus och sedan bloggade jag lite grann på min blogg som jag nästan aldrig uppdaterar. Och sedan ringde jag till Sam, jag tackade för biljetten och han berättade lite om vad som händer i hans vardag.

Plötsligt surrar min mobil till. Sms från Taylor. Av någon konstig anledning vart jag chockad över att han faktiskt skrev till mig. Jag öppnade smset och läste.

"Hej det är Taylor. Förlåt för att jag inte hörde av mig, men jag var inte hemma, och där låg mobilen. Hoppas du inte blev allt för ledsen.
Kram"


Jag läste igenom smset flera gånger om och kunde inte riktigt förstå att det var från Taylor. Till slut svarade jag på smset;

"Hejsan, nej det är lugnt. Blev liite oroligt att du dissade mig dock. Hehe .."

Det gick ett långt tag innan jag fick ett svar tillbaka. Så jag bestämde mig för att som vanligt ta en eftermiddags joggingtur. Joggingturen gick på ungefär 45 minuter och när jag kom hem kollade jag min mobil. Taylor hade svarat ..

Vad tror ni han skriver i smset?

Och tack för alla fina och peppande kommentarer jag fick på förra kapitlet. Ni får jättejättejättegärna fortsätta skriva såå!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Taylor Lautner Fan NR1!

superduper! mer nu! :D

2011-01-23 @ 18:40:27
Postat av: Abbie

Omg, kan inte vänta på fortsättningen!!



Kram!

2011-01-23 @ 19:52:49
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: L

HELT SJUKLIGT AWESOME! MERMERMER

2011-01-23 @ 20:48:53
Postat av: Laura

iiiiih! meer :D

2011-01-23 @ 21:20:32
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Elin - TwilightFanFic/TheThirdWife

Jätte bra! Skriv mera snart :)

2011-01-23 @ 23:03:20
URL: http://thethirdwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0