Remember Me - Kapitel 3

Hela kvällen gick till att plugga. Jättetråkigt, ja. Men det var nödvändigt. När jag gick och la mig i sängen skrev jag ner dagen i min dagbok. Sedan släckte jag lampan och somnade riktigt gott.



Nästa morgon fick jag skynda mig upp när jag kollade på klockan och såg att den var halv 8. Jag började skolan halv 9 på torsdagar och det tar ungefär 20 minuter att gå till skolan. Hur skulle jag hinna allt på bara en halvtimme ?

Jag hoppade upp ur sängen och sprang till köket och tog ett grönt äpple som jag kunde äta på väg till skolan. Sedan sprang jag tillbaka in i mitt rum, tog fram ett par jeans och en vit t-shirt. Jag sminkade mig lite snabbt också och sedan var det dags att gå till skolan.

Bara pga detta kände jag mig jätteful. Jag hade inga bra kläder och mitt smink var jättekladdigt. Jag hoppades verkligen inte att Taylor skulle se mig. Jag gick till hallen och satte på mig mina svarta Converse och sedan bar jag mig av till skolan. Jag kom allt närmare Taylor's hus och jag verkligen hoppades att han inte skulle komma ut eller något liknande.

Men när jag går förbi, vem tror ni inte kommer ut genom dörren? Jo, Taylor. Han var påklädd och klar, verkade som att han skulle någonstans.

Jag kollade åt ett annat håll för då kanske han inte skulle fatta att det var jag. Men i samma veva sa han hej till mig.

- Hej! Ropade Taylor till mig när han kommit ut genom ytterdörren.
- Heej.. Sa jag och fortsatte gå.
- Hur är det med händerna?

Jag blev såklart tvungen att stanna, för jag kunde ju inte bara ignorera honom och gå.

- Emh, jo. Det är väl inte bättre direkt. Jag måste fortfarande ha plåster och det svider lite. Men annars är det bra, tack.

Han kollade på mig och log, sedan nickade han åt sin svarta BMW.

- Jag måste dra mig nu, vi hörs! Sa han och vände sedan på klacken.

Puh. Tänkte jag och gick sedan vidare för att inte komma allt försent till skolan. Vi började om 5 minuter, och det var cirka 15 minuter kvar av att gå till skolan. Inte bra. Inte bra. Tänkte jag.

Jag började springa och eftersom att det var otroligt varmt ute, blev jag aningens svettig. Så mitt hår såg antagligen väldigt fult ut.

Tillslut kom jag fram till skolan och där möttes jag av Paige. Det var rast, så det var rätt skönt att jag slapp komma in på en lektion som redan startat.

- Hej! Du ser hemsk ut, vad har hänt med dig? Var det välkomnande jag fick av Paige när jag kom till skolan.

Jag började skratta åt det Paige sa, men precis när jag skulle svara henne ringde klockan in.

- Vart ska vi vara? Frågade jag Paige.
- Vi har NO, så ah, vi ska till NO salen.

Jag hatade NO och var verkligen inte taggad på att börja denna dåliga dag med något ännu sämre.

Detta var det enda jag hann med nu ikväll. Det var inget spännande och såå. Men jag fortsätter imorgon!
GLÖM INTE KOMMENTERA!!!

Kommentarer
Postat av: Natalia

Linnea det måste ju bli lite mer spännande :DD

2011-01-14 @ 08:58:07
Postat av: Anonym

jättebra! :D

2011-01-14 @ 10:37:29
Postat av: @ Heddez

Fin blogg, snygg kille ;D haha.

2011-01-14 @ 21:33:39
URL: http://heddez.blogg.se/
Postat av: Astrid H.

sjukt vad han är snygg

2011-01-14 @ 23:01:39
URL: http://oneofthekind.blogg.se/
Postat av: Emma:]

Asså den är vell TEIIP bra??

Men de blir tråkigt när du skriver kommentera hur mycket som helst!!!

2011-01-15 @ 12:37:48
URL: http://har ingen blogg.
Postat av: Emma:]

En blogg som äe bra är bieberstorys.blogg.se!!

så gå in o kolla på den ;)

2011-01-15 @ 12:40:59
URL: http://har ingen blogg.
Postat av: Anonym

men sluta klaga på hennes blogg och stoppa upp bieberstorys i röven. jag tkr din blogg är sjukt bra och det kommer nog bli spännande snart ;) du gör dett sjukt bra jobb tjejen! :D

2011-01-15 @ 17:03:08
Postat av: Anonym

Förlåt emma, men bieberstory.blogg.se suger... och hur kan det bli tråkigt att hon vill ha kommentarer? Hon vill ju liksom få tips. Det är kommentarerna som gör att men blir mer taggad..

2011-01-15 @ 18:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0