Remember Me - Kapitel 2

Jag kunde dock inte ge honom min hand. Jag tog emot med båda händerna i fallet så båda två var uppskrapade och blodiga. 

- Jag tror det blir svårt. Sa jag och visade honom mina händer.
- Oj, men följ med mig in ska jag tvätta av dom.

Bara av att höra honom säga de orden gjorde mig att smälta. Jag skulle få följa med honom in, i hans hus!



Taylor ställde sig upp igen och kollade ner på mig. Jag blev tvungen att sätta ner mina såriga händer i marken igen för att kunna ta mig upp. Visste, det gjorde ont, men jag försökte att inte visa smärtan. När jag kommit upp på fötter igen följde jag efter Taylor in i hans vita hus. Han öppnade dörren och ställde sig i dörröppningen. Han gjorde en gest med handen för att visa att jag var välkommen in.

Hans hus var inte alls vad jag hade föreställt mig. Allt där inne var svart och vit. Även blommorna var vita eller svarta. Det verkade som att de hade haft en privat designer för att designa huset. Taylor visade mig in på deras stora toalett och han bad sätta mig på en pall som stod där.

- Jag ska bara hämta plåster. Vänta här.

Jag satte mig på pallen och såg hur Taylor gick ut ur badrummet. Jag satt och väntade på att han skulle komma tillbaka medans jag kollade runt i det lyxiga badrummet. Det var vitt golv, och väggarna var lite åt det bruna hållet. Det fanns en dusch och ett bubbelbad. Riktigt fint var det.

Taylor kom tillbaka in med plåster och såg att jag såg helt förundrad ut. Han log mot mig.

- Ni har det så fint här. Sa jag och log till honom.
- Haha, tack. Det är mammas förtjänst.

Han ställde dig vid handfatet och började spola vatten. När det vart lite ljummet bad han mig komma med mina händer. Jag la min hand i hans hand och han spolade den under det ljumna vattnet.

- Är det för varmt? Frågade han mig.
- Nej, det är perfekt.

Sedan tog han någon slags borste och började skrubba, det gjorde däremot hiskligt ont. Och jag kände hur tårarna försökte pressa sig ut ur mina ögon, även fast jag inte var ledsen. Sedan var det dags för andra handen. Jag kan säga att det också gjorde otroligt ont. När han tvättat klart båda händerna satte han ett Disney plåster på båda händerna.

- Detta var det enda vi hade .. Sa han och skrattade lite tyst.
- Haha, det är lugnt. Dom är söta.

Även fast jag inte ville gå ifrån Taylor nu när jag fått riktig kontakt med honom för första gången ville jag inte vara för på. Så jag tackade honom för hjälpen och gick med raska steg ut till hallen och ut genom dörren. Jag bodde bara några hus ifrån Taylor så det tog inte lång tid för mig att ta mig hem.

Tur i oturen var det jag hade där.

När jag kom hem sprang jag snabbt till mitt rum som låg på den nedre våningen och satte mig vid min dator. Jag loggade in på Skype och såg att Paige var inloggad. Allt jag kände att jag behövde göra var att få berätta om händelsen för någon som förstår. Så jag ringde Paige. Det tog ett tag innan hon svarade.

- Oh my god! Jag kom just från Taylor's hus! Kan du fatta? Sa jag till innan hon hann säga hallå.
- What? Skojar du? Vad hände?

Jag berättade hela händelsen. Och Paige tyckte på sätt och vis att det var lite töntigt, att vi inte kunde få kontakt på något annat sätt. Men hon var ändå glad för min skull. Eller inte för att jag ramla, hon var glad för det andra.

Vi fortsatte prata om annat och bestämde oss sedan för att gymma imorgon. Så jag tog fram min lila almanacka och skrev in "Gymma med Paige" på torsdagen. Vi la sedan på, för Paige skulle någonstans med sin bror.

Jag har också en bror. Men han är 25 år och har redan flyttat hemifrån och bosatt sig i Stockholm där han hittade sin kärlek. Så för tillfället kan man väl klassa mig som ensamt barn.

Klockan var bara fyra och jag var ensam hemma, och ingenting fanns det att göra. Visst, jag hade lite läxor att göra. Men dock ingen ork för det. Så jag fortsatte hålla mig vid datan, jag loggade in på Facebook och weheartit. Men det var rätt tråkigt efter ett tag. Det var fint väder så inne ville man ju inte sitta. Så jag gick till min garderob och plockade fram mina träningsshorts och en sport-bh. Jag satte på mig det och sedan gick jag ut till hallen och satte på mig mina träningsskor. Nu var det dags för en spring runda.

När jag kommit utanför dörren stängde jag den om mig och låste, sedan satte jag upp mitt långa blonda hår i en tofs bak på huvudet. Jag började jogga ner för gatan och eftersom att jag faktiskt har ganska bra kondition tog det rätt lång tid innan jag blev andfådd. Men det var väldigt varmt ute så jag började svettas rätt snabbt.

När jag kom ner på stranden stötte jag på min gamla kompis Logan, han var också ute och sprang. Så han frågade ifall vi skulle ta en liten tur tillsammans. Självklart ville jag det. Efter ett tag blev vi båda väldigt trötta så vi gick till en av kioskerna på stranden och köpte varsin glass. Vi satte oss på stranden tillsammans med glassarna och kollade ut på havet. Det glittrade fint av solen som lyste på.

När klockan blev runt fem kände jag att det var dags att dra mig hem igen. Behövde verkligen plugga. Skulle ha svenska prov imorgon, eftersom att jag inte pratade helt flytande svenska än behövde jag tyvärr ta lektioner. Så det var bara att sätta sig med svenska boken direkt när jag kom hem.

Jag gav Logan en svettig kram och sa att vi skulle höras sen och sedan sprang jag hem. Det började bli allt svalare ute vilket gjorde att det var allt skönare att springa. Men jag behövde ändå komma hem snabbt.

När jag väl var hemma hade klockan blivit ungefär 20 över 5. Så jag hoppade in i duschen och duschade av mig, sedan gick jag in på mitt rum och plockade fram svenska boken. Det var inte särskilt svårt, men jag kände ändå att jag behövde klara av provet perfekt.

Hela kvällen gick till att plugga. Jättetråkigt, ja. Men det var nödvändigt. När jag gick och la mig i sängen skrev jag ner dagen i min dagbok. Sedan släckte jag lampan och somnade riktigt gott.

Kapitel 2, what ya think? :)
KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: meeeeelia

awesomnes!

2011-01-13 @ 16:28:20
Postat av: Natalia

Nallielövit! ett tiiiiiiiiiiiiiill :)

2011-01-13 @ 16:33:04
Postat av: It's Emmi

Sv: Hihi, tack :D Såg du dem på hennes blogg?

2011-01-13 @ 17:27:30
URL: http://itsemmi.blogg.se/
Postat av: xheneta

den är asa bra men kan du också säga vad du tycker om min blogg

2011-01-23 @ 14:19:11
URL: http://jojofan.blogg.se/
Postat av: Abbie

bara en liten fråga, svenska prov i Usa?

2011-01-23 @ 19:24:44
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättebra <3

2011-01-30 @ 18:18:50
URL: http://soffeny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0