Remember Me - Kapitel 33

Vi tog tunnelbanan hem och sedan gick vi in på mitt rum. Jag satte mig ner på min säng, och Taylor satte sig ner bredvid mig. Jag la ner min ena hand på sängen mitt emellan mig och Taylor, och Taylor la sin hand på min rätt snabbt. Han kollade på mig och log. Sedan tog han ett djupt andetag.

- Jo, det är en sak jag har velat säga till dig ..


TAYLOR'S PERSPEKTIV
Jag kollade snabbt ner på Leah's hand som låg mellan oss två på sängen. Jag la min hand på hennes och kollade sedan på henne, och log. Jag kände mig både redo att berätta, men fortfarande inte redo alls. Jag tog ett djupt andetag och började min mening;

- Jo, det är en sak jag har velat säga till dig ..
- Okej, vadå? Frågade Leah och kollade mig i ögonen.

Jag tittade bort och jag kände hur Leah drog tillbaka sin hand. Försiktigt blickade jag tillbaka på henne, jag såg på henne att hon var orolig över det jag skulle säga...

LEAH'S PERSPEKTIV
Jag kollade på Taylors bruna nervösa ögon och började bli orolig över vad han skulle säga. Vi hade verkligen fått en fin vänskap men jag märkte på honom att han ville ha något mer...
Men det är ju Logan som får mitt hjärta att slå snabbare.
Han satt helt tyst och bara kollade ner på sina händer. Jag tog ett andetag och avbröt den konstiga tysnaden;

- Jag tror jag vet vad du tänker säga.. Han kollade upp och mötte min blick ,
- Gör du ? Frågade han och såg helt chockad ut.
- Ja, och jag kan inte göra mer än att hålla med, du är en riktigt fin vän Taylor. Jag är verkligen glad över att
ha dig som min vän, min bästa vän! Jag behöver verkligen en vän som dig.

Jag såg hur hela Taylors ansikts utryck ändrades och hans ögon blev helt tomma.
Jag visste mycket väl att det inte var vad han tänkte säga men jag var
tvungen att få honom att förstå att jag inte ville vara mer än vän med honom.
Han kollade upp på mig och mötte min blick. Han gav ifrån sig ett fake-smile och började prata;

- Det var inte riktigt vad jag tänkte säga , hehe.. Han flyttade sig närme utan att bryta
ögonkontakten. Det var bara några centimeter ifrån våra läppar och jag
bad tyst att någonting skulle rädda mig ur denna situationen.

- LEEEEEAAAAAAH!! Hörde jag plötsligt Sam ropa. Jag såg Taylor besvikna blick och ställde mig upp;
- Jag måste gå Sam ropar ,sa jag lite för glatt och sprang in i det stora vardagsrummet.
Jag måste nog börja gå till kyrkan tänkte jag och log för mig själv.

- Mamma är i telefon . Sam gav mig telefonen och jag hörde mammas röst. Gud vad mycket jag hade saknat henne!

- Hej gumman hur mår du, Mammas röst fick  mig att känna mig lite skyldig eftersom att jag inte ringt henne.
- Hej Mamma jag mår bara bra saknar dig hemskt mycket!
- Åhh älskling jag saknar dig också!

Vi pratade ett tag om allt från himmel till jord och jag berättade om den fantastiska konserten jag vart på.

- Hur är Malin då är hon trevlig? Shit Malin jag hade verkligen glömt bort henne, jag hade inte ringt henne
efter att vi fikat och hon gick sin väg.
- Oj shit jag måste gå nu hejdå sa jag och la på luren och sprang in till Sams sovrum.

Sam låg och kollade på någon svensk serie när jag kom in och märkte mig inte.
- SAAAM , DU MÅSTE KÖRA MIG HEM TILL MALIN NU, NU ,NU!! skrek jag. Sam hoppade upp
och såg helt förvirrad ut.
- Nej , varför vet du hur mycket klockan är? Sa han skeptiskt.
- Nej och jag bryr mig inte kom nu! JAg gick fram och försökte dra upp honom
ur sängen vilket var helt omöjligt.
- Du får ta och ringa henne för du kommer inte övertala mig sa han och log ett hånleende.
- AHHHH!! Jag gick ut ur rummet med tunga steg och satte mig vid telefonen för att ringa upp
Malin. Jag slog in hennes hemnummer och det tog ett par sekunder innan  någon svarade.

- Hej det är Malin! Sa hon på svenska.
- Hej det är Leah , förlåt för det som hände på Cafet men såhär ligger det till.. Jag berättade allting
för henne om Logan som inte tyckte om Taylor hur jag kände för Logan och att jag bara ville ha
Taylor som en nära vän.
- Det är lungt jag borde ha fattat... Men prata med honom säg hur det är att du inte känner något för honom.
Jag måste dra nu hejdå och lycka till!
- Du har rätt jag ska prata med honom, hejdå! Jag la på luren och satt bara ett tag i vardagsrummet och funderade.

Jag borde berätta allt för Taylor men jag var rädd att han skulle bli sårad.
Men jag var tvungen att berätta för då skulle jag kunna bli tillsammans med Logan utan några missförstånd.
När jag tänkte på Logan högg det till av saknad i min mage. Det va tur att jag snart skulle åka hem igen..

Jag ställde mig upp och gick tillbaka till gästrummet där Taylor fortfarande satt på min säng och var inne på datorn.
När han märkte att jag kom in log han mot mig och la undan laptopen.
Ett tag stod jag bara där och kollade på honom. Ingen av oss sa något på ett tag innan jag bestämde mig
för att börja;

- Kan du berätta vad det var du ville säga? Jag satte mig ner på sängen ca 1 meter ifrån honom och
tittade ner på mina händer.
- Leah, jag har velat säga det här rätt länge nu...  Han pausade och kollade ut genom fönster och månskenet lyste på hans ansikte.
Jag kunde inte låta bli att märka hur snygg han va, snyggare än vanligtvis.
- Leah jag typ gillar dig eller vad man ska säga.. Inte bara som vän utan mer... Han såg på mig och jag tittade upp och mötte hans blick.
Jag var tvungen att berätta nu även fast jag visste att han skulle bli sårad. Jag knep ihop ögonen och påbörjade
min första mening.
- Taylor jag ser dig inte som mer än en god vän just nu. Jag gillar Logan och jag vill få det att funka mellan honom och mig... Jag öppnade ögonen och såg Taylors sorgsna ansikte.
- Jag ger inte upp! Sa han helt plötsligt och såg på mig med allvarliga ögon nu.
- Det borde du göra. Jag börjar tro att det va fel utav dig att komma hit från första början. Sa jag och det högg till i magen.
Jag ville verkligen inte att han skulle bli ledsen men han förstod verkligen inte.
Han ställde sig upp och kom fram till mig och kollade mig i ögonen. Han böjde sig snabbt fram och det var
bara några cm mellan våra annsikten.
Jag såg honom i ögonen och innan jag skulle dra mig undan kysste han mig.
Till min förvåning besvarade jag kyssen och jag kände hur han log. Jag avslutade kyssen tvärt och
såg hur han log och såg nöjd ut. Han lutade sig mot mitt öra och viskade;

- I'm not the kind of guy who gives up. Han kysste mig på kinden och gick ut ur rummet.


Vad tror ni händer nu? Vad kommer Taylor göra för att vinna Leahs hjärta?!

Detta var mitt första inlägg (Tara) hoppas ni gillade det säg till om vad jag borde bättra på i mitt skrivande :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

du behöveer inte bättra dig på nått för detta är ASBRAAAAA !!

Meer

2011-02-27 @ 21:06:12
Postat av: Abbie

Good, VERY good! :D <3<3<3



MERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMERMER!!! :D



2011-02-27 @ 21:23:14
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: hanna

MEEEEEEEEEEER tara! :D ändra inte på nåt för det var AWESOME och supeernice med så långt kapitel oxå :)



mermermer <3 <3

2011-02-27 @ 21:41:13
Postat av: Anonym

Det enda du kan "ändra" på är att lägga in en passande bild i inlägget, annars superduperduperbraaaa :DDD

2011-02-27 @ 21:42:45
Postat av: tessie

du skriver ju superbra! awesome!

2011-02-27 @ 21:58:45
Postat av: josefine

Grymt! Dålig uppdatering bara...

MEEEEEEEEER!

2011-02-27 @ 22:08:01
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER?!?!?! :)

2011-02-27 @ 23:27:30
Postat av: Karoline

det var jätte bra! jag vill bara läsa mer och mer x3

2011-02-28 @ 13:00:45
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: sofie

Det var jätte bra :D

2011-02-28 @ 13:57:19
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: sofia

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Super Nice med långa kapitel!

2011-02-28 @ 17:58:57
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEEER komigen! :DDDD

2011-02-28 @ 20:31:11
Postat av: Anonym

go tara go tara! ;) MEEEEEEEEEERA !

2011-02-28 @ 20:31:57
Postat av: Madde (:

Skriv meeer (:

2011-02-28 @ 21:01:27
Postat av: Tii

Jätteduktig är du! Undrar bara om du kan kolla din stavning lite bättre, så slipper man bli så förvirrad.

Awesome fantasi! ^O^

2011-03-01 @ 23:13:10
URL: http://khurumi.blogg.se/
Postat av: Whitney

Men kan du inte bara göra så dom blir ihop för jag tycker att det är jätte synd om taylor för det är han den här bloggen handlar om inte Logan och Leah utan Leah och Taylor men bara för att man blir lite less på att dom aldrig blir ihop så betyder det inte att man inte tycker om novellen visst? ;) XXX W

2011-06-11 @ 15:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0