Remember Me - Kapitel 17

Det gjorde även Taylor och sedan gick vi och satte oss vi ett bord.

Tiden gick och vi började prata om allt. Det var så härligt, kändes verkligen som att jag kunde öppna mig för honom. Dock nämnde jag inte Logan en enda gång. Det kändes bara så fel. Vi blev klara och skiljdes åt. Jag gick tillbaka till Logan och jag satte mig i stolen bredvid hans säng och tog tag i hans hand. Det var fortfarande lika kall som innan men jag höll den hårt. Jag ville att den skulle bli varm, lika varm som en fullt levande hand!

;
Plötsligt somnade jag igen. Jag tror jag sov rätt länge. Men jag vaknade plötsligt av att någon tryckte hårt i min hand. Jag kollade upp på Logan. Han har vaknat!



- LOGAN!

Jag hoppade på honom med en kram, och jag kunde höra hur det gjorde ont. Så jag släppte honom fort och satte mig i stolen igen.

- Gud förlåt.. Sa jag och kollade på Logan.

Han kollade på mig med en "vem-är-du?" blick, det var nästan som att han inte kom ihåg mig. Sedan log han lite osäkert till mig. Han sa fortfarande inte ett ljud och vände sedan blicken och kollade runt i det vita rummet. Plötsligt kom jag på att jag måste ju berätta för läkarna att han är vaken. Jag gick fram till sängen och klickade på den där "kalla på doktor" knappen. Inom bara några sekunder kom den sura läkaren tillbaka. Hon kollade på Logan och sken upp.

- Han är vaken? Sa hon chockat och kollade på mig.
- Ja han vaknade nyss!!
- Vad gjorde du?!

Hon lät arg igen och nästan skrek på mig. Precis som att jag gjort något fel.

- Va? Jag har inte gjort någonting..
- Äsch, han är vaken, han är nog på god väg att bli frisk!

Jag började gråta igen, men den här gången var det glädje tårar, att Logan vaknat igen betydde så mycket. Jag blev så glad. Jag satte mig ner i stolen igen och plockade upp min mobil och smsade Paige på direkten.

"Jag sitter hos Logan på sjukhuset, han mår bra!"

FEM DAGAR SENARE -
Igår fick Logan äntligen komma ut från sjukhuset. Jag satt hos honom varje dag och hoppades på det bästa, jag var så otroligt orolig. Men turen kom och Logan blev bara bättre och bättre.

Jag satt hemma i min säng och skrev lite i min dagbok, där skrev jag allt, då menar jag verkligen allt.

"Igår åkte Logan hem. Det kändes som en stor lättnad, jag har i flera dagar gått runt och oroat mig. Att han inte skulle klara det, att han skulle dö. Vad mina tankar har cirkulerat runt är varför han gjorde det.. Jag följde honom hem igår från sjukhuset, jag hade hoppats på att han skulle berätta, men han sa inte ett ljud, jag förstår ingenting ..

Taylor har jag träffat varje dag, på sjukhuset. Han tror att jag är där på grund av skolan, men det är ju inte sant någonstans. Varför sa jag inte bara som det var, att Logan låg där ? Fan. Nästan som att jag tror att Taylor ska bli avundsjuk, han gillar ju typ inte ens mig.. Vi är bara kompisar.. Tror jag.."

Jag la tillbaka dagboken och släckte lampan, klockan var bara 22.00 men det var ändå dags att sova kände jag. Jag låg och tänkte ett tag innan jag somnade. Februari har gått så fort, snart är det dags att åka ner till Sverige. Det var länge sen jag var där. Det ska bli så himla kul. Tänkte jag. Till slut somnade jag.

Nästa morgon vaknade jag klockan 7. Det var skola idag igen så jag gick upp för att äta frukost, sedan gick jag och fixade i ordning mig. Och plötsligt får jag ett sms från Logan.

"Kan inte du möta mig utanför ditt hus? Jag vill inte gå ensam.. Snälla?"

Jag log för mig själv när jag läste smset. Klart jag vill gå med honom. Så jag svarade på smset och sedan slängde jag ihop en snabb outfit. Strax därefter fick jag ett sms av Logan om att han var utanför, så jag sprang ner och drog på mig mina vita Converse, sedan mötte jag honom utanför huset.

- Hej! Sa jag och sprang fram till honom och gav honom en kram.
- Aouch .. Sa han lite tyst. Han hade fortfarande ont sen "olyckan".
- Oj förlåt .. Är du säker på att du kan gå till skolan?

Jag tittade oroligt på honom. Och jag fick endast en nickning tillbaka, han såg osäker ut. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag ville bara krama om honom tills allt var bra igen. Men det funkar ju inte riktigt så.. Efter ett tags tystnad sa jag;

- Logan ..
- Mmh? Han kollade på mig och log osäkert.
- Får jag fråga dig en sak?

Han kollade på mig, och nickade.

- Varför gjorde du det? Varför?

Hans leende försvann och han kollade ner i marken. Han sa ingenting, verkade som att han tänkte och försökte formulera det han skulle säga.

- Allt är bara fel .. Sa han och kollade fortfarande ner i marken.
- Vad är fel?
- Allt! Mitt liv är fel, min familj är fel, allt är fel!

Jag visste inte vad jag skulle svara så jag var tyst ett tag och kollade ner på mina fötter.

- Är .. jag .. hm .. fel ? Frågade jag osäkert.

Jag kunde se att han började små le och sedan skakade han på huvudet.

- Du, är det enda som inte är fel .. Han kollade på mig och log generat.

Jag kunde inte låta bli att bli glad över det han sa, så jag fnittrade till lite och log till honom. Han kollade tillbaka på mig och gav mig sitt underbara leende. Då pirrade det verkligen till i min mage..

Känns det inte verkligen som att Leah gillar Logan? Vad är det som händer?

Detta var allt jag hann idag, och förlåt om kapitlet är jättedåligt, men jag hade ingen fantasi. Haha.

Kan inte ni grymma läsare ge mig lite idéer på vad som kan hända? För jag vill inte ge er massa dåliga kapitel, så nu är ni läsare ödet på denna blogg! Typ.

CIAO! :D

Kommentarer
Postat av: Emsii

Jag tkr hon ska bli tsm med Logan xD

2011-02-03 @ 21:55:57
Postat av: Anonym

hon får inte bli tsm meed logan det e taylor !!

2011-02-04 @ 07:29:15
Postat av: bea

jag tycker att dom ska gå till stranden en dag och sen så badar dom och sånt och sen är dom nära att göra sin första kyss, och precis när dom möter varanndras läppar så ropar någon -Leah!, och det ska vara taylor och då fråga Logan vem är det för kille.

2011-02-04 @ 10:20:14
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: bea

GUd var bra det var Linnea :D

2011-02-04 @ 10:20:51
URL: http://bellefleure.blogg.se/
Postat av: Amanda

åååååh, gullgegull! hon kan träffa billy ;) hehe

2011-02-04 @ 11:49:15
Postat av: Hannah

Jag tycker att logan och hon ska bli tsm:) sen ska taylor göra allt för att få leah:)

2011-02-04 @ 14:19:20
Postat av: hanna

hon och taytay! <3

2011-02-10 @ 19:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0