Remember Me - Kapitel 28

- NEJ! HAN ÄR TAYLOR LAUTNER. Världens snyggaste människa.

Jag började skratta och sedan nickade jag för att visa att jag höll med.

- Leah, du bara måste ta med mig hem till dig någon gång så jag kan träffa Taylor. Gud, det skulle verkligen vara en dröm som blir sann. Haha.

När hon sa det kände jag verkligen hur hon började utnyttja mig. Visst vi är vänner, men att hon bara vill åka hem till mig för att träffa Taylor. Det var ju brutalt. Jag log lite osäkert till henne, och jag tror hon märkte det för hon började genast förklara sig.

- Nej! Tro inte så, det är ju klart jag vill hem till dig för att träffa dig. Men du fattar väl? Haha.

Tjena. Det var inte sant någonstans verkligen.

- Haha, ja jag förstår. Sa jag.

Jag drack upp det sista i min Chai Latte, och sedan drog vi oss hemåt.



Vi tog tunnelbanan tillbaka till Vasastan, där jag och Malin skildes åt. Jag gick upp till Sam och Malin hem till sig. När jag kom upp till lägenheten satt Sam och Ellen redan vid matbordet och åt, jag satte mig ner med dem, dock åt jag inte. Jag var mätt. Plötsligt kände jag mig jättetrött, även om klockan inte alls var mycket. Men det var nog pågrund av jetlag. Jag gick in till mitt rum och bytte snabbt om till pyjamas. Sedan gick jag in i gästbadrummet och fixade mig inför natten. När jag sedan gick och la mig, somnade jag snabbt.

Jag vaknade rätt tidigt morgonen efter av att min mobil surrade till. Jag kollade på mobilen, sms från Malin.

"Är du taggad på Oskar Linnros ikväll då? ;)"

Jag orkade inte svara, jag var fortfarande trött. Hade jag varit hemma nu, hade det varit mitt i natten. Allt kändes så konstigt. Så jag la ifrån mig mobilen igen och somnade om. Jag vaknade några timmar senare, jag kollade på klockan. Den var redan 14.07. Jag fick panik och slängde mig ur sängen, sprang in till badrummet och kollade mig i spegeln, sedan gick jag ut till vardagsrummet. Där satt Ellen och Sam.

- Varför har ni inte väckt mig?! Sa jag allvarligt till dem.

De kollade chockat på varandra och sedan på mig igen. Sedan ryckte Sam på axlarna. Jag suckade och gick tillbaka till mitt sovrum. Jag öppnade Malins sms igen och svarade;

"Haha jo, om jag kunde komma upp i rätt tid. Vaknade nu liksom .."

Jag fick snabbt ett svar tillbaka.

"Haha. Du är så misslyckad att det inte är sant lille vän. :)"

Jag kunde inte låta bli att skratta lite grann för mig själv när jag läste hennes svar. Jag öppnade min resväska och plockade fram en grå kofta, ett par blåa jeans, ett vitt linne, geek glasögon och ett par gråa Converse. Det fick bli min outfit idag. Jag orkade inte riktigt klä mig som att jag skulle på bal liksom, haha.

Klockan närmade sig halv 6. Så jag började klä på mig mina ytterkläder för att dra mig till Malin. Vi skulle mötas hemma hos henne klockan 6, och sedan åka till Globen tillsammans. Och eftersom att jag inte hittar i Stockholm, kände jag att en halvtimme kan vara bra att ha på sig, så att jag kommer rätt.

Det var inte alls svårt att hitta hem till Malin, så jag råkade vara där en kvart tidigare. Jag smsade Malin när jag var utanför och sa att jag var utanför. Hon svarade rätt fort och sa att jag kunde komma upp. Så jag gick upp till hennes lägenhet och plingade på. Några sekunder öppnades dörren och där stod en riktigt snygg kille i Sam's ålder.

- He..hej.. Jag ska träffa Malin .. Hehe .. Stammade jag till killen.
- Haha. Du måste vara Leah, kom in! Sa han snabbt på svenska, knappt att jag förstod.

Jag gick in och ställde mig strax innanför dörren och sedan följde jag killens steg in i lägenheten. Sen kom Malin springades.

- Hej! Sa hon och gav mig en kram.

Jag besvarade kramen och sedan följde jag med henne in i hennes rum. Det var rosa, rätt litet och trångt. Vartfall om man jämför med mitt rum hemma i LA.

- Såå, har du fått svar från den där Logan? Frågade Malin mig och lyste upp.
- Nope. Sa jag och skakade besviket på huvudet.

Det var dags för oss att ta oss till Globen. Vi gick ut från lägenheten ner till tunnelbanan och åkte till Globen. När vi kom upp från tunnelbanan såg jag den überstora Glob som stod där mitt i centrum. Den var mycket större än jag faktiskt trodde den var. Vi gick förbi folkmassan som också skulle se Oskar, och vi försökte hitta våra platser där inne.

Klockan blev nu 7, och hela Globen släcktes ner. Det började spelas musik, Från och med Du. Sedan kom Han in. Alla började busvissla och skrika som galningar. Jag var nog den enda som satt helt tyst. Jag bara satt och kollade på honom, jag kunde inta fatta att jag äntligen fick se min största idol. Min kändiskärlek. Jag var som förstenad. Plötsligt kollade Malin konstigt på mig och petade lite försiktigt på mig.

- Leah? Hur är det egentligen?

Jag kollade chockat på henne, men svarade inte. Nu började även jag skrika, det var som att jag återfått medvetandet. Oskar började sjunga och, oj vad underbart det var. Jag satt där och sjöng med genom hela låten.

Men plötsligt surrade min mobil till i fickan. Jag plockade upp den. Det var sms från ..

Hmm, vem var det nu som smsa?

KOMMMMMENTERA KOMMMENTARE. PRECIS SOM PÅ FÖRRA INLÄGGET, FAST MMMERR :D

Kommentarer
Postat av: Laura

Omg, omg, meer :D

2011-02-15 @ 22:32:43
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: josefine

Det är logan :DDD han vill ha henne tbx? ;)

Meeeeeeer!!!!

2011-02-15 @ 22:54:27
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: -

JÄTTE BRAAAAAAAAAAAAAA! <3 :D

2011-02-16 @ 07:31:29
Postat av: hanna

deeet är TAYLOR :D :D <3

MEERMEEERA!

2011-02-16 @ 09:46:52
Postat av: Anonym

MER SNÄLLA MER NU MER NU!!!!!!!!!!!!!!!!!.:)

2011-02-16 @ 16:31:47
Postat av: SOFIA

MEEEEEEEEEEEEEEEER!!

2011-02-16 @ 16:45:54
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Karoline

AAh! jag vill läsa mer nu! x3

2011-02-16 @ 17:28:43
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Anonym

BRABRABRA MERMERMER

2011-02-16 @ 17:44:16
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMERMER :D

2011-02-16 @ 17:44:24
Postat av: Anonym

WOH HOPPAS DET ÄR TAYLOR. GO TEAMTAYLOR <3

2011-02-16 @ 17:44:38
Postat av: Anonym

Jag tycker Taylor kan komma och överraska Leah eller något i stockholm, för om han verkligen gillar leah borde han väl visa det? :)

2011-02-16 @ 17:45:10
Postat av: - nanna

bäääääst ! mer mer mer :)

2011-02-16 @ 22:05:48
URL: http://litenmeentuff.blogg.se/
Postat av: Katt

MERMERMER DU ÄGER

2011-02-17 @ 15:52:03
Postat av: Anonym

Ååååhh tänk om Taylor kom och överraskade henne, det hade varit jättefint ju!

2011-02-17 @ 15:52:24
Postat av: Lisa

jag tycker det ska vara Logan som smsar, han är så himla gullig jag dör! :D

2011-02-17 @ 15:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0