Remember Me - Kapitel 25

Hon började dra av sig sina kläder och stod sedan där i bara underkläder. Wow! Vilken kropp! Tänkte jag. Hon nickade ut mot vattnet och sedan började hon sakta gå ner mot det. Jag förstod vad hon menade så även jag drog av mig mina kläder och sprang ner, jag slog till henne lite lätt på armen när jag sprang förbi henne och ropade "Kull". Sedan fortsatte jag ner i vattnet. Jag vände mig om och såg henne komma springande också, och när hon var nere i vattnet dök jag och simmade snabbt upp till ytan igen. Där stod hon med sitt blöta höra och kollade på mig. Jag nästan dog, vad snygg hon var.

- Du ska verkligen inte komma undan med detta! Sa hon och försökte springa mot mig, för att antagligen kulla mig tillbaka.

Dock lyckades hon inte eftersom att jag dök ner under vattnet så fort hon kom i närheten, så hon inte hann med. Efter en timme gick vi upp igen och försökte torka lite, men det var rätt svårt eftersom att det redan börjat skymma. Vi klädde iallafall på oss och sedan började vi dra oss hemåt. Vi skiljdes åt utanför mitt hus, och gav varandra en kram som hejdå.

Nu hade jag bestämt mig, hon ska bli min..



LEAH'S PERSPEKTIV -

2 VECKOR SENARE-
Det var nu äntligen 23 mars, imorgon skulle jag åka till Sverige. Jag var så attans taggad på hela resan, men speciellt på att få se Oskar Linnros. Jag hade till och med skrivit ner exakt vad jag skulle säga ifall jag fick träffa honom.

Jag och Logan har dock knappt pratat sen han blev arg på mig. Jag vet inte riktigt vad som händer, jag sa ju faktiskt förlåt. Jag tycker han borde ha släppt det nu, men jag vet inte. Taylor har jag träffat ofta, oftare än Logan..

Jag satt i mitt rum, på min säng och kollade ner på det stökiga golvet som var fullt med kläder och en stor resväska. Jag hade ingen aning om vad jag skulle packa ner, jag kanske inte ens skulle packa ner så mycket. Det kanske är smartare att handla nya kläder i Sverige, då är det ju ingen här hemma som har likadana som jag. Det var mycket tankar, men tillslut tog jag tag i det och packade ner lite kläder. Jag antog att det skulle vara rätt kallt där, så det fick bli lite varmare kläder.

Klockan blev mycket och det var dags att gå och lägga sig, jag skulle upp tidigt imorgon för att vara på flygplatsen klockan 5 på morgonen. Jag gick in i badrummet, tvättade ansiktet, borstade tänderna och borstade igenom mitt hår. Sedan somnade jag gott.

Nästa morgon vaknade hon av en stressad mamma.

- LEAH! Nu måste du upp. Klockan är 4! Du har bara en halvtimme på dig, hoppas du är färdigpackad! Och glöm inte biljetten till konserten!

Jag satte mig upp i sängen och kollade konstigt på mamma. Sedan kollade jag på klockan, den var faktiskt 4. Jag fick panik och slängde mig upp ur sängen och sprang in på mitt badrum och sminkade mig lite snabbt. Jag klädde på mig och sedan var det dags att åka. Vi hoppade in i mammas bil och åkte till LAX. När vi kom fram dit var det ovanligt mycket folk där för att vara så tidigt, verkade som att många skulle flyga idag.

Vi checkade in mig och sedan fick jag klara mig själv.

- Lova att vara försiktig nu! Gör inga dumma saker! Sa mamma oroligt till mig.
- Ja, men ta det lugnt. Jag klarar mig, det gör jag alltid!
- Okej, okej .. Det är väl klart man är oroligt när min 17åriga dotter ska till Europa.

Vi kramades länge och sedan fick jag gå igenom säkerhetskontrollerna in till gate 21. Men innan det gick jag till Starbuck för att ta mig något att äta, jag hann ju faktiskt inte med frukosten idag. Jag gick och satte mig vid en av borden på Starbuck och plockade upp mobilen. Jag letade upp Logan i telefonboken och kollade på hans namn om och om igen. Jag kanske ska smsa honom och säga att jag åker nu .. Tänkte jag. Jag klickade upp ett nytt sms till honom och skrev;

"Jag åker till Sverige nu. Jag saknar dig massor. Puss <3"

Jag stängde av mobilen och la ner den i fickan igen, sedan var det dags att gå på planet. Jag fick sitta rätt långt fram vid ett fönster. Plötsligt hör jag hur det landar någon i sätet bredvid mig. Jag kollade dit och ser en söt kille i min ålder.

- Tja! Sa han och log brett till mig.
- Hej!

Vi snackade ett tag och han berättade att han hette Oscar och även han var halvsvensk, det var lite roligt tyckte jag. När planet tillslut lyfte lutade jag mig bakåt, satte på mig mina rosa hörlurar och somnade till Chariot med Gavin DeGraw. Jag måste sovit hela vägen för jag vaknade igen när piloten berättade att vi var framme i Stockholm. Jag tittade ut genom fönstret, men det enda jag kunde se var mörker.

Jag steg upp från min plats och gick ut ur planet, allt jag kan säga är att det var svinkallt. Inte alls som hemma i LA. När jag kom in till gaten möttes jag av en glad Sam som kom fram och gav mig en stor kram.

Inte det bästa och längsta kapitlet, men det kommer meeeeer! :D

KOMMENTERA OM NI VILL HA ETT TILL IDAG :D

Btw, tack för alla jättefina kommentarer i de förra kapitlet, you're the best!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jättebra, mer idag...snälla? haha :D

2011-02-13 @ 13:37:07
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: bea

hahaha Oscar, guuud vad bra Linnea :D

2011-02-13 @ 15:12:14
URL: http://selenaslifestory.blogg.se/
Postat av: hanna

jääättebraa :D mermermer taaaay! <3 <3

2011-02-13 @ 15:46:04
Postat av: sofie

mer snälla det är så bra :D

2011-02-13 @ 16:04:47
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra!! MER!!! Snälla?! :D

2011-02-13 @ 16:07:45
Postat av: Karoline

ah!mer mer mer! jag undrar vad logan svara, om han svarar, på Hennes sms! x3

2011-02-13 @ 16:28:49
URL: http://aboutvampires.blogg.se/
Postat av: Anonym

VILL SOM VANLIGT HA MEEEEEEEER! :)

det är den absolut bästa novell om taylor jag läst,

fast din förra var oxå awwwwesome <3 <3 mermerer pleeeeease? :D

2011-02-13 @ 16:51:40
Postat av: hej

MER MER MER MER! ,

2011-02-13 @ 17:07:14
URL: http://da.blogg.se/
Postat av: Amanda

meeeeeeer!!!!!!!! :DDDDD

2011-02-13 @ 18:21:09
Postat av: Anonym

åååhh det är skitbraa :D

2011-02-13 @ 18:21:54
Postat av: Anonym

VI VILL HA MER MER MER, BARA MEr. OCH MER DET KOMMER DET ATT BLI. (hoppas vi) HIHI :D

2011-02-13 @ 18:23:03
Postat av: Laura

Meer :D

2011-02-13 @ 19:18:14
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: wilma :D <3

ett till !!! :D

2011-02-13 @ 20:01:07
Postat av: Anonym

jättejättejättebra!

2011-02-13 @ 20:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0