Remember Me - Kapitel 24

Jag hatade när folk skällde ut mig, jag försökte ju bara göra så att Logan inte blev sårad, men det blev han tydligen. Fast på ett sämre sätt. Jag kunde känna hur tårarna försökte pressa sig ur mina ögon, men jag försökte hindra dom så gott jag kunde.

- Du kunde väl lika gärna bara sagt sanningen, det hade varit bättre än att ljuga. Dessutom kom jag på dig nu, det är för fan ännu värre än att du inte sa sanningen från början.
- Förlåt. Sa jag och nu kände jag hur en tår rann ner för mig kind.
- Men sluta whina, det blir inte bättre då. Sa Logan kaxigt.

Han vände på klacken igen och började jogga upp för stranden, antagligen för att komma hem igen. Nu kändes det verkligen inte bra. Jag satte mig pladask ner på sanden där jag stod och satte händerna för ansiktet. Nu lät jag tårarna bara rinna..


Lyssna när ni läser, det blir säkert fint!

TAYLOR'S PERSPEKTIV -
Jag satt fortfarande kvar vid bordet med min glass, jag kunde se Logan och Leah bråka, men jag hörde inte om vad. Plötsligt sprang Logan där ifrån och Leah föll ihop på sanden med ansiktet i händerna. Jag ställde mig upp och gick fram till Leah och satte mig bredvid henne, jag la min hand på henne axel och hon kollade upp på mig med hennes röd gråtna ögon. Hennes ögon fylldes med tårar igen, men hon släppte ändå inte blicken från mina ögon. Men när jag plötsligt log till henne kollade hon bort och jag kunde höra hur hon började snyfta igen.

- Leah .. Sa jag och öppnade mina armar.

Hon kastade sig in i min famn och hon började gråta för fullt igen. Jag kunde inte göra något annat än att hålla om henne. Efter ett tag slutade hon och släppte taget om mig. Hon tittade ut över havet och jag kunde inte låta bli att kolla på henne då och då, hon var så fin.

- Du ..

Leah kollade på mig och väntade på att jag skulle fortsätta.

- Vill du prata om det ? Frågade jag.

Hon skakade först på huvudet men sedan ändrade hon sig och nickade. Jag log för mig själv och sedan väntade jag bara på att hon skulle börja prata.

- Jag vet inte vad jag ska säga .. Sa hon.

Jag satt tyst, tänkte att det var bäst att inte säga något, bara lyssna på vad hon ville säga.

- Alltså .. Du har säkert märkt det själv, men .. Logan, han gillar ju inte riktigt dig. Hehe ..

Jag nickade till svars, för det visste jag ju faktiskt om. Jag kunde känna hans vibbar så fort han var i min närhet.

- Och idag, så, sa jag att jag skulle träffa min kusin. Fast det var du .. Det var bara för jag visste att han inte skulle gilla tanken av att jag skulle träffa dig ..

Det kändes ju inte riktigt bra att hon ljög om att träffa mig, visst jag förstod henne. Men det kändes ändå riktigt dåligt på flera sätt..

- Vad jag inte tänkte på var att Logan alltid tar en jogging runda här på eftermiddagarna, och ja .. Du förstår själv ..
- Nu hatar han mig, och allt är skit! Tillade Leah.

Jag satt tyst ett tag men när hon kollade på mig med en "säg-något" blick, blev jag tvungen att säga något.

- Han hatar inte dig. Verkligen inte.

Jag kunde se hur hennes mungipa ryckte lite, nästan som att hon var påväg att le.

- Säkert? Sa hon och kollade på mig med sina vackra havsblå ögon.
- Säkert.

Jag log mot henne och hon kollade ut över vattnet igen med ett leende på läpparna.

- Jag gillar verkligen Logan .. Inte bara som en kompis, jag menar .. Mer ..

När hon sa det högg det till i min mage. Det fick inte vara så! Jag ville att Leah skulle vara min, bara min. Ingen annans, och speciellt inte Logan's. Den här gången svarade jag inte, jag fortsatte kolla ut över vattnet och försökte försiktigt flytta lite grann ifrån henne. Dock märkte hon det och kollade förvånat på mig. Sedan rynkade hon pannan.

- Jaha .. Sa hon och skakade på huvudet. Plötsligt ställde hon sig upp och kollade ner på mig. Hon sträckte ut sin hand och jag tog tag i den, sedan drog hon upp mig så jag stod bredvid henne.

Hon började dra av sig sina kläder och stod sedan där i bara underkläder. Wow! Vilken kropp! Tänkte jag. Hon nickade ut mot vattnet och sedan började hon sakta gå ner mot det. Jag förstod vad hon menade så även jag drog av mig mina kläder och sprang ner, jag slog till henne lite lätt på armen när jag sprang förbi henne och ropade "Kull". Sedan fortsatte jag ner i vattnet. Jag vände mig om och såg henne komma springande också, och när hon var nere i vattnet dök jag och simmade snabbt upp till ytan igen. Där stod hon med sitt blöta höra och kollade på mig. Jag nästan dog, vad snygg hon var.

- Du ska verkligen inte komma undan med detta! Sa hon och försökte springa mot mig, för att antagligen kulla mig tillbaka.

Dock lyckades hon inte eftersom att jag dök ner under vattnet så fort hon kom i närheten, så hon inte hann med. Efter en timme gick vi upp igen och försökte torka lite, men det var rätt svårt eftersom att det redan börjat skymma. Vi klädde iallafall på oss och sedan började vi dra oss hemåt. Vi skiljdes åt utanför mitt hus, och gav varandra en kram som hejdå.

Nu hade jag bestämt mig, hon ska bli min..

JAA, vad tror ni händer nu då? Kommenteeeera!

Ifall ni vill ha ett till kapitel idag får ni kommentera mer än ni någonsin gjort!! WOHO

Kommentarer
Postat av: Anonym

SUPERDUPERDUPER BRA! Nu kanske det blir lite mer med Taylor som vi alla längtat efter! :D

2011-02-12 @ 18:11:13
Postat av: hanna

ååh vaad braaaaaaa meeeeeeer taaaaaaaylor :D :D <3

och MMMMMMMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

hahahha damp men seriöst <3 <3 <33 mermermer! :)

2011-02-12 @ 18:14:51
Postat av: Anonym

Gud va braa, meraaaaaaa! :D minst ett till kapitel ikväll! <33333

2011-02-12 @ 18:16:07
Postat av: Amanda

åååh, nej men vad gullig Taylor är!!! jag har ändrat min åsikt lite ...hehe :P

2011-02-12 @ 18:37:18
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer kväll! ;)

2011-02-12 @ 18:43:58
Postat av: Anonym

ALLA KOMMENTERAR SÅ VI FÅR ETT TILL KAPITEL! :D

du är bäst linnea, så sjukt duktig! plz meeeeera? :)

2011-02-12 @ 18:44:59
Postat av: Abbie

MERMERMERMERMERMERMERMERMERMER!!! <3<3<3

2011-02-12 @ 19:00:28
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Sofia

MEEEEEEEEEERMERMERMERMER !!!!!!!!!!!!!!

Blir så himla bra med musiken till :D



/Sofia

2011-02-12 @ 19:54:23
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: sofie

meeer :DDDD

så bra :DDDDDDD

2011-02-12 @ 19:56:30
URL: http://sofiekarlstens.blogg.se/
Postat av: Laura

Omg, meer :D

2011-02-12 @ 20:08:31
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon och taylor blir ihooop? :D :D :D <3

2011-02-12 @ 22:05:26
Postat av: bea

började gråta igen, det var brutalt braaa :D

2011-02-12 @ 22:30:53
URL: http://selenaslifestory.blogg.se/
Postat av: hanna

MERAAAA <3 <3 älskar novellen!

2011-02-13 @ 08:54:00
Postat av: Emma

Skitbra! Go Tay go go! haha <3

2011-02-13 @ 09:39:49
URL: http://twilighteralways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0