Remember Me - Kapitel 54

Jag vaknade upp tidigt den 2 maj. Jag tittade mig omkring i rummet och kunde inte riktigt komma ihåg var jag var någonstans. Plötsligt såg jag Shelly ligga i sängen bredvid mig. Då kom jag på att jag flög ner till England igår. Jag plockade upp min iPhone som låg bredvid mig för att se vad klockan var. Halv nio på morgonen. Dags att gå upp? Ja.

Jag satte mig försiktigt upp i sängen och sedan satte jag ner min ena fot på golvet, sedan den andra. Det knarrade till högt i golvet när jag ställde mig upp och jag kunde höra ett stön från Shelly. Hon vände sig o m och vaknade inte som tur var. Jag smög sedan ut ur rummet ner till köket för att ta mig någonting att dricka. Framme vid kylskåpet öppnade jag dörren och tog fram juicepaketet, när jag började skruva av locket hörde jag steg. Plötsligt riktade någon ett gevär mot mitt ansikte..


Jag tappade korken på golvet och den gav i från sig ett litet dunsljud. Geväret sänktes och jag kunde då se Karl.

- Leah, förlåt! Jag trodde det var någon här som inte skulle vara här. Förlåt!
- Hehe, du skrämde mig rejält där.
- Jag går och lägger mig igen, det är väldigt tidigt! sa Karl innan han försvann iväg.

Jag böjde mig ner och plockade upp korken. Jag kände mig inte törstig längre så jag skruvade på korken och ställde in juicepaketet i kylen igen, sedan smög jag tillbaka till Shelley's rum. Det knarrade högt i dörren när jag öppnade den och Shelley vaknade med ett ryck.

- Jag är vaken! sa hon stressat, nästan som om jag vore hennes mamma som tvingade henne upp ur sängen.
- Ta det lugnt, det är bara jag.

Hon vände huvudet mot mig och gav mig en menande blick, sedan sjönk hon ner under täcket igen.

- Varför är du uppe så tidigt? frågade hon mig.
- Det är väl tidsskillnaden, hemma hade jag varit uppe för länge sen.
- Aha.

Jag satte mig ner på sängen igen och plockade upp min MacBook. Jag öppnade den och skrev in mitt lösenord. När jag sedan öppnade internet harklade sig Shelley, jag tittade undrande på henne;

- Vi har inget internet, sorry.
- Oh, jaha ..

Jag stängde datorn igen och la ner den i väskan som stod bredvid min säng. Sedan sjönk även jag ner i sängen och stirrade upp i det vita, lite halv spruckna taket.

- Leah, du fyller väl år om två dagar?
- Yepp.
- Jag tänkte att vi kanske kunde ordna ett litet party. jag satte mig upp i sängen och tittade ivrigt på Shelley - Jag bjuder in ett par kompisar till mig, så har vi det trevligt. Vad sägs om det?
- Det hade varit jätteroligt! Åh, jag taggar redan!
- Ja! Vi måste nog åka in till centrum för att skaffa lite grejer till i övermorgon.
- Bra, ska vi åka snart då?
- Vi kan åka nu! sa Shelley som slängde sig ur sängen.

Jag tog fram en lite varmare tröja och ett par jeans, och sedan gick jag in till badrummet där jag sminkade mig lite snabbt och borstade igenom mitt år för att sätta upp det i en hästsvans.

- Are you ready to go? frågade Shelley när jag kom in i hennes rum igen.
- Jag är så redo som man kan bli!

Jag tog mina saker och följde efter Shelley ut ur huset. Vi gick sedan raka vägen till busshållplatsen, det tog ett tag att gå men det var värt det. Jag skulle ju faktiskt åka in till centrum och shoppa! Men det var inte riktigt som jag förväntade mig. När bussen saktade in på Portsmouth Centrum station fick jag världens chock. Det var litet, knappt några affärer alls. Allt kändes så grått och trist.

- Är det här allt? frågade jag när vi stigit av bussen.
- Vadå allt? Det är rätt stort här!

Jag skakade på huvudet och följde efter Shelley in i centrum. Vi stannade framför en klädaffär som såg ut som en secondhandaffär.

- Här är min favoritaffär. Kläderna här inne är så snygga!

Vi gick in och jag blev träffad av en rätt unken doft. Kändes som att någon hade dött där inne. Detta var definitivt secondhand.

- Är detta typ, ärvda kläder? frågade jag försiktigt Shelley.
- Japp! Billigt och bra.
- Yeah..

Plötsligt burrade det till i min ficka. Jag plockade upp min iPhone och på displayen var det ett sms från Taylor. Jag öppnade det och läste.

"Jag saknar dig redan, hoppas du har det bra. Puss <3"

Jag stod ett tag och kände med fingrarna över texten. Ja, jag saknar Taylor också. Men han var aningens för mycket.

- Vem var det ifrån? frågade Shelley när hon såg mig hålla i telefonen.
- Nä ingen, en kille bara.
Hennes ögon spärrades upp och tog ett skutt fram till mig.
- Jaså en kille? Tell me more!
- Well, han heter Taylor..
- Taylor vadå? Vet jag vem han är?

Jag tvekade först på om jag skulle säga att det var Taylor Lautner, men hon var ju trots allt min kusin.

- Taylor Lautner.
- Okej, jag har ingen aning om vem det är. Haha.
- Va? Ofta?! sa jag chockerat.
- Ja, vadå skulle han vara känd eller något?
- Alltså, faktiskt, ja..

Shelley sänkte ögonbrynen och tittade underligt på mig. Jag spände ihop mina läppar och nickade.

Det är allt jag hinner med idag. Nu måste jag plugga!

KOMMENTERA :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh jag vill ha mer:)

2011-04-03 @ 20:40:37
Postat av: Anonym

Mermermermermermermermermermermermermemrmemrmermemrmrmrmrmemrtmemrmemrmemrememrmemrmemrmemrmemrmemrmemrmemrmremememememeemgmh wflfnwkxkxkfkfkgkwlqkgkfkffkMEEEEER :)

2011-04-03 @ 21:04:50
Postat av: Anonym

En sak bara. Hon heter SHELLEY. Inte SHELLY. Big difference. Annars bra :)

2011-04-03 @ 21:14:00
Postat av: Anonym

meer mer

2011-04-03 @ 21:32:18
Postat av: Karoline

Wiiih :D

2011-04-03 @ 22:08:40
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: Karoline

btw så verkar det mysigt där shelley bor :p

2011-04-03 @ 22:09:31
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: Anonym

DINBLOGG ÄGER ALLA ANDRA NOVELLBLOGGAR. :) <3

2011-04-03 @ 23:20:17
Postat av: Katt

kan seriöst inte vänta tills nästa kommer ut, kan du inte skriva 2 varje dag istället? :)

2011-04-03 @ 23:20:52
Postat av: Emilia

Kan inte hon träffa Robert Pattinson eller nått!? :D <3

2011-04-04 @ 16:51:21
Postat av: Abbie

MEEEEEEER!!<3 :D

2011-04-04 @ 17:49:38
URL: http://abbiem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0