Remember Me - Kapitel 61

- Jag måste fråga dig en sak. hörde jag Shelley säga lite svagt.

Han nickade och tittade osäkert på Shelley. Plötsligt började han le igen och gav Shelley ännu en kram. Shelley tog sig ur Casey's grepp efter ett tag och vände sig mot mig, i nästa sekund satt hon bredvid mig.

- Han sa ja! Han sa ja till att gå ut med mig! Han sa ja, kan du fatta det?!
- Jag sa ju att du skulle fixa det!
- Han hade tydligen väntat på att jag skulle fråga.. Kunde han inte bara fråga själv? sa Shelley otåligt.
- Du frågade honom nu, och han sa ja. Var glad!

Plötsligt började killen med gitarren spela igen, men det var nu en ganska lugn låt. Jag såg hur Casey gick fram till Shelley och räckte fram sin hand. Hon tog snabbt tag i den och de gick ut på sanden och dansade med varandra. Jag kände hur någon petade försiktigt på min axel och när jag vände mig om satt Taylor där och log.

- Vill du dansa? frågade han och väntade på ett ja.

Jag nickade och sedan gick vi upp och dansade tryckare, genom hela låten.



Kvällen började lida mot sitt slut och det försvann fler och fler folk från den lilla grillplatsen. Till slut var det bara jag och Taylor som satt kvar vid elden, som för övrigt höll på att brinna ut. Det var kolsvart ute, så man såg nästan ingenting runt omkring elden. Taylor tog min hand och tittade djupt in i mina ögon. Hans ansikte närmade sig mitt sakta och jag slöt ögonen. Men plötsligt släppte han taget om min hand och började kittla mig.

- Ne.. nej.. nej.. sl.. sluuu.. sluta! stammade jag fram samtidigt som jag skrattade hysteriskt.

Jag hade nu ramlat baklänges och låg i den fuktiga sanden. Jag försökte desperat ta mig ut Taylor's grepp, men han var alldeles för stark. Han slutade efter en liten stund och la sig ner bredvid mig.

- Att du gick på den! skrattade han fram.
- Hehe, ja. jag kände hur mina kinder hettade till och ändrade färg till röd. Tur att det var mörkt så man inte kunde se.

Vi fortsatte skratta ett tag men Taylor tystande efter ett tag och tittade allvarligt på mig. Även jag tystnade då och tittade förundrat tillbaka på honom.

- Jag har verkligen saknat dig Leah.
- Jag har saknat dig, även fast jag kanske inte har velat erkänna..
- Jag fattar inte Leah.
- Inte jag heller, allt blev bara så konstig med Logan och så. Kände väl att det var mot reglerna att skaffa ny pojkvän så tidigt.
- Vilka regler?! sa han irriterat och satte sig upp meddetsamma.
- Ingen aning..

Det vart tyst, men ingen sådan där pinsam tystnad, vilket var skönt.

- Så du vill ha en ny pojkvän?
- Jag vet inte vad jag vill ..
- Jag vet i alla fall vad jag vill. sa han och böjde sig fram, han tryckte försiktigt sina läppar mot mina.

Jag slöt mina ögon och besvarade kyssen. Den pågick inte länge, för plötsligt kunde vi höra fnitter inifrån skogen intill oss. Kyssen avbröts och jag kunde inte sluta le. Taylor suckade och vände sig sakta om så han kunde se om det var någon i skogen.

- Kom fram istället för att stå där och fnittra.. sa Taylor irriterat, och strax därefter kom Shelley och Casey ut från skogen.
- Roligt, superroligt. Hur länge har ni stått där? frågade jag.
- Tillräckligt länge. sa Casey och skrattade lite för sig själv.

Taylor tittade på mig, log och skakade på huvudet. Jag kunde själv inte låta bli att småskratta lite för mig själv då.

- Är det någon som är sugen på ett nattdopp? frågade Shelley medan hon drog av sig sina byxor som inte riktigt ville lossa från hennes fötter.
- Absolut! sa jag och ställde mig upp.

Jag började dra av mig kläderna tills jag bara stod i underkläder. Sedan sprang jag och Shelley ikapp ner till vattnet. Vi båda tog sats och dök ner i det svarta vattnet.

- Hörni! Det är jätteskönt, kom! ropade Shelley till killarna som fortfarande satt vi den släckta brasan med kläderna på.

- Jag har ingen lust.. kved Taylor tillbaka. Och Casey höll med.
- Roliga klubben. suckade jag tyst till Shelley. - Jag går upp och hämtar dem.

Jag pulsade genom det tunga vattnet och kom tillslut fram till sanden. Det droppade vatten från hela mitt kropp, och speciellt från mitt hår. Jag gick upp till killarna och ställde mig framför dem.

- Någon som vill ha en kram? frågade jag dem båda.
- Nejnejnej. Våga inte komma hit. sa Taylor och blinka.

Jag gick sakta fram till Taylor och jag ser på honom hur han börjar skaka på huvudet sakta. Jag öppnade mina armar när jag kom allt nämre. Och när jag bara var någon meter ifrån honom ställde han sig upp och försökte backa, men det var en stock i vägen så kan kom ingen vart. Med ett skutt hoppade jag på honom och kramade om honom så han vart helt blöt och kall.

- Leah. Nej! Sluta! Jag vill inte! halv skrek han till mig och försökte ta sig ur mitt grepp, vilket han lyckades med.

En timme senare satt vi hemma hos Shelley ute på altanen, vi hade alla filtar runt om oss och det var tända ljus på bordet som vi försökte grilla Marshmallows med. Vi pratade länge och hade det super trevligt.

- Kom och sätt dig här. sa Taylor till mig samtidigt som han klappade lite i sitt knä för att visa vart han menade.

Jag ryckte på axlarna och ställde mig upp för att gå och sätta mig i Taylor's knä. Han la armarna runt min mage och lutade sin kind mot min axel. Vi satt så länge, och till slut kunde jag se hur Shelley och Casey försökte hålla sitt skratt inne.

- Vad är det? frågade jag.
- Taylor verkar ha somnat!

Jag vände på huvudet och såg precis det de just sagt, Taylor hade somnat. Även då såg han otroligt bra ut.

Här är det efterlängtade kapitlet, förlåt för att ni fick vänta så länge, hehe.

Tror ni Taylor och Leah blir tillsammans nu? Eller är det något annat som kommer i vägen?
KOMMENTERA

Kommentarer
Postat av: Laura

Omg, så himla bra, jag dör! :D

2011-04-28 @ 18:15:49
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2011-04-28 @ 18:56:35
Postat av: Karoline

Yee :D

2011-04-28 @ 21:04:51
URL: http://[email protected]
Postat av: sara :D

Bra men meeeeeeeeeer !!!!!!! :D

Postat av: Sofia

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrr!!!!!

2011-04-29 @ 11:04:29
URL: http://soffeny.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeer

2011-04-29 @ 19:40:07
Postat av: hannah

Meramera!!:D

2011-04-29 @ 22:47:18
Postat av: Anonym

jaaaaaaaaaa dom blir tsm :D :D : D:D .d .



MEEEEEEEEEER! <3

2011-04-30 @ 11:51:54
Postat av: Anonym

meeeer

2011-04-30 @ 20:44:11
Postat av: Linnea

åh jättebra! mer!

2011-05-01 @ 00:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0