Remember Me - Kapitel 60

Jag drog på mig mina höga vita Converse och min jeansjacka, sedan bar vi av till den lilla sjön. Det tog ungefär 5 minuter att gå dit från Shelley's hus. När vi kom dit var det fullt med ungdomar, de satt alla runt en liten brasa, en av killarna hade en gitarr i knät och spelade på den. Vissa var till och med i vattnet och badade, riktigt skönt såg det ut att vara.

Vi gick fram till den lilla folksamlingen och satte oss ner. Alla hejade på oss och sedan började killen med gitarren spela. Alla sjöng med när han spelade The Lazy Song med Bruno Mars. Plötsligt blir jag avbruten av att någon knackade mig på axeln.



Jag vände mig sakta om och där stod han, Taylor.

- Vad gör du här?! frågade jag av ren reflex.
- Överraskning! Hehe..

Jag hoppade på honom med en kram och släppte honom inte på ett tag.

- Jag har saknat dig massor! halv skrek jag i hans öra under kramen.
- Jag har saknat dig också. viskade han och kramade mig hårdare.

Vi släppte varandra och jag vände mig om mot Shelley.

- Här är Taylor. sa jag och pekade på Taylor.
- Jag vet. sa Shelley och log nöjt.

Jag tittade undrande på henne och sedan började hon skratta.

- Jag visste faktiskt att han skulle komma, hehe.
- Va? frågade jag och hade min mun lite på glänt.
- Ja, din mamma ringde här om dagen och sa att Taylor skulle komma, så jag hämtade upp honom på flygplatsen i morse och sedan fick han gömma sig resten av dagen. Låter jättekomplicerat, men that's the way it is.
- Shit. var det enda jag fick fram.

Plötsligt hörde jag att folk började viska bakom mig. Jag vände mig om och såg att alla tittade på mig och Taylor. "Det är Taylor Lautner.." kunde jag höra vissa säga. "Är du helt säker?" hörde jag andra säga.

- Okej, detta är Taylor allihopa. ropade Shelley ut till folket runt brasan.

De var fortfarande tysta och tittade chockat på Taylor och mig. "Jag sa ju det!" kunde jag höra någon säga. Kvällen fortsatte på som vanligt efter det och vi hade det hur trevligt som helst.

- Ska jag göra det? frågade Shelley mig under kvällen när hon såg Casey komma gående mot brasan.
- Hell yeah! sa jag lite halv högt till henne.

Hon ställde sig upp och gick sakta fram till Casey. Han log stort när han såg henne komma gående och de gav varandra en kram. Jag vet inte hur länge de stod i varandras famnar, men ett tag var det iallafall.

- Jag måste fråga dig en sak. hörde jag Shelley säga lite svagt.

Han nickade och tittade osäkert på Shelley. Plötsligt började han le igen och gav Shelley ännu en kram. Shelley tog sig ur Casey's grepp efter ett tag och vände sig mot mig, i nästa sekund satt hon bredvid mig.

- Han sa ja! Han sa ja till att gå ut med mig! Han sa ja, kan du fatta det?!
- Jag sa ju att du skulle fixa det!
- Han hade tydligen väntat på att jag skulle fråga.. Kunde han inte bara fråga själv? sa Shelley otåligt.
- Du frågade honom nu, och han sa ja. Var glad!

Plötsligt började killen med gitarren spela igen, men det var nu en ganska lugn låt. Jag såg hur Casey gick fram till Shelley och räckte fram sin hand. Hon tog snabbt tag i den och de gick ut på sanden och dansade med varandra. Jag kände hur någon petade försiktigt på min axel och när jag vände mig om satt Taylor där och log.

- Vill du dansa? frågade han och väntade på ett ja.

Jag nickade och sedan gick vi upp och dansade tryckare, genom hela låten.

Detta är allt jag hinner nu. Och förlåt för att jag uppdaterade lite sent, men jag haft mycket för mig idag och igår. Imorgon åker jag iallafall till sälen, jag kommer vara där till nästa måndag. Och eftersom att jag inte kan ta med mig min dator och ingen kände för att vara gästbloggare så blir det ingen uppdatering från och med imorgon till på måndag. Så tyvärr, men det får ni leva med. :)

Ha ett asbra lov allesammans. SEE YA

Kommentarer
Postat av: emmaa

Mkt Mkt Bra!

2011-04-16 @ 07:40:01
Postat av: Anonym

synd att jag inte såg något tidigare, för då skulle jag kunnat gästblogga!

2011-04-18 @ 19:43:23
Postat av: Anonym

Bra!!!!

2011-04-22 @ 10:42:33
Postat av: Anonym

meeeer

2011-04-25 @ 20:45:29
Postat av: Anonym

När kommer kapitel 61? :D

2011-04-26 @ 20:28:51
Postat av: Anonym

Två veckor sen uppdatering - vad är det här för blogg??

2011-04-27 @ 17:04:18
Postat av: Anonym

Uppdatera :D super bra

2011-04-28 @ 08:54:19
Postat av: Sofia

meeeer <3

Men du har ju kommit hem läste det på din personliga blogg!?

<333

2011-04-28 @ 10:23:22
URL: http://soffeny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0