Remember Me - Kapitel 59

"Thanks for waking me up.. Kom hem, du är saknad. Snart hämtar jag dig."

Jag svarade inte den här gången eftersom att klockan redan ringde in. Vi hade nämligen bara rast i 5 minuter i den här skolan, om man inte räknar med lunchen där vi hade 45 minuter. Vi skyndade oss in till nästa sal, vi skulle nu ha engelska. Det var det enda ämnet jag egentligen var bra på. Läraren stod framme vi katedern och väntade in alla elever. Jag, Shelley och Casey kom in sist av alla.

- Tur att ni passar tiden i alla fall. sa Mrs. Garbor när vi kom in i klassrummet.

Vi smålog till henne och satte oss på våra platser. Lektionen gick snabbt, den var faktiskt rätt kul.

Med varsin kram sa jag och Shelley hejdå till Casey. Det var nu dags att vandra den långa biten hem igen.



Det var mitt i Maj och man kunde verkligen känna att sommaren var påväg. Jag svettades nästan hela vägen hem från skolan, dels på grund av att jag hade så mycket kläder på mig.

- Har ni ingen strand här eller något? frågade jag Shelley.
- Hm, nej ingen strand. Men vi har en sjö några minuter från mig där man kan grilla och bada och så.
- Snälla, snälla, snälla kan inte vi dra dit? Det är så attans varmt, jag behöver verkligen svalka av mig.
- Jo absolut, vi kan väl dra med lite annat folk också?

Jag nickade och stannade ett tag för att fånga upp andan igen. Sedan fortsatte vi gå vägen hem. Ett par minuter stod vi inne i hallen och drog av oss våra skor. Vi sprang båda upp till Shelley's rum och bytte om till svalare kläder.

- Skönt att slippa den där skithög till kläder ett tag.
- Haha, du ska INTE klaga, jag har fått ha på mig den där hela mitt liv nästan. DU behöver bara ha den i tre veckor! sa Shelley och gav mig mördarblicken, sedan började hon skratta.

Vi gick ner igen och satte oss mittemot varandra vid köksbordet. Jag la ner matteboken på bordet och den landade med en duns.

- Försiktigt! Sophie blir arg! viskade Shelley till mig.

Jag halvlog lite till henne, öppnade boken och slog upp sida 105. Det var algebra.

- Jag orkar inte, kan vi inte göra något annat? frågade jag klagande.
- Nej. Du ska göra detta. Klart slut.

Jag suckade och tittade ner i matteboken igen. Jag fastnade direkt på första talet. Typiskt.

- Är du taggad på grillfest ikväll eller? frågade Shelley mig när vi stod och gjorde oss i ordning på fredags eftermiddagen.
- Taggad till 100!

Vi stod båda i badrummet och sminkade oss, det var trångt, men det funkade helt okej. Jag fixade en liten mörksotning och lockade håret.

- Du vet, Casey kommer ju ikväll .. började Shelley. - Och jag funderar på att kanske, liksom, lägga in en liten stöt.

Jag spärrade upp ögonen och tittade förvånat på Shelley.

- Gillar du Casey?! nästan halv skrek jag.
- Shh. Ja. Hehe.
- Och du har inte sagt nått?! Hur länge då?!
- Kanske ett halv år eller något .. sa hon försiktigt.

Jag log brett och tittade på henne hela tiden. Hon såg väldigt obekväm ut och verkade vilja att jag skulle sluta. Men det gjorde jag inte.

- Varför har du inte sagt nått?
- Till vem?
- Casey !

Hon tittade osäkert på mig och puffade till håret lite med händerna.

- Jag har inte vågat, det är ju på grund av det jag aldrig får någon kille.. sa Shelley sorgset.
- Jag ska hjälpa dig, det lovar jag!

Jag tittade på klockan och såg att det var dags att gå.

- Vi borde nog gå nu om vi ska komma i tid!

Jag drog på mig mina höga vita Converse och min jeansjacka, sedan bar vi av till den lilla sjön. Det tog ungefär 5 minuter att gå dit från Shelley's hus. När vi kom dit var det fullt med ungdomar, de satt alla runt en liten brasa, en av killarna hade en gitarr i knät och spelade på den. Vissa var till och med i vattnet och badade, riktigt skönt såg det ut att vara.

Vi gick fram till den lilla folksamlingen och satte oss ner. Alla hejade på oss och sedan började killen med gitarren spela. Alla sjöng med när han spelade The Lazy Song med Bruno Mars. Plötsligt blir jag avbruten av att någon knackade mig på axeln.

Ojojojdå, vem är det som knackar Leah på axeln då?

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Laura

Omgomg mer :D

2011-04-13 @ 20:27:08
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeer =) :P

2011-04-13 @ 20:48:46
Postat av: josefine

tim? pls 60 ikväll också? (A) meeer!

2011-04-13 @ 21:18:26
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: sofie

meeeeer :D

2011-04-14 @ 17:21:03
URL: http://photobysofie.blogg.se/
Postat av: Abbie

MER!<3 :D

2011-04-14 @ 21:59:18
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var jätte bra!!!:D

2011-04-15 @ 07:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0