Remember Me - Kapitel 57

Det försvann allt mer och mer folk från festen desto senare det vart. Och till slut var det bara jag och Tim som satt kvar i trädgården. Jag hade en filt runt om mina axlar och vi satt nu bredvid varandra istället för mittemot varandra.

- Jag går upp på mitt rum, stanna så länge ni vill. ropade Shelley från dörren och sedan försvann hon in i huset.

- Kan inte du följa mig en bit på vägen sen när jag ska gå? frågade Tim och tittade menande på mig.
- Klart jag kan. jag log till svars.

Han tog min hand och höll den helt lagom hårt.

- Du verkar vara en fin tjej, Leah.

Jag svarade inte, istället tittade jag in i hans ögon och log. Han böjde sig fram och tryckte sina läppar mot mina. Allt omkring försvann ett tag och jag hade bara Tim i mina tankar..



Tim avslutade kyssen och log till mig. Det kittlade fortfarande i magen efter kyssen och jag kunde inte sluta le.

- Jag borde nog gå nu. Det börjar bli sent. sa Tim och plockade upp sin iPhone ur fickan för att kolla klockan. Den var redan halv två på natten.

Jag nickade och släppte hans hand, sedan ställde jag mig upp och vek ihop filten.

- Jag ska bara lägga in filten, och byta till byxor, det börjar bli kallt.

Jag gick snabbt in till huset och smög upp för den knarrande trappan. Shelley satt inne på sitt rum och läste en bok när jag kom in. Jag började le stort och klappade händerna lite smått. Hon tittade på mig med en blick som jag antog betydde "berätta!".

- Jag berättar senare jag ska bara följa Tim en bit på vägen.

Shelley nickade och återgick till boken. Jag plockade fram ett par blåa jeans från min resväska och kilade in till badrummet. Jag drog av mig min kjol och på med byxorna, sedan snyggade jag till mig lite i spegeln. När jag var klar grabbade jag tag i mina svarta Converse som låg utanför Shelley's rum och sedan smög jag ner till Tim som fortfarande satt ute i trädgården. Han ställde sig upp när han såg mig och sträckte ut armarna, jag gjorde samma sak och gick fram till honom. Han tryckte in mig i hans famn och där stod vi ett tag.

- Jag hör av mig senare. sa Tim när vi stod vi busshållplatsen och skulle precis skiljas åt.
- Perfekt!

Han gav mig ännu en kram.

- Jag hade väldigt kul ikväll. Grattis igen. viskade han i mitt öra under kramen.
- Tack. Jag hade också väldigt kul.

Jag vände på klacken och gick grusvägen tillbaka till Shelley. Det var bäcksvart ute och jag kunde knappt se någonting. Mitt mörker seende var inte det bästa. Det knastrade under fötterna när jag halvsprang. Efter ett tag såg jag äntligen Shelley's hus. Det lyste inifrån köket och Shelley's rum. Resten av huset var svart, Karl och Sophie måste redan ha gått och lagt sig. Tänkte jag. Jag kom fram till ytterdörren och öppnade den försiktigt, jag smög än en gång upp för trappan in till Shelley's rum. Hon satt fortfarande i sin lilla fåtölj vid fönstret. Hon hade somnat med boken i knät. Jag log för mig själv och tog upp min pyjamas från golvet och gick in till badrummet. Där bytte jag om, tog bort mitt smink, och förberedde mig inför natten.

Jag gick in i rummet igen och skrattade tyst för mig själv åt Shelley som hade dreglat ner hela sin kind. Försiktigt tog jag mig fram till fåtöljen och skakade om Shelley lite. Hon öppnade sakta ögonen och tittade på mig. Sedan sträckte hon på sig.

- Oj, jag somna. sa hon nyvaket och sedan ställde hon sig upp.

Hon gick in till badrummet och låste dörren om mig. Jag satte mig ner på sängkanten och sedan sjönk jag ner under täcket. Plötsligt började min mobil surra nere på golvet, jag lutade mig ner och plockade upp mobilen. Det var ett nummer som ringde som jag inte kände igen.

- Hallå? svarade jag.
*Hej, det är Tim!*
- Hejsan. Du kunde inte vara en sekund utan mig eller hur? frågade jag lite på skoj.
*Sådana stora problem jag har.. Nä men, jag ville bara se så du kommit hem oskadd. Hehe*
- Haha aw. Ja, jag ligger i sängen nu. Helt oskadd! Du mår bra också eller?
*Helt prima!*

Vi avslutade samtalet och Shelley kom in.

- Jaså, vem pratade du med då? frågade hon.
- Emh .. Tim, kanske ..
- Ojojoj då, nu får du faktiskt berätta!

Hon satte sig i sin säng och tittade förväntansfullt på mig. Jag berättade allt och hon satt bara där med stora ögon.

- Varför händer sånt aldrig mig? sa hon sorgset.
- Det är klart det gör.

Vi pratade ett tag till, och sedan släckte vi lampan. Jag somnade fort den natten.

That's all for tonight! Nu ska jag sova, för imorgon har jag nationella prov i Engelska. Så ah, WISH ME LUCK!

Och btw, jag fick en fråga om hur många kapitel det är kvar och ifall det blir Taylor och Leah snart. Och ja självklart blir det Taylor och Leah snart, har redan tänk ut hur det ska bli! Men hur många kapitel det är kvar, det vet jag inte riktigt. Det blir väl ett par till. :)

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till ! ska oxå ha det i morrrn =(

längtar redan efter nästa kapitel :)

meeer

2011-04-07 @ 22:01:43
Postat av: Lisa

Jätte bra! :D

2011-04-07 @ 22:24:58
URL: http://biberfiever.blogg.se/
Postat av: hanna

lycka till duude! :)

2011-04-07 @ 22:25:08
Postat av: Laura

Omg, mermermermer! Lycka till :D

2011-04-07 @ 23:09:20
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: josefine

Grymt!

lycka till , buddy ;)

2011-04-07 @ 23:27:34
URL: http://josefinerosto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt awesome! Meeeeer

2011-04-08 @ 23:56:11
Postat av: Karoline

Hur gick det på ationella provet? :p Själv hatar jag när man ska lyssna och skriva samtidigt för då glömer jag vad det är jag ska skriva XD

2011-04-09 @ 17:48:26
URL: http://storyofdieana.blogg.se/
Postat av: Abbie

Oh My God, MERMERMERMEMRMERMER!!!! :D <3

2011-04-09 @ 22:42:41
URL: http://abbiem.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är verkligen grym på att skriva!!!

2011-04-10 @ 11:31:11
Postat av: Anonym

när kommer nästa uppdatering ? =)

2011-04-12 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0